Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2023 Admin Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2023 EV'ler (Elektrikli Araçlar) benzinli arabalardan daha mı temiz? Gerçek sizi şok edecek Elektrikli araçların (EV'ler) çevresel etkinliği konusunda şüpheleriniz varsa, bu video endişelerinizi doğrudan gidermeyi amaçlamaktadır. Bu ayrıntılı analizde sunucu, içten yanmalı motorlu (ICE) araçlarla karşılaştırıldığında EV'lerin karbon ayak izini derinlemesine inceliyor ve üretimden işletmeye ve hatta geri dönüşüme kadar her aşamayı inceliyor. ABD Enerji Bakanlığı ve Argonne Ulusal Laboratuvarı gibi saygın kaynaklardan alınan verilerden yararlanan video, bu araçların kullanım ömrü boyunca üretilen emisyonların kapsamlı bir görünümünü sunuyor. İster EV'lerin pil paketlerinin üretiminden kaynaklanan emisyonlar, ister gazla çalışan araçların çalışması sırasında yayılan kirletici maddeler hakkında endişeleriniz olsun, bu video, EV'lerin nerede olduğunu anlamanıza yardımcı olmak için sağlam verilerle desteklenen çok yönlü bir bakış açısı sunmayı vaat ediyor. Daha büyük çevresel resimde yer alın. Elektrikli araçların çevresel etkilerine ilişkin anlayışınızı muhtemelen yeniden şekillendirmek için bizi izleyin. Video'nun dökümü: 0:00 Giriş 0:42 CO2 Kirliliği 2:39 Elektrikli Araçların Daha Temiz Olduğunu Nasıl Biliyoruz 3:17 Ortalama Güç Şebekesi Karışımı 4:01 Argonne Ulusal Laboratuvarı'ndan araştırma 4:53 EV Pillerinden Kaynaklanan Kirlilik 6:29 Benzin kaynaklı kirlilik 7:15 Diğer Kirleticiler 7:37 Elektrikli Araçlar ve Benzinli Araçlardan Yıllık CO2 8:26 Sonuçlar Elektrikli araçlar yanmalı motorla çalışan arabalardan ve kamyonlardan daha mı temiz yoksa bu sadece çirkin bir söylenti mi? Bu çetrefilli ve karmaşık soruyu burada yanıtlayacağız. Eleştirmenler elektrikli araçların temizliğini eleştirirken, pille çalışan araba ve kamyonların savunucuları bunların gezegeni kurtaracağını iddia ediyor. Peki kim haklı? EV'lerin içten yanmalı motorla çalışan araçlardan daha çevreci olup olmadığı ve durumun neden böyle olduğu hakkındaki yakıcı soruyu bir kenara bırakacağız. Cevap tartışılmaz, ancak hesaplama süreci çok fazla matematik ve analiz içeren inanılmaz derecede karmaşık. Şimdi, bu EV ve ICE tartışmasının temeline inmeden önce, burada nelerin ele alındığını anlamamız gerekiyor. Bu tartışma için gelin yalnızca bir aracın kullanım ömrü boyunca, yani üretimden geri dönüşüme kadar karbondioksit emisyonlarına odaklanalım. Ve tabii ki buna araç sürülürken üretilen tüm emisyonlar da dahildir. Bu karşılaştırmayı adil bir şekilde yapmanın tek yolu beşikten mezara yaklaşımıdır çünkü üretim, yakıt ve akü yolları, egzoz borusu emisyonları ve daha fazlasını hesaba katar. Şimdi, temel soruyu yanıtlamak için, evet, yaşam döngüsü karbon emisyonları açısından bakıldığında, EV'ler içten yanmalı motorlu araçlardan ve kamyonlardan daha temiz, hem de önemli ölçüde daha temiz. ABD Enerji Bakanlığı'nın verilerine bakıldığında, kullanım ömrü boyunca, geleneksel benzinli motorla çalışan 2020 model yılı küçük bir SUV'un, gidilen mil başına ortalama 420 gram sera gazı, karbondioksit eşdeğeri ürettiği tahmin ediliyor. Buna karşılık, 300 mil gerçek dünya menziline sahip 2020 model yılı elektrikli bir aracın, mil başına CO2 eşdeğerinin yarısından daha azını, yani yalnızca 206 gram salması bekleniyor. Ve bu, EV'nin ABD'deki ortalama elektrik şebekesi karışımı kullanılarak şarj edilmesiyle oluyor; bu, elektrik üretmek için kömür ve doğal gaz gibi fosil yakıtların yanı sıra rüzgar ve güneş gibi bazı yenilenebilir enerji kaynaklarının da kullanıldığı anlamına geliyor. Referans olarak, US EPA, eGRID alt bölgenizdeki elektriğin tam olarak nasıl üretildiğini görmenizi sağlayan şık bir Güç Profil Oluşturucu aracına sahiptir. 