Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Japonya'da Tesla'yı Geride Bırakan 13 Bin Dolarlık Elektrikli Arabayla Tanışın

SAKURA.jpg

Elektrikli geleceğimiz nasıl olmalı? Çevreye duyarlı pek çok Amerikalı, sürüşlerimizin çoğunun emisyon olmadan ve yakın zamanda gerçekleşmesi gerektiği konusunda hemfikir. Ancak bu iş için en etkili araç, ağır pil paketleri ve yüksek fiyatlarıyla tam boyutlu EV arabalar ve SUV'lar olmayabilir. Nissan tarafından üretilen, 13 bin dolara mal olan ve şu anda Japonya'da en çok satan EV olan zarif, küçük bir KEI sınıfı hatchback olan Sakura'ya çok daha fazla benzeyebilir.

Japonya pazarında en çok satan elektrikli araçlar hangileri?

Japon şirketleri ABD'de bazı mükemmel EV'ler ve hibritler satarken ve Tesla dünyanın en popüler otomotiv markalarından biri haline gelirken, Japonya'da en çok satan EV sizi şaşırtabilir. Nissan'ın zarif küçük KEI sınıfı "Sakura"sı.

KEI sınıfı mikro vanlar ve mini kamyonlar uzun zamandır favori JDM aracı olmuştur. ABD'de alışık olduğumuz çoğu araçtan daha küçüktürler: genellikle yalnızca iki yolcuya yetecek kadar geniştirler ve iç alanı veya kargo kapasitesini en üst düzeye çıkarmak için kabin üstü tasarıma sahiptirler. Kullanılmış KEI sınıfı araçların ABD'ye ithal edilmesi bile moda haline geldi.

SAKURA_main.jpg

Nissan Sakura'nın dolar cinsinden fiyatı ne kadar?

Bloomberg'e göre Nissan, yalnızca geçen yıl Kei sınıfı Sakura EV'lerinden 35.099 adet sattı. Her zaman popüler olan Tesla Model S ve Model Y'den bile daha fazla satıyor. 181 mil menzili ve 13.000 dolarlık fiyat etiketi, doktorun Japonya iç pazarı için sipariş ettiği şey gibi görünüyor.

SAKURA_01.jpg

Sakura, beş kapılı bir hatchback, tek bir 63 hp/144 lb-ft elektrikli tahrik ünitesine sahip bir FWD EV'dir. Pil paketi sadece 20 kWh'lik bir ünitedir. Ancak en yüksek hızı 81 mil/saattir ve Nissan menzilinin 181 mil olduğunu tahmin etmektedir. Bu verimli küçük araç, 2022'de piyasaya sürüldüğünde Japonya'da Yılın Otomobili ödülünü bile kazandı. Tüketiciler eleştirmenlerle aynı fikirde ve Sakura kek gibi satıyor. 2022'de 21.887 adet satın aldılar ve ardından bu rakamı 2023'te 35 binin üzerine çıkardılar.

Peki Nissan Sakura gibi bir EV ABD'de çalışır mı? Şaşırtıcı derecede etkili olacağını düşünüyorum.

Elektrikli araçlar büyüyor ve yüksek kWh pil kapasiteleri çevre sorunlarına neden oluyor

Ortalama araba veya kamyon, yedi yıl öncesine göre çok daha büyük. Bu eğilim elektrikli araçların boyutunu etkiliyor ve bu iyi bir şey değil. Örneğin Rivian R1T kamyonetini ele alalım. En büyük Rivian akü paketi, 20 adet plug-in hibrit üretmeye yetecek kadar lityum barındırıyor. Şu anda sınırlı lityum tedarik zincirimiz ve ortalama sürücünün günde 30 milden daha az menzile ihtiyaç duyması nedeniyle, büyük pilli EV'ler kaynakların büyük ölçüde kötüye kullanılması anlamına geliyor.

Daha büyük pil paketlerine sahip daha büyük EV'lerin daha fazla dezavantajı var. Pahalıdırlar ve lityum, ortalama EV'nin şu anda benzer bir içten yanmalı motora göre %40 daha pahalı olmasının ana nedenlerinden biridir. İlave ağırlıkları aynı zamanda kW/mil değerlerini de artırır. 800 volt şarj mimarisine sahip daha küçük bir EV'nin yolculuk sırasında şarj edilmesi yalnızca 30 dakikaya ihtiyaç duyabilir, ancak en büyük EV'ler iki veya üç kat daha uzun sürebilir.

SAKURA_24.jpg

Daha büyük pil paketleri gerçek bir soruna çözüm getiriyor: Menzil kaygısı. İyi bir halka açık şarj ağının ve hızlı şarj özelliğine sahip küçük EV'lerin yakında bu sorunu çözeceğini umuyoruz. Mevcut teknolojiyle, üç saatlik sürüş için yalnızca 30 dakikalık şarja ihtiyaç duyan arabalara sahip olabiliriz. Ancak bu arada, pek çok ev iki araba isteyebilir: günlük işe gidiş gelişler için bir hafif EV ve daha uzun yolculuklar için içten yanmalı bir araba.

Bir ailenin EV'si öncelikle bir kişinin günlük işe gidip gelme işiyse, 13 bin dolarlık KEI sınıfı EV cazip bir seçenektir. Bir kişi ve bagajı için yeterli alana sahiptir. Ancak maliyeti o kadar düşük ki, kolaylıkla filodaki birden fazla araçtan biri olabilir.

Elektrikli KEI arabaları ABD'de çalışabilir

 

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.