Zıplanacak içerik

Güneş Enerjili Otoparklar Kazan-Kazan Enerji Fikridir. Neden Zorunlu Değiller?

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Güneş Enerjili Otoparklar Kazan-Kazan Enerji Fikridir. Neden Zorunlu Değiller?

Michigan Eyalet Üniversitesi kampüsündeki birkaç banliyö park yerinden birine park ederseniz, muhtemelen kapalı bir park yeri kazanırsınız. Çünkü her otopark güneş panelleri ile güneşten, kardan ve yağmurdan korunuyor. Karavanlardaki arka kapıcıların altına park edebileceği kadar uzun çelik yapılar üzerine arsanın üzerine monte ediliyorlar. Üniversite, daha keyifli bir park deneyimi sağlamanın yanı sıra, güneş panellerinden daha ucuz, daha temiz güneş enerjisi elde ediyor.

parking-space-1487891.jpg

20 derecelik havalarda arabanızı kardan kazımak zorunda kalmamak harika bir şey. Biliyorum, çünkü iki yıl boyunca Michigan State'te işe gidip gelen bir öğrenciydim ve kapalı otoparktan memnuniyetle yararlandım.

Peki neden tüm otoparkların üzerinde güneş panelleri yok? Küresel ısınmanın en kötü etkilerinden kaçınmak için fosil yakıtlardan hızla uzaklaşmamız gerekiyor. Aşırı hava koşulları daha yaygın hale geldikçe, sağanak yağışlara karşı gölge ve barınak sürücüler için hoş bir gelişme olacaktır.

Her güneş paneli kurulumunun farklı bir enerji ve finansal değerlendirmesi vardır. Çatı üstü ve yere monteli güneş panelleri, enlemlerine ve kuruldukları açıya bağlı olarak farklı şekilde üretilir. Otopark sahipleri maliyet ve rahatsızlık gibi nedenlerle güneş panellerinden vazgeçebilir. Ancak bazı güneş enerjisi uzmanları sürdürülebilirliğe olan ilginin artmasının (Pew'e göre Amerikalıların %90'ı 2020'de daha fazla güneş enerjisi çiftliği istiyordu) daha fazla güneş enerjisi park yerinin önümüze çıktığı anlamına gelebileceğini düşünüyor.

Güneş enerjisinin yüksek ön maliyetleri

Birçok ev sahibi için güneş panelleri kurmak uzun vadede para tasarrufu sağlayacaktır. Aynı şey büyük kurumlar için de geçerli.

Michigan Eyaleti, otopark panellerinin (beş park yerine yerleştirilmiş) 25 yılda 10 milyon dolar tasarruf sağlayacağını tahmin etti. Üniversite, elektrik satın alma anlaşması kapsamında panellerden elektriği alıyor; bu, panellerin sahibi olmadığı ancak elektriği satın almayı kabul ettiği anlamına geliyor. Gücü alternatif bir kaynaktan daha düşük bir fiyata alarak tasarruf sağlar.

Enerji satın alma sözleşmesinin ekonomisi biraz farklı olsa da, inşaat maliyetlerini karşılayan şirket için başka bir yerde inşaat yapmak daha iyi bir anlaşma olacaktır.

Michigan State'in sistemini kuran şirket olan Inovateus Solar'ın araştırma ve politika ortağı Tim Powers, "Bir garaj, yere monteli bir sistemle karşılaştırıldığında yaklaşık %40 daha pahalıdır" dedi. Ekstra malzeme (güneş panellerini yerden bu kadar uzağa taşımak için daha uzun, daha güçlü yapılar gerekir), ekstra işçilik (inşa edilmesi daha uzun sürer) ve ekstra mühendislik maliyetleri nedeniyle maliyetinin daha yüksek olduğunu söyledi.

Tek motivasyon mümkün olan en ucuz fiyata güneş enerjisi almaksa, otoparklar gidilecek yol değildir. Ancak bir kurumun otoparklarında güneş enerjisini benimsemesinin başka nedenleri de var.