2021 yılı için mevcut en son veriler, doğal gaz ve kömürün 27 alt bölgenin tamamında ulusal olarak üretilen en fazla elektriği oluşturduğunu ve elektriğimizin %60'ından fazlasını temsil ettiğini gösteriyor. Ancak nükleer, rüzgar, hidroelektrik ve güneş enerjisi güçleniyor. Toplamda ABD gücünün yaklaşık %37'si bu kaynaklardan geliyor. Enerji Bakanlığı tarafından yayınlanan verilerin yanı sıra, Argonne Ulusal Laboratuvarı'ndaki araştırmacılar, hem elektrikli araçlar hem de içten yanmalı motorlu araçlar tarafından üretilen ömür boyu sera gazı emisyonunu inceledi. Aynı sonuca varmaları şaşırtıcı değil. Beklenen kullanım ömrü 173.151 mil olan 2020 model yılı arabaları karşılaştırdılar. Hesaplamalarına göre, gazlı model 30,7 MPG verirken, elektrikli model 300 mil menzile sahipti ve ortalama ABD şebeke emisyonlarına sahip bir güçle şarj ediliyordu. Bu modelde, benzinli araba, kullanım ömrü boyunca kat edilen mil başına yaklaşık 375 gram sera gazı emisyonu üretiyor. EV'ye gelince, toplam emisyonları mil başına yalnızca 150 gram civarındadır. İlginç olan şu ki, elektrikli araçlar kullanım ömürleri boyunca içten yanmalı motorlu araçlardan ve kamyonlardan çok daha temiz olsa da, onları inşa etmenin aslında çok daha kirli olması, eleştirmenlerin sık sık dile getirdiği bir gerçek. MIT İklim Portalı, Argonne Ulusal Laboratuvarı tarafından yapılan araştırmaya atıfta bulunarak, pil paketleri nedeniyle yeni elektrikli araçlar üretmenin, benzinle çalışan benzer bir araba veya kamyon üretmeye kıyasla yaklaşık %80 daha fazla emisyona yol açtığını söylüyor; bu kesinlikle çok büyük bir fark. Aslında, 80 kWh'lik Tesla Model 3 lityum iyon pilin (sadece paketin) montajının 2,5 ila 16 metrik ton CO2, potansiyel olarak 35.000 pound'dan fazla karbondioksit ürettiği tahmin ediliyor! Elbette bu emisyonlar çeşitli kaynaklardan geliyor. Büyük miktarlarda fosil yakıt gerektiren Güney Amerika'da lityum veya diğer hammaddeleri çıkartabilirsiniz. Çıkarılan her ton sert kaya lityum için 15.000 metrik ton CO2 salındığı tahmin ediliyor. Bu malzemeler daha sonra Çin'e gönderilebilir ve orada arıtılıp pil hücrelerine dönüştürülebilir. Tabii ki bu daha fazla emisyona neden oluyor. Bu bitmiş bileşenler daha sonra başka bir tekneye yüklenebilir ve okyanus üzerinden ABD'ye gönderilebilir; bu da bol miktarda CO2 üretir. Hücreler daha sonra ülke çapında bir tren yolculuğu yaparak bir otomobil üreticisinin üretim tesisine gidebilir ve sonunda bir araca monte edilebilir, bu da daha fazla karbondioksit salınımı anlamına gelir. Şaşırtıcı bir şekilde bu süreç, benzinin yakıt yolunu yakından yansıtıyor. Bir düşünün, sömürülebilir petrol yataklarını keşfetmeniz, ardından maddeyi yüzeye pompalamanız, rafine etmeniz, harmanlamanız ve taşımanız gerekiyor; yolun her adımında, hatta maddeler yanmadan önce bile karbon yayılıyor. Gazla çalışan araçlar, ömürleri boyunca elektrikli araçlara göre çok daha kirlidir çünkü ölü dinozorları ateşe vermek çok fazla karbondioksit üretir. İşte küçük bir bakış açısı için eğlenceli bir gerçek. ABD Enerji Bilgi İdaresi'ne göre, yaklaşık %10 etanolle karıştırılmış bir galon benzin yakıldığında yaklaşık 18 pound CO2 üretiyor, dolayısıyla emisyonlar çok hızlı bir şekilde artıyor. Bu çok büyük bir kimyasal reaksiyon. Şimdi, bunu burada hesaba katmıyorum ama unutamayız; mesele sadece karbondioksit değil. EV'ler kendi başlarına hidrokarbon, partikül, karbon monoksit nitrojen oksitleri ve benzeri kötü şeyler yaymaz. Elbette enerji santralleri emisyon üretiyor ancak tek bir kaynağı kontrol etmek, milyonlarca ayrı egzoz borusunu kontrol etmekten çok daha kolay. Hala EV'lerin daha yeşil olduğuna inanmıyorsanız, işte başka bir veri noktası daha. ABD Enerji Bakanlığı'nın Alternatif Yakıtlar Veri Merkezi, ulusal düzeyde, tamamen elektrikli bir araç için ortalama CO2 eşdeğeri emisyonun, benzinle çalışan bir araç için yıllık 12.594 pound'a kıyasla yılda 2.817 pound olduğunu söylüyor. Bu, içten yanmanın 4,5 kat daha kötü olduğu anlamına geliyor! Doğal olarak hibritler ve plug-in hibritler bu uç noktalar arasında yer alıyor. Ve son olarak, elektrikli araçlar sadece yarısı kadar uzun süre dayansa ve gazla çalışan arabalar (180.000'e kıyasla 90.000 mil) dayansa bile, bir MIT araştırması EV'lerin hala hibritlerden %15 daha temiz ve benzer içten yanmalı motorlu araçlardan kilometrelerce ileride olduğunu gösteriyor. İşte işte buradasın. Burada sindirilmesi gereken çok fazla veri var, ancak çıkarılacak en önemli sonuç, inşa edilmesi çok daha kirli olsa bile, EV'lerin sahip olunması ve çalıştırılmasının içten yanmalı motorlu araçlara göre daha temiz olduğudur. Elektrikli araçlarda, temel olarak karbon emisyonlarının bedelini, aracın ömrü boyunca ödemek yerine - çok daha az olsa da - peşin ödüyorsunuz. Ve gerçek anlamda "emisyonsuz" olmasalar bile EV'ler çevre açısından hala daha iyi. Kaynak: EP
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın