Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Bu şehir, sürüş kurallarında büyük bir değişiklik yaptıktan sonra trafik ölümlerini sıfıra indirdi - işte bu yüzden diğer şehirler bunu dikkate almalı


Önerilen İletiler

  • Admin

Bu şehir, sürüş kurallarında büyük bir değişiklik yaptıktan sonra trafik ölümlerini sıfıra indirdi - işte bu yüzden diğer şehirler bunu dikkate almalı

bike-2367705.jpg

Londra belediye başkanı Sadiq Khan, şehirdeki "ultra düşük emisyon bölgelerini" genişletmeye çalıştığı için siyasi muhaliflerin eleştirileriyle karşı karşıya kalıyor.

Birleşik Krallık'ın başkentinin belirli bölgelerinde bir araba kullanıyorsanız ve aracınız Avrupa emisyon standartlarını takip eden ULEZ standartlarına uymuyorsa, günlük 12,50 £ (yaklaşık 15,75 $) ücrete tabi olabilirsiniz.

Hareketin amacı, şehirdeki zehirli hava kirliliğinin azaltılmasına yardımcı olmak. Khan'ın 2021'de The New Statesman için yazdığı bir makalede bunun astımın kötüleşmesine ve potansiyel olarak demans riskinin artmasına katkıda bulunan bir faktör olduğunu belirtti.

Yerel meclislerin ve halk sağlığına zarar veren ve küresel ısınmayı daha da kötüleştiren bir dizi zararlı emisyon üreten içten yanmalı motorlarla çalışan araç sürücülerinin muhalefetine rağmen, kirletici araçları yollardan uzak tutmaya çalışmanın çok açık faydaları var.

Örneğin İspanya'da bir şehir 1999'da arabaların çoğunu yasakladı ve bazı dikkate değer değişiklikler gördü.

2022 itibariyle, İspanya'nın kuzeyindeki Pontevedra'da 10 yıldan fazla bir süredir araba kaynaklı herhangi bir ölüm görülmedi. Şehrin belediye başkanı Miguel Anxo Fernández Lores'in Político'daki bir makalesinde yaptığı yoruma göre, toplam hava kirliliği %67'ye kadar azaldı.

Fernández Lores, "Şehri arabalar yerine insanlar için yeniden tasarlamaya karar verdik ve o zamandan beri bunun meyvelerini alıyoruz" dedi.

Park yeri o zamandan beri şehir merkezinin dışına taşındı ve sakinlerin araçlarıyla ilgilenmek için bir dizi yer altı park alanı ortaya çıktı. Dünya Ekonomik Forumu'nun 2018 tarihli bir videosunda Akıllı Şehirlerden alınan bilgilere göre o dönemde şehirdeki seyahatlerin %70'inin yürüyerek yapıldığı belirtiliyordu.

Fernández Lores, "Bu tür önlemlerin benimsenmesi başlangıçta siyasi cesaret gerektirir" dedi. "Fakat seçimleri kaybetme korkusu, sorumlu politikacıların eylemlerine şart olmamalı."

ULEZ'lerin Londra'da kullanıma sunulmasından bu yana şehir hükümeti nitrojen dioksit kirliliğinde %50'lik bir azalma olduğunu bildirdi; 2016 ile 2020 yılları arasında kirlilik oranı İngiltere'nin geri kalanına göre beş kat daha hızlı azaldı. Ayrıca politika sayesinde 1 milyon hastaneye başvurunun önlendiği de söyleniyor.

Egzoz emisyonu olmayan elektrikli arabaların kullanımını teşvik etmenin veya sadece arabaları şehir alanlarından yasaklamanın bölge sakinlerine önemli faydalar sağlayabileceği açıktır. Pontevedra bunu zaten gördü ve Londra, ULEZ'lerin genişletilmesinin şehrin havasındaki zehirli gazların varlığını azaltarak benzer sonuçlar doğuracağını umuyor.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.