Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2023 Admin Paylaş Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2023 Avrupa'da BEV Patlamasının İki Kazananı Var: Tesla ve MG (MG'nin Açılımı Morris Garages) Bu iki marka, satışlarındaki büyük artışlarla Ağustos ayı sıralamasında zirvede yer alıyor. JATO Dynamics tarafından toplanan en son veriler, Avrupa'daki yeni otomobil pazarındaki çok ilginç trendleri gösteriyor. Geçtiğimiz Nisan ayında, saf elektrikli otomobillere olan talep, Aralık 2022'de kaydedilen yalnızca yüzde 25'in gerisinde kalarak yüzde 22'ye ulaşarak ikinci en yüksek aylık pazar payına ulaştı. Avrupa'da kayıtlı beş yeni otomobilden birinden fazlası tamamen elektrikliydi. Bu sonuçların çoğu Tesla'dan kaynaklanıyor. Sınırlı ve nispeten eski bir ürün yelpazesine sahip olmasına rağmen Amerikan markası, elektrikli sürüşe artan tüketici ilgisinden yararlanıyor. Ağustos 2023'te Tesla, Avrupa'da geçen yılın aynı ayına göre yüzde 240 artışla 33.809 otomobil kaydetti. Sonuç olarak Tesla, Opel, Citroën veya Fiat gibi büyük ana akım Avrupa markalarının önündeydi ve Ford'un yalnızca 3.600 birim gerisindeydi. Tesla Yükselmeye Devam Ediyor Tesla'nın başarısı Model Y ve Model 3'ün üzerine inşa edilmeye devam ediyor. İlki bir kez daha Avrupa'nın en çok satan modeli oldu ve muhtemelen yıl sonuna kadar da bu konumunu koruyacak. Bu, yabancı bir otomobilin Eski Kıta'da üretilenlerden daha popüler olduğu Avrupa otomobil pazarını utanç verici bir duruma sokacaktır. Tesla şu ana kadar %216 artışla 169.000'den fazla Model Y sattı. Model 3 örneğinde marka, müşteri tabanını genişletmek ve C segmenti gibi diğer segmentlerden satış çalmak için fiyat indirimlerinden yararlanıyor. Güncellenmiş sürüm piyasaya çıktığında daha fazla büyüme bekleniyor. Tesla, iki büyük Çin şirketi (Geely ve SAIC) ile birlikte yıllar içinde pazar payında sürekli büyüme kaydeden tek şirkettir. Bu, doğru zamanda gerçekleştirilen bir dizi eylemin sonucudur: önce Model 3'ün kademeli olarak tanıtılması, ardından Avrupa çapında daha fazla satış noktasının açılması, markanın Model 3'ü yeniden şekillendirmeye kadar aynı çizgide tutmasına olanak tanıdı. Model Y'nin de tanıtımını yaptık ve büyüme hızını korumak için Elon Musk'un şirketi fiyat düşürmeye başladı. Başka bir deyişle Tesla ivmeyi doğru bir şekilde sürdürüyor. MG Fenomeni Benzinli/dizel arabalardan saf elektriğe geçişin bir başka büyük kazananı daha var: MG. İngiliz olarak konumlandırılan ancak tamamen Çin'de tasarlanan, geliştirilen ve üretilen bu marka, Asya devinin oyunu gerçekten değiştiren tek oyuncusu. Avrupa'daki son lansmanı olan MG 4, rekabetçi fiyatı ve olumlu görüşleri sayesinde pek çok tüketiciyi cezbetmeye devam ederken, MG, Ağustos ayında yaklaşık 14.900 adetle Avrupa'nın ilk 20'si arasına girdi. Bu, Suzuki, Mini, Mazda veya Jeep tarafından kaydedilenlerden daha yüksek bir rakam. Elektrikli modeller bu hacmin yüzde 59'unu oluşturarak en çok satan BEV (Akülü Elektrikli Araç) markaları arasında Opel, Audi, Skoda, Peugeot ve Renault gibi büyük markaların bile önünde yedinci sıraya yerleşti. Peki ya Geleneksel Markalar? Tesla ve MG'nin yükselişi, bazı geleneksel otomobil üreticilerinin pazar payının azalması pahasına geliyor. Volkswagen, Ford, Citroën, Peugeot ve Hyundai ay boyunca en büyük pazar payı kayıplarını kaydetti. Elektrik teklifleri iyi ancak Teslalar ve MG'lerle rekabet etmek için yeterli değil. Geleneksel markaların temel sorunu bu: Tesla fiyatları düşürürken modelleri tehlikeli bir şekilde alt segmentlere giriyor ve MG çok rekabetçi ürünlerle aşağıdan saldırıyor. Kaynak: Motor1 Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın