Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Devrim niteliğindeki güneş kulesi, yoktan jet yakıtı oluşturabiliyor ve bu havacılık sektörünün yeşilleştirmenin yeni anahtarı olabilir 


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Devrim niteliğindeki güneş kulesi, yoktan jet yakıtı oluşturabiliyor ve bu havacılık sektörünün yeşilleştirmenin yeni anahtarı olabilir 

Bu roket bilimi değil, bunun yerine “karbon nötr” jet yakıtı bilimidir.

julich-solar-tower-source-synhelion-1659

Bu sadece havadaki karbon kirliliğini ve suyu çekip güneş enerjisini kullanarak bunları uçak yakıtına dönüştürmenin bir yöntemi.

Ve işin içinde bir "güneş kulesi" ve dev aynalar var.

İsviçre'nin ETH Zürih'inde profesör olan Aldo Steinfeld liderliğindeki bir bilim insanı ekibi, hava yolculuğunun gezegenin aşırı ısınması üzerindeki etkisini azaltabilecek bir süreç gösterdi.

Araştırmacılar geçen yıl Joule dergisinde yayınlanan bir makalede, İspanya'daki bir tesiste "tam entegre bir güneş kulesi yakıt tesisinin başarılı bir şekilde işletilmesini" anlattılar.

Çalışma, iki yaygın bileşiğin (karbon dioksit ve su) yerinde uçakta kullanılabilen "güneş enerjisi gazyağı"na dönüştürüldüğünü gösterdi.

Bilim adamları, ürünü karbon nötr bir yakıt olarak değerlendirdiler çünkü yakıldığında, yalnızca sürecin başlangıcında ortaya çıkan ısıyı hapseden karbon kirliliği kadar salınırdı.

Esasen süreç şu şekilde işledi: Güneşi takip eden "heliostat" aynalarından oluşan bir alan, güneş ışığını yoğun bir şekilde bir güneş kulesine odakladı. Sistem havadan karbondioksit ve suyu kuledeki güneş reaktörüne çekiyordu. Daha sonra güneş reaktörü, elementleri bölüp bir "sentez gazına" dönüştürmek için yoğunlaştırılmış ısıyı kullandı. Daha sonraki işlemler bunu gazyağı haline getirdi.

Daha önceki bir çatı mini rafinerisi üzerine inşa edilen kule gösterimi, Steinfeld'in de denetlediği bir video ve animasyonla ayrıntılı olarak açıklandı. Bu deneyde bilim insanları konseptlerini Zürih'teki bir üniversite binasında "parabolik yoğunlaştırıcı" çanak kullanarak kanıtladılar.

Bilim insanları, teknolojinin sonunda uçakları uçurabileceğini göstermek için ölçeklerini büyütmeye devam ediyor. Popular Mechanics'e göre Steinfeld, 15 yıldan fazla bir süreyi havadan gazyağı üretmeye adadı.

Steinfeld, basına havacılık yakıtını iyileştirmenin önemli bir karbon kirliliği kaynağının azaltılmasına yardımcı olabileceğini söyledi. "Güneş gazyağı, jet motorlarında yakıt depolama, dağıtım ve son kullanıma yönelik mevcut altyapılarla tamamen uyumludur" diye açıkladı. "Böylece güneş gazyağı havacılığın daha sürdürülebilir olmasına yardımcı olabilir."

Havacılık, ısıyı hapseden karbonun enerjiyle ilgili toplam salımlarının nispeten küçük bir bölümünü oluşturuyor (%2'den biraz fazla) ancak Uluslararası Enerji Ajansı'na göre bu, iyileştirilmesi zor olan ve büyümeye devam etmesi beklenen bir katkı. IEA'ya göre hava yolculuğu yolcu başına demiryolu yolculuğuna göre en az 12 kat daha az verimli.

Bir çalışma (diğer yeni araştırmalar tarafından açıklanan), hava yolculuğunun tren, otobüs veya ortak araba yolculuklarına göre saatte 100 kat daha fazla karbon kirliliğine yol açtığını kaydetti.

Hava yolculuğunu azaltmak, havacılık biyoyakıtlarını iyileştirmek veya elektrikli uçaklar için piller geliştirmek, endüstrinin kirliliğini azaltmak için diğer fikirlerdir, ancak şu anki haliyle uçaklar yakıt yakıyor.

Steinfeld, Popular Mechanics'e güneş kulesini göstermenin "önemli bir kilometre taşı" olduğunu söyledi. Daha büyük bir ticari güneş enerjisi yakıt tesisinin yılda yaklaşık 9 milyon galon güneş enerjisi gazyağı üretebileceğini tahmin etti.

Steinfeld, "Teknolojiyi ekonomik açıdan rekabetçi hale getirmek için güneş enerjisinden yakıta enerji dönüşüm verimliliğinin artırılması gerekiyor" dedi.

sun-11581.jpg

Ve geliştirme sürüyor. Bir yan şirket olan Synhelion, geçen yıl Almanya'daki mevcut Jülich Güneş Kulesi'nde endüstriyel testler gerçekleştirdi. Almanya'da "dünyanın ilk endüstriyel ölçekli güneş yakıtı tesisini" bu yıl veya önümüzdeki yıl, İspanya'da ise 2026 yılına kadar ticari ölçekli daha büyük bir tesisi devreye almayı hedefliyor.

Bu da bir gün uçakların havadan üretilen yakıtla havada uçabileceği anlamına geliyor.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.