Gönderi tarihi: 19 Ekim , 2023 1 yıl Admin Elektrikli arabanın pili biterse ne olur? Elektrikli arabalarla ilgili bir konuşma yaptıysanız muhtemelen 'menzil kaygısı' teriminden bahsedilmiştir. Ancak elektrikli otomobillerin ve ilgili teknolojinin gelişme hızı göz önüne alındığında, 2023'te menzil endişesi biraz yanlış bir isim. Bugünlerde elektrikli otomobil sahiplerinin karşılaştığı asıl sorun menzil değil, şarj oluyor. EV menzili önemli ölçüde artarken, kamuya açık elektrikli araç şarj noktalarının sayısı aynı doğrultuda değil ve otoyol hizmetlerinde cihazlar için genellikle uzun kuyruklar oluşuyor. O halde bir EV sürücüsünün, elektrikli bir araba sürerken pilin bittiğine dair endişe verici görüntüler görmesi normaldir, ancak piller tamamen bitmez. Gerçekte durum o kadar da dramatik değil. Elektriğin bitmesi, içten yanmalı motorla çalışan bir arabanın yakıtının bitmesine çok benzer; araba, sizin oldukça talihsiz bir hata yapmanızı engellemek için mutlak en iyisini yaparken, gösterge tablosunda her türlü uyarı yanıp söner. Ancak bu durum şu soruyu gündeme getiriyor: Elektrikli bir arabanın elektriği bittiğinde gerçekte ne olur? Aniden durma noktasına mı geliyor yoksa daha az dramatik mi? Bir EV, şarjınızın bitmesini nasıl önler? Tıpkı benzinli veya dizel bir arabada olduğu gibi, EV'de de sürücüyü pil seviyesinin düşük olduğu ve yeniden şarj edilmesi gerektiği konusunda uyaran bir dizi uyarı bulunur. Tipik olarak ilk uyarı, dijital gösterge panelinizde sınırlı kilometre mesafenizi bildiren bir "Pil Seviyesi Düşük" uyarısı şeklinde gelir. Tahmin edeceğiniz gibi bu sefer gerçekten kendinize bir şarj cihazı bulup şarj etmek istiyorsunuz. Günümüzde çoğu EV, size en yakın olan tüm elektrikli şarj noktalarını bulacak ve sizi istediğiniz cihaza yeniden yönlendirecek kadar akıllıdır. Pil seviyesi belirli bir seviyenin altına düştüğünde, kontrol panelinde bir "Sınırlı Performans" uyarısı belirecek ve EV'nin gücü önemli ölçüde azalacaktır. Oldukça esprili bir şekilde, üreticiler performans eksikliğini belirtmek için elektrikli arabaların çoğuna kaplumbağa sembolleri taktılar. Araca güç sağlamak için daha fazla enerjinin gönderilmesine izin vermek için klima gibi sistemler de burada kapatılacak. Şimdi bu noktada şunu belirtmekte fayda var ki, bunca uyarı ve güç azalmasından sonra hiçbir elektrikli otomobilin aküsü aynı şekilde bitmeyecek. Bazıları bol miktarda uyarı vererek yavaşlayacak, Fiat 500e gibi diğerleri ise daha ani bir durma noktasına gelecek ve akü bitince manevra yapmak daha zor hale gelecektir. Elektrikli bir arabanın aküsü %0'a ulaştığında, genellikle tamamen durmadan önce birkaç kilometre daha gitmeye devam eder. Örneğin Kia EV6'yı ele alalım. Bir tanesini şarjı bittiğinde ne olduğunu görmek için özel bir test pistinde sürdüğümüzde, 60 mil/saat hıza kadar devam etti ve ekranda pilin %0 olduğu görüldü. Sonunda pes ettiğinde EV6, gaz pedalından herhangi bir tepki vermeden yavaş yavaş kendini durdurdu. Hidrolik direksiyon da çalışmayı durdurdu. Tüm elektrikli arabalar dijital ekranlara ve hidrolik direksiyona güç sağlamaz; bu da bir şarj noktasına çekilmeniz gerektiği anlamına gelir. Porsche Taycan gibi bazı elektrikli arabalar bu işlevleri sürdürecek ve hatta bir kurtarma kamyonuna binmeye yetecek kadar güce bile sahip olabilecek. Elektrikli araba çekebilir misin? Oldukça sinir bozucu bir şekilde, bir EV çekemezsiniz, ancak her şey felaket ve kasvet değildir. Görüyorsunuz, elektrikli arabaların vites kutusu yok ve dolayısıyla boş vites de yok; bu da onları sürüklemek istiyorsanız ileri veya geri gitmeleri gerektiği anlamına geliyor, bu da hem elektrik motoruna hem de aküye zarar verebilir. Uygun değil. Bir arıza durumunda, bir EV'nin taşınmasının en iyi yolu düz kasalı bir kamyon kullanmaktır. Ancak çekme cephesinde her şey kaybedilmiş değil. Önden çekişli elektrikli arabalar (Nissan Leaf gibi) ön tekerlekler kaldırılmış halde çekilebilirken, arkadan çekişli EVS (Cupra Born gibi) arka tekerlekler kaldırılmış halde çekilebilir. Bazı elektrikli otomobiller, düz kasaya çekmeyi kolaylaştırmak için el frenini devre dışı bırakan akıllı çekme modlarıyla donatılmıştır. Şarjın tükenmesi nasıl önlenir? Buradaki ana çıkarım, elektrikli arabaların size pil seviyesinin düşük olduğuna dair bol miktarda uyarı vermesi ve size kaçınma eylemi gerçekleştirmeniz için yeterli fırsatı sunmasıdır. İşte en kötünün gerçekleşmesini nasıl önleyeceğinize dair bazı ipuçları Yolculuğunuzu planlayın Uzun bir mesafeye seyahat ederken önceden plan yapmak ve arabanızı şarj edebileceğiniz birkaç yeri belirlemek en iyisidir. Sınırlı şarj imkanlarıyla daha uzun bir yolculuk planlıyorsanız otomobilin Eco modunu kullanın ve seçeneğiniz varsa maksimum düzeyde rejeneratif frenlemeyi kullanın. EV şarj noktalarının konumunu görüntüleyen, daha uzun bir yolculuk planlamanıza yardımcı olabilecek ve pili bitmiş bir şekilde yol kenarında mahsur kalmaktan kaçınmanıza yardımcı olabilecek bir dizi uygulama mevcuttur. Sistemlerin kapatılması Radyoyu ve ısıtıcıyı kapatarak pilin ömrünü uzatabilirsiniz, ancak bunlar yalnızca birkaç kilometre daha fazla yol katetecektir. Menzil endişesinin başladığını hissedebiliyorsanız, durup hücum etmek en iyisidir. Ağırlığın azaltılması Bu, hedefinize ulaşmak için eşinizi veya çocuklarınızı yol kenarında bırakmak anlamına gelmez; ancak gereksiz ağırlıklardan kurtulmanın EV'nizin menzili üzerinde olumlu bir etkisi olabilir. Piliniz (Şarjınız biterse ne yapmalısınız?) Şarjınızın bitmesi durumunda kurtarma sağlayıcınızla iletişime geçin. Bazılarının servis kamyonlarında artık yeniden yola koyulmanız için size destek verebilecek küçük akü şarj üniteleri var. Bu bir seçenek değilse, aracınızı teslim almak için düz kasalı bir kamyon talep etmeniz gerekebilir. Kaynak: Move Electric
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.