Michigan State'in otoparkları ulusal ve eyalet ödülleri kazandı ve kampüsteki enerji tüketiminin %5'ini oluşturuyor; bu, üniversitenin sürdürülebilirlik hedeflerine doğru atılmış bir adım ve güzel bir tanıtım turu. Bu hikaye için röportaj yaptığım birkaç kişi, bunun üniversiteyi gelen öğrenciler için daha çekici hale getirebileceğini öne sürdü; ancak bir okulun sürdürülebilirliğinin, onu seçen bir öğrenci üzerindeki etkisine dair ampirik kanıt bulmak daha zor.

Son araştırmalar tüketicilerin %65'inin (öğrenci olması şart değil) sürdürülebilir veya yeşil ürünler satın almakla ilgilendiklerini söylerken, yalnızca %26'sının bunu gerçekten yaptığını ileri sürdü. Alışveriş alışkanlıkları ve üniversite seçimi elma ve portakal gibi görünse de, otoparktaki güneş panelleri ve yeşil tüketim, gerçek elma ve portakallarınızı alabileceğiniz mükemmel bir eşleşme olabilir.

Elektrikli otomobiller yükselişte

İklim değişikliği tehdidi, sera gazı emisyonlarının hızla azaltılmasını gerektiriyor. Sorunların çoğu sistemik çözümler gerektirse de bireyler, çatıdaki güneş panelleri ve elektrikli arabalar gibi yeşil teknolojileri giderek artan oranlarda benimsiyor. Yeşil faydaların yanı sıra, hem güneş panelleri hem de elektrikli araçlar muhtemelen zaman içinde para tasarrufu da sağlayacaktır. Büyük otoparklara sahip mağazaların her ikisinden de ekonomik olarak faydalanması mümkündür.

Örneğin, Londra, Ontario'daki Western Üniversitesi'nden elektrik ve bilgisayar mühendisliği profesörü Joshua Pearce, ortalama bir Walmart otoparkını kaplayan bir güneş enerjili otoparkın yaklaşık 3,1 megavat kapasiteye sahip olacağını söyledi.

Pearce, büyük mağazalardaki güneş enerjisiyle çalışan otoparkların uygulanabilirliğini modelledi ve her yerde bulunması nedeniyle Walmart'ı seçti. Zincir aynı zamanda sürdürülebilirlik konusunda da kamuya açık taahhütlerde bulunmuştur ve kurulu güneş enerjisi kapasitesinde lider şirketlerden biridir. Walmart, bünyesinde 600 yenilenebilir enerji kurulumu bulunduğunu söylüyor ancak planlanan veya kurulacak otopark güneş kanopileri hakkında bilgi paylaşmadı. Kaliforniya genelinde en az yedi tane kurulduğu bildiriliyor.

Büyük, görünür bir güneş panelinin çevreye verdiği mesaj nedeniyle birinin bir perakendeciyi diğerine tercih edip etmeyeceğini söylemek zor olsa da, bu güneşin, kar veya yağmurun dışında park etmek anlamına gelseydi bunu yapar mıydı?

Pearce, yakın gelecekte şarj gerçekten sağlandığında ne olacağını görerek bu önseziyi araştırmayı planlıyor. Elektrikli olmayan araçlar oraya park ediyor mu? İnsanlar mağazada daha uzun süre mi vakit geçiriyor?

Walmart'ta (veya başka bir büyük mağazada) ücretsiz elektrik şarjının olacağı bir gelecekte, alışveriş yapanlar evlerine yalnızca alışverişleriyle değil, aynı zamanda araçlarına gittikleri zamankinden daha fazla şarjla dönebilecekler. Pearce ve bir meslektaşının yaptığı araştırmaya göre, Amerikalıların %90'ı Walmart'a 25 kilometre uzaklıkta yaşıyor ve bir saatlik alışveriş gezisi, 20 mil şarjlı bir araba sağlayabilir.

