Φ katakuta Gönderi tarihi: 24 Mart , 2007 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 24 Mart , 2007 katakuta. *************************** Vesika tarihi bir gerçek olarak müşteşrik ( gayrı Müslim) ve islam alimlerince ispat edilmiş maddeleride meydanda buradan hareketle "Yahudive müşrik" lerde zikrediliyor üstelik "Vesika" da taraflar gerisi teferruattır katakuta tamammı. Vesikanın birince ve en temel maddesi seni tekzip ediyor 1. Bu kitap (yazi), Resulullah (AS) Muhammed tarafindan Kureysli ve Yesribli müminler ve müslümanlar ve bunlara tabi olanlar ve onlarla birlikte cihat edenler için (olmak üzere) düzenlenmistir. oku,bir daha oku.Kimin için yazılmış bu vesika Kureysli ve Yesribli müminler ve müslümanlar ve bunlara tabi olanlar ve onlarla birlikte cihat edenler için (olmak üzere) düzenlenmistir. Kureysli ve Yesribli müminler ve müslümanlar ve bunlara tabi olanlar ve onlarla birlikte cihat edenler için (olmak üzere) düzenlenmistir. Kureysli ve Yesribli müminler ve müslümanlar ve bunlara tabi olanlar ve onlarla birlikte cihat edenler için (olmak üzere) düzenlenmistir. Evet dediğin gibi,müşrik ve yahudilerin isminin zikredilmesi teferruattır.Muhammed kendi kafasına göre listeye yazmış işte,yani kendi kendine gelin güvey olmuş. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ sarıgöl Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Vesikanın birince ve en temel maddesi seni tekzip ediyor 1. Bu kitap (yazi), Resulullah (AS) Muhammed tarafindan Kureysli ve Yesribli müminler ve müslümanlar ve bunlara tabi olanlar ve onlarla birlikte cihat edenler için (olmak üzere) düzenlenmistir. oku,bir daha oku.Kimin için yazılmış bu vesika Kureysli ve Yesribli müminler ve müslümanlar ve bunlara tabi olanlar ve onlarla birlikte cihat edenler için (olmak üzere) düzenlenmistir. Kureysli ve Yesribli müminler ve müslümanlar ve bunlara tabi olanlar ve onlarla birlikte cihat edenler için (olmak üzere) düzenlenmistir. Kureysli ve Yesribli müminler ve müslümanlar ve bunlara tabi olanlar ve onlarla birlikte cihat edenler için (olmak üzere) düzenlenmistir. Evet dediğin gibi,müşrik ve yahudilerin isminin zikredilmesi teferruattır.Muhammed kendi kafasına göre listeye yazmış işte,yani kendi kendine gelin güvey olmuş. Medine’ye gelişten sonra önce Medineli Ensar ile Mekke’den gelen Muhacir ailelerin başkanlarının (Nakib) katıldığı büyük bir meclis toplandı ve muhtemelen yukarıda sözünü ettiğimiz kardeşleşmenin hukukî temelini oluşturan hükümler görüşüldü. İşte Medine Vesikası’nın ilk 23 maddesi, bu toplantıda tesbit edilmiş olup yeni Müslüman blokun sosyal ve hukukî ilişkilerini yazılı hükümlere bağlamaktadır. Bu iş tamamlandıktan sonra, Hz.Muhammed (s.a.), Müslüman blokun liderleriyle olduğu kadar, Müslüman olmayan Medineli diğer sosyal blok temsilcileriyle de durumu istişare etti. Hepsi Enes’in evinde toplanarak yeni bir “Şehir-Devlet” yapısını ortaya çıkaran temel ilkeler üzerinde anlaştılar. Bu yeni “devletin anayasası” yazılı bir biçimde tesbit edilip vazedildi ki bu metin şu anda elimizde bulunan Vesika’dır. Ali Bulaç. Medine Vesikası Hakkında Genel Bilgiler. Sayın değerli katakuta yukardaki alıntıyı astımki iş olsun torba dolsun kabilinden tartışma yapmayalım ama istersen yine sorabilirsin tamammı. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ katakuta Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Medine’ye gelişten sonra önce Medineli Ensar ile Mekke’den gelen Muhacir ailelerin başkanlarının (Nakib) katıldığı büyük bir meclis toplandı ve muhtemelen yukarıda sözünü ettiğimiz kardeşleşmenin hukukî temelini oluşturan hükümler görüşüldü. İşte Medine Vesikası’nın ilk 23 maddesi, bu toplantıda tesbit edilmiş olup yeni Müslüman blokun sosyal ve hukukî ilişkilerini yazılı hükümlere bağlamaktadır. Bu iş tamamlandıktan sonra, Hz.Muhammed (s.a.), Müslüman blokun liderleriyle olduğu kadar, Müslüman olmayan Medineli diğer sosyal blok temsilcileriyle de durumu istişare etti. Hepsi Enes’in evinde toplanarak yeni bir “Şehir-Devlet” yapısını ortaya çıkaran temel ilkeler üzerinde anlaştılar. Bu yeni “devletin anayasası” yazılı bir biçimde tesbit edilip vazedildi ki bu metin şu anda elimizde bulunan Vesika’dır. Ali Bulaç. Medine Vesikası Hakkında Genel Bilgiler. Sayın değerli katakuta yukardaki alıntıyı astımki iş olsun torba dolsun kabilinden tartışma yapmayalım ama istersen yine sorabilirsin tamammı. Ali Bulaç,ta vesikayi okumamış anlaşılan.Okusa idi kafasına göre bu senaryoyu uydurmazdı. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ sarıgöl Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Bildiğini bilenin arkasından gidiniz, bildiğini bilmeyeni uyandırınız, bilmediğini bilene öğretiniz, bilmediğini bilmeyenden kaçınız. Konfuçyus. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ Shatin Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Ali Bulaç,ta vesikayi okumamış anlaşılan.Okusa idi kafasına göre bu senaryoyu uydurmazdı. Bir siz okumuşsunuz sayın katakuta ve bir siz anlamışsınız vesikayı. Sn. Ali Bulaç 3 yıllık bir araştırmasını ifade eder bu konuda ve birçok kişiyle yaptığı fikir teatilerini söyler. Ama siz bu kişiye bile sizin fikirlerinize ters düşüyor diye "Ali Bulaç,ta vesikayi okumamış anlaşılan.Okusa idi kafasına göre bu senaryoyu uydurmazdı." diyorsunuz. Size ne delil getirilirse getirilsin siz yine de kendi uydurduklarınızın peşi sıra gideceksiniz görünen o ki. Bu arada konuya artık vakıf olduğumu da belirtmek isterim Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ katakuta Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Bir siz okumuşsunuz sayın katakuta ve bir siz anlamışsınız vesikayı. Sn. Ali Bulaç 3 yıllık bir araştırmasını ifade eder bu konuda ve birçok kişiyle yaptığı fikir teatilerini söyler. Ama siz bu kişiye bile sizin fikirlerinize ters düşüyor diye "Ali Bulaç,ta vesikayi okumamış anlaşılan.Okusa idi kafasına göre bu senaryoyu uydurmazdı." diyorsunuz.Size ne delil getirilirse getirilsin siz yine de kendi uydurduklarınızın peşi sıra gideceksiniz görünen o ki. Bu arada konuya artık vakıf olduğumu da belirtmek isterim Sadece Ali Bulaç değil,tüm müslümanların böyle bir senaryoya ihtiyaçları var.Aksi halde yapılan katliamlara nasıl bir gerekçe gösterecekler ? Adamlar kıtır kıtır kesilirken muhammedin peygamber olduğunu kabul etmezken,güzçlü oldukları zamanda MUHAMMEDİN PEYGAMBERLİĞİ temeli üzerine oturan anlaşmaya neden imza atsınlar diye sordum cevabı hala gelmedi. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Sadece Ali Bulaç değil,tüm müslümanların böyle bir senaryoya ihtiyaçları var.Aksi halde yapılan katliamlara nasıl bir gerekçe gösterecekler ? Adamlar kıtır kıtır kesilirken muhammedin peygamber olduğunu kabul etmezken,güzçlü oldukları zamanda MUHAMMEDİN PEYGAMBERLİĞİ temeli üzerine oturan anlaşmaya neden imza atsınlar diye sordum cevabı hala gelmedi. Bunun için Medine'nin yapısına bakmak daha uygun. saf bir önyargıyla dolu oldugun için okuduklarının ayırdına varman tabiki mümkün degil. uslubuna bakanda seni 'yahudi' sanacak, ki sen degilsin ve her mazluma ve günümüz mazlumlarına hiç deginmediginden, yaklaşımlarının altında hep bir nefret var ve bu nefret senin nesnel degerlendirme yapma kabiliyetini yok etmiştir. neyse bu başka mevzu. Medinede herhangi bir kral, melik veya belli bir kanunlar çerçevesinde oluşmuş bir yönetim yoktu. Buda Medineyi gayet müsait kılmaktaydı müslümanlar için. Fazla sıkıntı yaratmadan, siyasi anlamda bir teşekkül oluşturmak mümkündür. Sen müslümanların/Hz. Peygamberin burasını ezbere, rastgele falan seçtiginimi sanıyordun yoksa. Tarihi şartları içinde degerlendirmeye çalış biraz. Tarihi kaynaklar Yahudilerinde bu çerçevede sözleşmeye taraf olduklarını açık bir şekilde ortaya koyarken, nerden duydunsa bir iki kişiyi geçmeyecek ve temeli duygusal idiaalar zanlamak fazla bir işe yaramaz. Bari metnin içerigini mevzu bahis etsende daha tutarlı olsanız diyecegim ama pek sanmıyorum. Yahudiler sizin gibi Peygamberlik müessesesine uzak degiller ki, sizn gerekçelerinizi edinsinler. Kendi aralarında bile çatışma içinde olan ve Araplarla bu çatışmalarda güç devşirmeye çalışan yahudiler, neden böyle bir metni kabul etmesinler ki... Öyle veya böyle neticede Muhammed(a) müslümanlarla oldugu gibi müslüman olmayanlarla da yani tüm Medine'lilerle oturup konuşmuştur ve bir şehir-devlet yapısı hususunda anlaşmışlardır. