Gönderi tarihi: 20 Eylül , 2023 1 yıl Admin Tesla Alman demiryolu hattını satın alıyor, yolcu trenleri planlıyor BERLİN - Elektrikli araç üreticisi Tesla, Berlin'in doğusundaki demiryolu hattını, Almanya'nın başkentinin doğusundaki yeni 'Gigafactory'de işçiler tarafından kullanılmak üzere tasarlanan yolcu trenlerine açtı. Trenler 4 Eylül'de çalışmaya başladı ve ücretsiz olup Tesla çalışanı olsun ya da olmasın tüm yolculara açıktır. Yaklaşık 3 mil uzunluğundaki kısa demiryolu hattı, bağımsız bir Alman demiryolu altyapı holding şirketinden satın alındı ve Tesla'ya, Berlin'i Polonya'ya bağlayan Deutsche Bahn'a (Alman Demiryolları) ait ana hatta doğrudan bağlantı sağlıyor [bkz. "Tesla, Alman demiryolunu satın alıyor" hattı, yolcu trenlerini planlıyor" News Wire, 3 Şubat 2022]. Demiryolu hattı, fabrikanın inşaatı sırasında malzemeleri getirmek için zaten kullanılmıştı ve fabrika tamamen açıldığında günde altı adede kadar yük treninin sevkıyatı veya alınması için kullanılacak. Tesla, Avrupa'daki ilk fabrikası olan Gigafactory'yi, Berlin'in doğusundaki Grünheide'de, 1990'dan önce eski Doğu Alman Stasi gizli polisi tarafından eğitim üssü olarak kullanılan ormanlık bir alanda inşa etti. Almanya'dan yurt dışından gelen ürünler teslimattan önce yasaklı ürünlerin kontrolü için açıldı. Tam faaliyete geçtiğinde Tesla fabrikasının günde 24 saat üç vardiya çalışan yaklaşık 10.000 kişiyi istihdam etmesi bekleniyor ve bu insanların çoğu büyük olasılıkla oraya arabayla gidecek olsa da, büyük bir kısmı, özellikle de Berlin'de yaşayanlar trenle gelecek. . Tesla, fabrika kapılarının hemen dışında, şube hattında inşa edilen yeni istasyona gidiş-dönüş yolcu trenlerinin işletilmesine sponsor oldu. Bunlar, yerel bir yolcu demiryolu yüklenicisi olan Niederbarnimer Eisenbahn (NBE) tarafından işletiliyor ve hafta içi günde 54 kez, esas olarak Tesla çalışanlarının vardiya değişimlerine göre ayarlanarak, hizmet verilen tesisin yaklaşık 8 mil batısındaki Erkner istasyonundan çalıştırılıyor. ana hat üzerindeki hızlı banliyö trenleri ile Berlin'den gelen ayrı bir daha yavaş (tüm istasyonlar) banliyö demiryolu 'S-Bahn' hattının son noktasıdır. Uzun vadede, ana hat üzerindeki Fangschleuse'de, yakındaki Deutsche Bahn'a ait olan ve Berlin'e gidiş-dönüş düzenli banliyö demiryolu servislerinin hizmet verdiği bir istasyon, yeni Tesla fabrikasının yakınına yeniden yerleştirilecek, ancak 2025'ten önce değil; Özel Tesla servis treninin uzun vadede devam edip etmeyeceği şu anda bilinmiyor. Kaynak:Trains.com
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.