Araştırmacılar, "Bu, elektrikli araç kullanan birçok müşteri için Walmart'a gidiş-dönüş yolculuğunun potansiyel olarak otomobille ilgili enerji maliyetlerinin sıfır olacağı anlamına geliyor" diye yazdı.

Mağazaların müşterilerinin elektrikli araçlarını ücretsiz olarak şarj ettiği ve bu süreçte daha fazla para kazandığı bir dünya kulağa hoş gelse de, bu noktada hala varsayımsal.

Özellikle mevcut bir otoparkın güneş gölgeliğiyle donatılmasında aşılması gereken engeller vardır. İnşaat devam ederken otoparkın bazı kısımlarının kapatılmasını içeriyor ve bu da potansiyel olarak bir mağazayı en azından bir süre için daha uygunsuz bir seçim haline getiriyor.

Pearce, Inovateus'tan Powers'ın söylediklerini yineledi: Yalnızca kurulum maliyetini hesaba katarsak, şu anda açık alanda güneş enerjisi santrali yerine mağazanın çatısına kurulum yapmak daha mantıklı.

Pearce, "Fakat eğer ek arazi almak istemiyorsam, belki de bir nedenden dolayı arazim kısıtlıysa, o zaman gidilecek yol otoparktır" dedi.

Potansiyel değişiklik geliyor

Inovateus'un sürdürülebilirlikten sorumlu başkan yardımcısı Tyler Kanczuzewski, "Otoparklarda otopark yapmayı harika bir çift kullanımlı hikaye olarak görüyoruz" dedi. İkili kullanım, araziyi güneş enerjisi ve mahsul yetiştirmek gibi iki şey için kullanma uygulamasını ifade eder.

Nature'da yayınlanan bir araştırmaya göre, ABD'deki büyük ölçekli güneş enerjisi büyük ölçüde şehirlerin dışında yer alıyor; bunların %51'i çöllerde, %33'ü tarım arazilerinde ve %2,5'i kentsel alanlarda kurulu.

Arazi kullanım kararları çoğu zaman endişe vericidir. Çöllere güneş enerjisi koymak kültürel ve ekolojik kaygıları artırıyor. Kırsal güneş enerjisi çiftlikleri tartışmalara yol açtı. Michigan State'in kurulumu, 45 dönümlük tarım arazisini üretimde tuttu; Michigan State, dizi için kazandığı çeşitli ödüllerden birinin tanıtımını yaparken bu gerçeği dile getirdi.

Öte yandan otoparklar esas olarak tek bir şey için iyidir; park etmek için ve güneş enerjili gölgeliklerin bu deneyimi artırdığı iddia edilebilir.

Sürdürülebilirliğe artan ilgi gelecekte güneş enerjisiyle çalışan otoparkları daha yaygın hale getirecek mi?

Kanczuzewski, "Bunu tahmin etmek zor" dedi. Güneybatı'da daha yaygın olsalar da, Inovateus'un işlerinin çoğunu yaptığı Ortabatı'da otoparkların üzerine güneş enerjisi kurmak pek yaygın değil. Güneş enerjisi kapasitesine göre Inovateus'un kurulumlarının %95'i yere monteli hizmet projeleridir. Proje sayısına göre %65'i zemine monteli, %30'u çatı üstü ve yaklaşık %5'i (toplamda sadece üç proje) otoparkların üzerinde yer alıyor.

Powers, "Bunlar çok yaygın bir seçenek değil" dedi.

Yine de özellikle sürdürülebilir olabilirler.

Kanczuzewski, "Süper sürdürülebilir olduğunu düşünüyorum" dedi. "Yeni arazi veya ek mülk almak yerine neden mevcut bir alanı alıp güneş enerjisi yapmıyoruz?"

Kaynak: CNET

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.