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ katakuta Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Bunun için Medine'nin yapısına bakmak daha uygun. saf bir önyargıyla dolu oldugun için okuduklarının ayırdına varman tabiki mümkün degil. uslubuna bakanda seni 'yahudi' sanacak, ki sen degilsin ve her mazluma ve günümüz mazlumlarına hiç deginmediginden, yaklaşımlarının altında hep bir nefret var ve bu nefret senin nesnel degerlendirme yapma kabiliyetini yok etmiştir. neyse bu başka mevzu. Medinede herhangi bir kral, melik veya belli bir kanunlar çerçevesinde oluşmuş bir yönetim yoktu. Buda Medineyi gayet müsait kılmaktaydı müslümanlar için. Fazla sıkıntı yaratmadan, siyasi anlamda bir teşekkül oluşturmak mümkündür. Sen müslümanların/Hz. Peygamberin burasını ezbere, rastgele falan seçtiginimi sanıyordun yoksa. Tarihi şartları içinde degerlendirmeye çalış biraz. Tarihi kaynaklar Yahudilerinde bu çerçevede sözleşmeye taraf olduklarını açık bir şekilde ortaya koyarken, nerden duydunsa bir iki kişiyi geçmeyecek ve temeli duygusal idiaalar zanlamak fazla bir işe yaramaz. Bari metnin içerigini mevzu bahis etsende daha tutarlı olsanız diyecegim ama pek sanmıyorum. Yahudiler sizin gibi Peygamberlik müessesesine uzak degiller ki, sizn gerekçelerinizi edinsinler. Kendi aralarında bile çatışma içinde olan ve Araplarla bu çatışmalarda güç devşirmeye çalışan yahudiler, neden böyle bir metni kabul etmesinler ki... Öyle veya böyle neticede Muhammed(a) müslümanlarla oldugu gibi müslüman olmayanlarla da yani tüm Medine'lilerle oturup konuşmuştur ve bir şehir-devlet yapısı hususunda anlaşmışlardır. Yazdıkların arasında hiç bir belge yok. Rasûlullah (s.a.s.), bir seferinde Kaynuka oğulları yahudilerinin pazarına giderek onları toplamış ve şu şekilde hitabetmiş: "Ey Yahudi cemaati! Kureyşlilerin başına gelen felâketin sizin başınıza da gelmemesi için Allah'tan korkunuz ve İslâmiyeti kabul ediniz. Zira biliyorsunuz ki ben gönderilmiş bir peygamberim. Siz bunu kitabınızda buluyorsunuz ve sizi davet etmiştir." Yahudiler ona şu cevabı vermişler: "Ya Muhammed! Sen ancak kendi kavmini tanıdın; askerlik ve savaş sanatını bilmeyen bir kavimle karşılaşman seni aldatmasın, tesâdüfen sen onları bozguna uğrattın. Vallahi şayet biz seninle savaşırsak, yiğit olduğumuzu anlarsın. (İbn İshak, Sîre, Neşr. M. Hamidullah, Konya 1401/1981, s.294; et-Taberi, Tarîhür-Rusül vel-Mülûk, Neşr. Degoeje, III, 1360). Anlaşma yapan bu insanlar nasıl oluyorda muhammede böyle kafa tutuyorlar,kendilerini bu kadar güçlü buluyorlar.Niye mülteci durumunda olan muhammedin anlaşmasına sığınsınlar? Varmı bir mantığı? Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Yazdıkların arasında hiç bir belge yok.Anlaşma yapan bu insanlar nasıl oluyorda muhammede böyle kafa tutuyorlar,kendilerini bu kadar güçlü buluyorlar.Niye mülteci durumunda olan muhammedin anlaşmasına sığınsınlar? Varmı bir mantığı? bütün İslam tarihi kitaplarında yazar bunlar buhariden hadislerde üşenmede bakıver bi zahmet. İslam peygamberi adlı ilgili kitaba da bakabilirsin. senin söyledigin iddia tamamen uydurma varsa sen yaz belge Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ sarıgöl Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Anlaşma yapan bu insanlar nasıl oluyorda muhammede böyle kafa tutuyorlar,kendilerini bu kadar güçlü buluyorlar.Niye mülteci durumunda olan muhammedin anlaşmasına sığınsınlar? Varmı bir mantığı? Aslında mantık "Vesika,ile anlaşmayı" ayırd edememekten kaynaklanıyor katakuta birde "kıtır,kıtır" edebiyatı yapmak üstelik kafa tuttukları halde (yahudi'ler) demek ancak anlamadığını'da anlamayana yakışır. Birde lütfen artık gereksiz inattan vazgeçmeni öneririm şunu samimiyetle yazıyorumki bazen neden böyle yaptığını merak ediyorum. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.