Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Dünyadaki En Hızlı 5 Yolcu Treni

Yüksek hızlı tren, hava yoluyla seyahat etmeye göre daha konforlu ve çevre dostu bir alternatif sunuyor ve dünya çapında sizi varış noktanıza hızlı bir şekilde ulaştırmak için sınırları zorlayan birçok yer var. Yüksek hızlı trenin yavaş yavaş geliştiği ABD'de uçak bileti almanız daha iyi olabilir, ancak sıkışık oturma yerleri ve kalabalık havaalanlarıyla karşı karşıya kalacaksınız. Kuzeydoğuda bazı yüksek hızlı hatlar ve Kaliforniya'da San Francisco'dan Los Angeles'a bir hat planı olmasına rağmen, bunlar çok az ve arada kalıyor. Sonuç olarak dünyadaki en hızlı trenlerin tamamı yurt dışındadır.

Yüksek hızlı trenler, uzun uluslararası yolculuklarda kesinlikle hava yolculuğunun yerini almayacak olsa da, daha kısa geziler için mükemmel bir alternatif olabilir. Daha geniş konaklama birimleri ve muhteşem manzaralar sunan yüksek hızlı demiryolunun diğer ülkelerde de gelişmesi şaşırtıcı değildir ve belirli hatlar dünya çapında en hızlı kara yolculuğuna sahiptir. Dünyanın dört bir yanından en hızlı beş yolcu treni hakkında bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Al Boraq - Fas (198,5mph - 320 kms)

Bu iki seviyeli tren, Kenitra, Rabat, Tanca gibi popüler turistik yerler ile yakında yenilenecek Kazablanka hattı arasında seyahat ediyor. Şu anda Afrika'daki tek yüksek hızlı demiryolu hattıdır ve rayların üzerinde neredeyse 200 mil hızla parıldamaktadır. Bu, yolcuları şehirler arasında taşımak için Fransa'da inşa edilen TGV Euroduplex tarzı trenleri kullanan daha uzun bir yüksek hızlı demiryolu hattının yalnızca ilk aşamasıdır.

crop;webp=auto;jpeg_quality=60.jpg

Peygamberleri Mekke'den Kudüs'e taşıyan İslami gelenekten gelen bir yaratığa dayanan bir isim olan "Al Boraq", artık yolcuları Afrika'daki diğer trenlerin yarısı kadar bir sürede varış noktaları arasında ulaştırıyor. Kazablanka bağlantısı, Afrika'daki diğer şehirlere göre daha gelişmiş bir hattan geçiyor, ancak hat boyunca diğer şehirler arasındaki rayları eşleştirme planı, bir zamanlar neredeyse beş saat olan yolculuğu 90 dakikaya indirecek. Çift katlı tren hem birinci sınıf hem de ekonomi sınıfı konaklama olanağı sunar, ancak her ikisi de genellikle çoğu havayolunda uçmaktan daha lükstür.

TGV - Fransa (200mph-322 kms)

Hızlı TGV trenleri Fransa'nın çeşitli şehirleri arasında hizmet vermektedir ve aynı zamanda sizi İspanya, İsviçre, İtalya ve İngiltere dahil olmak üzere Avrupa'nın diğer ülkelerindeki şehirlere de götürmektedir. Bu listede belirtilen hızlar bulundukları bölgedeki hatlar arası ortalamanın üzerinde olmasına rağmen Fransa, TGV'nin saatte 357 mil hızla yüksek hızlı demiryolunda dünya rekorunu elinde tutuyor. Trenin bu hızlara ulaşabilmesi şaşırtıcı olsa da çoğu kişi seyahat ederken dünya rekorları kırmaya çalışmıyor.

France-Train-Travel.jpg

Geçmişi 1980'li yıllara dayanan Avrupa'nın ilk yüksek hızlı demiryolu sistemi, hem teknoloji hem de güzergâhındaki destinasyon sayısı açısından gelişmiştir. Avrupa'yı trenle gezmenin en büyük avantajlarından biri de çoğu turistin ziyaret etmeye çalıştığı istasyonların şehir merkezlerinde bulunması. Her yıl ortalama 85 milyondan fazla insanın Fransa'nın yüksek hızlı trenini kullanması sürpriz olmamalı.

CE 3 - Almanya (205mph - 330 kms)

Intercity Express 3 olarak da bilinen ICE 3, Siemens tarafından geliştirildi ve tüm Avrupa'da çalışan daha geniş bir tren ailesinin bir parçası. Bu tren setinin arkasındaki güç, 8 vagon boyunca düzenlenmiş 16 farklı elektrik motorundan geliyor ve 11.000 beygir gücüne kadar muazzam bir güç sağlıyor. ICE 3'ün çeşitleri dünyanın her yerinde çalışıyor; trenler diğerlerinin yanı sıra Birleşik Krallık, Belçika, Fransa, Hollanda, Çin ve Rusya dahil olmak üzere birçok ülkeye yayılıyor.

154376305-berlin-germany-august-20-2020-

ICE 3 trenleri genellikle ulusal hız sınırı olan 205mph'de çalışır ancak dikkate değer bir istisnası vardır. Almanya'da Köln ile Frankfurt arasındaki belirli bir hatta, trenin geç kalması durumunda hızların saatte 320 kilometrenin üzerine çıkmasına izin veriliyor. Eski trenlerde iki buçuk saat süren bu 180 kilometrelik geçiş, artık ICE 3'ün en gelişmiş versiyonları kullanılarak bir saatten biraz fazla bir sürede geçilebiliyor.

CR400 Fuxing - Çin (257mph - 413 kms)

Çin, dünyadaki en büyük yüksek hızlı demiryolu ağına sahip olan geniş bir demiryolu hattı ağına sahiptir. "Fuxing" tren hattı tamamen yerli olarak inşa edilmiştir. Bu, onu dünya çapında birçok ülkede çalışan Almanya ve Fransa'nın popüler yüksek hızlı tren modellerinden ayırıyor. Yurt içinde inşa edilmesine rağmen Çin'in teknolojisi hem Fransa'dan hem de Japonya'dan gelen trenlere dayanıyordu.

fuxing-high-speed-train-132.jpg

Pekin'den Şanghay'a giden yüksek hızlı demiryoluyla tanınan bu trenler, sizi bir yerden diğerine beş saatten kısa bir sürede ulaştırabilir. Karşılaştırma yapmak gerekirse, eğer bir arabayla 70 mil/saat hızı koruyabilseydiniz, aynı yürüyüşü tamamlamanız neredeyse 11 saat sürerdi. Trenler en fazla 16 vagon uzunluğunda olabilir ve dokunmatik ekran eğlencesi ve cihaz şarj etme özellikleri gibi üst düzey ticari jetlere benzer konaklama birimlerine sahiptir; bunların tümü, esnemeniz ve yolculuğun tadını çıkarmanız için daha fazla alana sahiptir. Aynı zamanda dünyadaki tek otonom tren olma özelliğini de taşıyor, ancak ülke genelinde yalnızca birkaç güzergahta çalışıyor.

Şangay Maglev - Çin (286mph - 460 kms)

Gerçekten kırsal kesimde en yüksek hızda ilerlemek istiyorsanız, Çin'in Maglev trenleri diğer yüksek hızlı demiryolu sistemlerinin çok ötesindedir. Manyetik kaldırma sistemini (Maglev) tercih eden bu trenler, daha geleneksel trenlerin raylar üzerinde neden olduğu tüm sürtünmeyi ortadan kaldırır. Yükseltilmiş bir hat üzerinde çalışıyorlar ve dünyada ticari yolcu seyahati için kullanılan tek Maglev trenleri olma özelliğini taşıyorlar.

NIWM24QBPJIFJJSDZEX3QRBKVU.jpg

Şangay Maglev, Şangay'daki Longyang Yolu İstasyonu ile Şangay Pudong Uluslararası Havaalanı arasında sefer yapmaktadır. Bu ikisi arasında yaklaşık 30 kilometrelik bir mesafe var ve Maglev bunu sekiz dakikanın biraz altında bir sürede yapabiliyor. Şu anda türünün tek örneği olan bir sistem olmasına rağmen Çin, Maglev trenlerini ülke genelinde kullanılmak üzere daha da hızlı çalışacak güncellenmiş trenlerle genişletmeyi planlıyor. Gerçekten şaşırtıcı olan şey, bu teknolojinin 10 yıldan fazla bir süre önce uygulamaya konmasına rağmen yine de yüksek hızlı demiryolu rekabetini kolayca geride bırakmasıdır.

Kaynak: SlashGear

train-station-1868256.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.