Zıplanacak içerik

Toyota, katı hal pil seri üretimine yaklaşıyor ve bu, gelecekteki EV'ler için oyunun kurallarını değiştirebilir

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Toyota, katı hal pil seri üretimine yaklaşıyor ve bu, gelecekteki EV (Elektrikli Araç)'ler için oyunun kurallarını değiştirebilir

toyota-3150445.jpg

Yakın zamanda yapılan bir duyuruda Toyota, katı elektrolitlerin seri üretim teknolojisini geliştirmek için Japon şirketi Idemitsu Kosan ile bir ortaklık kurduğunu ve otomotiv devini elektrikli araçlar için katı hal pillerinin büyük ölçekli üretimine daha da yaklaştırdığını belirtti.

Çoğu zaman EV endüstrisi için ezber bozan bir unsur olarak anılan katı hal piller, şu anda elektrikli ulaşımın karşı karşıya olduğu en büyük sorunlardan bazılarını ele alıyor; Toyota, gelecek üretim modellerinin menzilin iki katından fazla olan 1.200 km (745 mil) menzile sahip olabileceğini öne sürüyor mevcut EV'lerin

Doğru şarj istasyonlarıyla şarj süreleri de önemli ölçüde azaltılabilir (yaklaşık 10 dakika gibi) ve elektrolit yapısı için sıvı yerine katı malzemeler kullanan bir pilin genel ömrünün büyük ölçüde arttığı söyleniyor.

Idemitsu ile yapılan ortaklık, Toyota'nın yakın tarihli bir basın açıklamasında belirtildiği gibi, "2027 veya 2028'de tüm katı hal pillerinin başarılı bir şekilde ticarileştirilmesini" ve ardından "tam ölçekli seri üretimin" yapılmasını hedefliyor.

Japon otomobil üreticisine göre Idemitsu, 2001 yılından bu yana katı hal pil teknolojisi üzerinde çalışıyor ve "BEV'ler (pilli elektrikli araçlar) için yüksek kapasite ve çıktı elde etmek için umut verici bir malzeme" olarak görülen sülfit katı elektrolitleri geliştirdi. Ayrıca petrolün rafine edilmesi sırasında ortaya çıkan yan ürünler kullanılarak da üretilirler.

Ortak girişim, nihai seri üretimde ve katı hal pil teknolojisinin benimsenmesinde çok önemli bir rol oynayacak genel maliyet, kalite ve teslim sürelerine özellikle odaklanarak bu teknolojinin verimli bir şekilde ölçeklendirilip büyütülemeyeceğini belirleyecek.

The Financial Times'a göre, karmaşık üretim yöntemlerinde karşılaşılan zorluklara rağmen Toyota mühendisleri, önerilen tarihlerde teknolojiyi kullanıma sunmaya yakın olduklarından eminler.

Menzil kaygısı için iyi haber, gezegen için kötü haber mi?

Elektrikli araçlarla ilgili her iyi haberin neredeyse her zaman bir dezavantajı olması gerekiyormuş gibi geliyor.

Katı hal pil teknolojisi de farklı değil; her ne kadar menzilde büyük bir iyileşme ve şarj sürelerinde bir azalma sağlayacak olsa da, SSB'lerin geri dönüşümü de çok daha zor.

Sıvı elektrolit muadillerinden farklı olarak SSB'ler, katot-anot hücre katmanlarının istiflenmesini gerektirir ve içindeki katı elektrot malzemeleri genellikle kaynaştırılır, bu da onları kullanım ömrü sonunda ayırmayı zorlaştırır ve çok enerji yoğun hale getirir.

Bunun yerine üreticilerin eski SSB'ler için alternatif kullanımlar konusunda akıllı davranmaları gerekecek. Bununla birlikte, kullanım ömürlerinin, zaten orijinal tahminlerden çok daha iyi performans gösteren mevcut pil teknolojisinin ötesine geçmesi planlanıyor.

Kaynak: TechRadar

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.