Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Yeni Honda E-Clutch'a (E-debriyaj) Yakından Bakış


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Yeni Honda E-Clutch'a (E-debriyaj) Yakından Bakış

Artık 2024 Honda CB650R ve CBR650R'de resmi olan E-Clutch, yeni bir akıcılık ve rahatlık düzeyi getiriyor.

00.png

Honda, EICMA 2023'te yeni motosikletlerin lansmanının ortasında yeni teknolojisini de tanıttı: E-Clutch. Uzun süredir devam eden donanımla eşleştirilen E-Clutch, aynı zamanda Honda'nın 2024 yılı orta siklet motosikletlerinden ikisinin sürüş deneyimini modernleştiriyor ve ahırına tamamen yeni bir özellik getiriyor.

01.png

2024 Honda CB650R ve CBR650R'nin her ikisi de güncellemeler aldı ve EICMA 2023 sırasında tanıtıldı. CB650R yeni bir görünüme, yeni beş inçlik TFT ekrana sahip ve hepsi aynı denenmiş ve test edilmiş platformda. Bu arada, CBR650R yeni bir görünüme, yeni beş inçlik TFT ekrana ve hepsi aynı denenmiş ve test edilmiş platforma kavuşuyor.

Bu bisikletlerin temeli temelde Showa süspansiyon, çelik çerçeve ve 94 beygir gücündeki dört silindirli motorla aynı kalsa da, bu bisikletlerin en büyük özelliği oldukça ustaca bir teknoloji olan E-Clutch'tır.

02.png

Yeni debriyaj sistemini takmak için Big H'nin mühendisleri, E-Clutch teknolojisini kullanabilecek yeni bir ECU'nun takılması da dahil olmak üzere birkaç şeyde ince ayar yapmak zorunda kaldı. Temel olarak, kullanıcıya yardımcı olan ve motosikletin daha gelişmiş vites yükseltme ve küçültme yeteneklerine ve daha fazla rahatlığa sahip olmasını sağlayan, E-Debriyaj'a özel motor kapağına cıvatalanan bir çift servo motordur. İki elektronik motor, bisiklet durduğunda debriyajı da çekerek motorun durmasını önleyecektir. Gitme zamanı geldiğinde sürücünün biraz gaz çekmesi ve yola devam etmesi gerekiyor.

Rekluse tabanlı Akıllı Debriyaj Sistemi (SCS) ile MV Agusta gibi diğer markalar bisikletlerine şık debriyaj teknolojileri taktı. Ancak Team Red'in uygulaması, geleneksel ıslak çok plakalı üniteden bağımsız olarak çalıştığı için bisikletlerdeki standart terlik sistemiyle çalışıyor.

03.png

Sistem, motosikletin hızına ve motor hızına bağlı olarak debriyajın devreye alınması veya devreden çıkarılması gerekip gerekmediğini belirlemek için Honda'nın ECU'su ile iletişim kuran bir aktüatör ünitesi aracılığıyla yönetiliyor.

Önemli olan nokta, bu sistemin hâlâ kablolu geleneksel kavrama koluna dayanmasıdır. Bu, arızalanması veya sürücünün tam manuel kontrol istemesi durumunda, E-Clutch'ın beş inçlik TFT ekrandaki menüler arasında gezinilerek devre dışı bırakılabileceği anlamına gelir. En kötü durumda, sistemin tamamen arızalanması veya hatalı çalışması durumunda, debriyaj kolu kullanılarak hala normal şekilde çalıştırılabilir.

Sistemin debriyajın manuel çalışmasına öncelik verdiğini ve sistemin sürücü için debriyajı çekerek motorun durmasını önlemek için orada olduğunu belirtmekte fayda var. Sürüş sırasında ve aktifken sistem, vites yükseltme ve küçültme işlemlerinin yumuşak bir şekilde yapılmasına olanak tanıyacak. Honda'ya göre sistem, standart yukarı ve aşağı frenlerden daha yumuşak.

Sürücüler kendi zevklerine uyacak şekilde sisteme ince ayar yapabilir ve Big H, sistemle Yumuşak, Orta ve Sert olmak üzere üç etkileşim düzeyini bir araya getirdi. Sürücüler ayrıca kontrol panelindeki bir bildirim yoluyla E-Clutch'ın etkinliği hakkında bilgilendirilecek.

honda-e-clutch.jpg

Junya Ono, Honda E-Clutch projesinde Büyük Proje Lideriydi. Teknolojiye biraz daha ışık tutarak şunları söyledi:

"Yeni Honda E-Clutch'ımız, sürücülere sürüşü daha da eğlenceli ve heyecan verici hale getiren yeni bir tür deneyim sunmak üzere tasarlandı. Ayrıca, hatasız çalışmanın gönül rahatlığını ve şehir içinde herhangi bir sorun yaşamadan hareket etmek için gereken tüm konforu sunuyor. Birçok motosikletçinin, sportiflik ve konforun aynı anda hem eğlence hem de kullanım esnekliği sunarak nasıl bir arada var olabileceğini keşfetmek için bu yeni sistemi denemek isteyeceğine inanıyoruz."

Kaynak: RideApart

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.