Gönderi tarihi: 16 Kasım , 2023 1 yıl Admin Yılın Arabası Tesla Değil Ama Elektriktir Otomotiv yayını MotorTrend Perşembe günü 2024 yılının otomobilini seçti. Bir dereceye kadar elektrikli. Kazanan bir hibrit. Karar, bugünlerde akülü elektrikli araçlar veya BEV'ler hakkında ne kadar çok Amerikalının hissettiğinin bir metaforu. Ayrıca BEV satıcılarının gösterimleri değiştirmek için ne yapması gerektiğini de gösteriyor. 2024 Toyota (kod kodu: TM) Prius, MotorTrend'in altın kaliperlerinin kazananıdır. MotorTrend Group yazı işleri müdürü Ed Loh, bir basın bülteninde "Toyota, yeni modeliyle Prius'un özünü temelden yeniden tanımladı" dedi. ABD'de uygun fiyatlı EV seçeneklerinin azlığı ve yetersiz şarj altyapısıyla boğuşan bir otomotiv ortamında Toyota, Prius hibriti şu an için doğru otomobil haline getirdi ve bu süreçte haklı olarak MotorTrend'in 2024 Yılın Otomobili ödülünü kazandı." Maliyetler, şarj altyapısı ve uygun fiyat, MotorTrend'in, Tesla'nın "yayla" güncellemesi olarak adlandırdığı güncellenmiş Tesla (TSLA) Model 3'ün yanı sıra Lucid (LCID) Air ve Hyundai Motor (005380.Kore) gibi diğer finalistleri seçmesini engelledi. Ioniq 6. 2024 Prius, 28.000 doların biraz altında başlayan fiyatıyla hepsinden daha uygun fiyatlı. Tesla Model 3, 7.500 dolarlık federal vergi kredisinden önce yaklaşık 39.000 dolardan başlıyor. Lucid Air yaklaşık 75.000 dolardan başlıyor. Ioniq 6 yaklaşık 39.000 dolardan başlıyor. Arabaları karşılaştırmak elbette zordur. Performans, markalama ve donanım seviyeleri önemlidir. Tesla araçları Cox Automotive tarafından lüks arabalar olarak kabul ediliyor. Yine lüks bir sedan olan Lucid Air, yaklaşık 500 beygir gücüyle başlıyor. BEV'ler geleneksel araçlara göre daha uygun fiyatlı hale geliyor ancak yine de yüksek fiyatla satılıyorlar. Kelly Blue Book'a göre, ortalama yeni otomobil ABD'li alıcılara Ekim ayında yaklaşık 48.000 dolara mal oldu. Ortalama BEV'nin maliyeti yaklaşık 52.000 dolardır. Bu 4.000 dolarlık bir fark. Bir yıl önce bu fark yaklaşık 16.000 dolardı. Bu günlerde pahalı olmak harika değil. Edmunds'a göre üçüncü çeyrekte yeni bir araba için ortalama aylık ödeme yaklaşık 733 dolardı. 2019'un üçüncü çeyreğinde, yani Kovid-19'dan önce bu rakam yaklaşık 570 dolardı. Federal Rezerv'e göre ödemeler neredeyse %30 artarken, ortalama ücretler bu aralıkta yaklaşık %20 arttı. Tüketiciler kendilerini sıkışmış hissediyor. Bu da Prius'u bugünlerde uygun fiyatlı ve çevreye duyarlı bir seçenek haline getiriyor. Ve Toyota hibritlerde liderdir. 2023'te şu ana kadar 2,5 milyon hibrit sattı; bu rakam, yıllık bazda yaklaşık %27 artış gösterdi. Hibrit otomobiller, 2022'deki %27 seviyesinden 2023 satışlarının kabaca %33'ünü oluşturuyor. Hibritlere sahip olmak 2023'te şu ana kadar hisse senedine yardımcı oldu. Perşembe ticaretine gelindiğinde Toyota hisseleri %38 arttı. Ford Motor (F) ve General Motors (GM) hisseleri bu yıl sırasıyla %10 ve %16 düştü. Ford ve GM'deki düşüşlerin bir kısmı, sendikanın yatırımcı duyarlılığı üzerindeki müzakere etkisinin bir sonucudur. Toyota hisseleri, işçi sorunlarının Ford ve GM hisseleri üzerinde baskı yaratmaya başladığı Temmuz ayının başından bu yana yaklaşık %16 arttı. Aynı dönemde Ford %28, GM ise %25 düştü. S&P 500 yaklaşık yüzde 1 yükseldi. Bu hamleler Toyota'nın hisse senedi alım satım işlemlerinin tahmini 2024 kazancının yaklaşık 9,7 katı seviyesinde kalmasına neden oldu. Ford ve GM hisseleri sırasıyla yaklaşık 6 kat ve 4,2 kat işlem görüyor. MotorTrend'in Prius'u Yılın Otomobili seçme kararı aynı zamanda Tesla, Ford, GM ve diğer otomobil üreticilerinin nasıl pazar payı kazanabileceğini de gösteriyor: Daha ucuz BEV'ler üretin. Başka bir yerde çalıştı. BYD (1211.Hong Kong), Çin'de daha düşük fiyatlı BEV'ler ve plug-in hibritler satarak Tesla kadar büyüdü. Araç fiyatının bir göstergesi olan BYD için toplam satışların birimlere bölünmesi üçüncü çeyrekte yaklaşık 26.000 dolardı. Tesla'nın otomobil işinin rakamı yaklaşık 45.000 dolardı. Tesla, ABD'de hâlâ %57 civarında BEV pazar payına sahip. Şarj ağı buna yardımcı oluyor. Tesla, en büyük hızlı şarj cihazı ağını işletiyor ve Tesla sürücülerinin hiçbir zaman EV dolumundan çok uzakta olduklarını hissetmelerine gerek kalmıyor. Kaynak: Barron's
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.