Zıplanacak içerik

Tesla, Sessiz Atılımla Otomobil Üretiminde Devrim Yaratıyor; Musk, Yapay Zeka Riskleri Konusunda Yeni Uyarı Yayınladı ve "Düzenleyici Çerçeve" Çağrısında Bulundu

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Tesla, Sessiz Atılımla Otomobil Üretiminde Devrim Yaratıyor; Musk, Yapay Zeka Riskleri Konusunda Yeni Uyarı Yayınladı ve "Düzenleyici Çerçeve" Çağrısında Bulundu

Konuya aşina beş kişiye göre Tesla (NASDAQ:TSLA), elektrikli araç üretme şeklini değiştirebilecek ve Elon Musk'un üretim maliyetlerini yarıya indirme hedefine ulaşmasına yardımcı olabilecek teknolojik bir atılım yapmak için bir dizi yeniliği birleştirdi.

tesla-1724773.jpg

Şirket, üretim maliyetlerini düşüren ve rakipleri yetişmeye zorlayan bir "gigacasting" süreciyle Model Y'nin ön ve arka yapılarını şekillendirmek için 6.000 ila 9.000 ton sıkma kuvvetine sahip devasa preslerin kullanılmasına öncülük etti.

Kaynaklar, Tesla'nın liderliğini genişletme çabası içinde, geleneksel bir arabadaki yaklaşık 400 parça yerine elektrikli bir aracın karmaşık alt gövdesinin neredeyse tamamını tek parça halinde üretmesine olanak sağlayacak bir yeniliğe yaklaştığını söyledi.

Kaynaklar, bu bilgi birikiminin Tesla'nın CEO Musk tarafından Mart ayında açıklanan "kutusuz" üretim stratejisi için hayati önem taşıdığını ve önümüzdeki on yıl içinde on milyonlarca daha ucuz elektrikli araç üretme ve yine de kar elde etme planının önemli bir parçası olduğunu söyledi.

Tesla, kutusuz modelinin bir arabanın büyük alt gruplarını tek seferde üretip daha sonra birleştirmeyi içerdiğini söylese de modüler blokların boyutu ve yapısı hala spekülasyon konusu.

ABD'li mühendislik firması Caresoft Global'in başkanı Terry Woychowski, Tesla'nın bir EV'nin alt kısmının çoğunu gigacast yapabilmesi halinde, bunun arabaların tasarlanma ve yapılma şeklini daha da bozacağını söyledi.

“Bu steroidli bir kolaylaştırıcı. Otuz yılı aşkın süredir ABD'li otomobil üreticisi GM için çalışan Woychowski, "Bunun sektör için çok büyük etkileri var ama çok zorlu bir görev" dedi. "Dökümlerin yapılması çok zordur, özellikle de daha büyük ve daha karmaşık olanların."

Kaynaklardan ikisi, Tesla'nın daha önce açıklanmayan yeni tasarım ve üretim tekniklerinin, şirketin 18 ila 24 ay içinde sıfırdan bir araba geliştirebileceği anlamına geldiğini, oysa çoğu rakibin şu anda üç ila dört yıl sürdüğünü söyledi.

Beş kişi, ön ve arka bölümleri pilin yerleştirildiği orta gövde alt kısmıyla birleştiren tek bir büyük yapının, Tesla'nın on yılın ortasında 25.000 $ fiyat noktasında piyasaya sürmeyi hedeflediği küçük EV'sinde kullanılabileceğini söyledi. .

Kaynaklardan üçü, Tesla'nın tüm platformu yayınlayıp yayınlamayacağı konusunda bu ay içinde bir karar vermesinin beklendiğini, ancak öyle olsa bile nihai ürünün proje doğrulama süreci sırasında değişebileceğini söyledi.

Bu hikayeye ilişkin Reuters'in sorularına ne Tesla ne de Musk yanıt verdi.

3D BASKI VE KUM

Yenilik Tesla, bu kadar büyük bir parça için dev kalıpların seri üretim için nasıl tasarlanıp test edildiği ve döküm parçaların ağırlığı azaltmak ve çarpışma direncini artırmak için iç nervürlü içi boş destek şasisini nasıl içerebileceği üzerine merkezler oluşturdu.

Beş kişi, her iki durumda da Britanya, Almanya, Japonya ve ABD'deki tasarım ve döküm uzmanları tarafından geliştirilen yeniliklerin 3D baskı ve endüstriyel kumu içerdiğini söyledi. Medyaya konuşma yetkileri olmadığı için isimlerinin gizli kalması koşuluyla hepsi Reuters'e konuştu.

Otomobil üreticileri şu ana kadar "gigacast ikilemi" nedeniyle daha büyük yapılar dökmekten kaçındılar; 1,5 metrekare veya daha büyük parçalar yapmak için kalıplar oluşturmak verimliliği artırıyor ancak pahalı ve çok sayıda riski beraberinde getiriyor.

Bir döküm uzmanına göre, büyük bir metal test kalıbı yapıldıktan sonra, tasarım süreci sırasındaki işleme ayarlamaları deneme başına 100.000 dolara mal olabilir veya kalıbın tamamen yeniden yapılması 1,5 milyon dolara mal olabilir. Bir diğeri, büyük bir metal kalıbın tüm tasarım sürecinin genellikle yaklaşık 4 milyon dolara mal olacağını söyledi.

Kaynaklar, bunun otomobil üreticileri tarafından yasaklayıcı olarak değerlendirildiğini, özellikle de bir tasarımın gürültü ve titreşim, uyum ve kaplama, ergonomi ve çarpışma direnci açısından mükemmel bir matris elde etmek için yarım düzine veya daha fazla ayarlamaya ihtiyaç duyabileceği düşünüldüğünde, söyledi.

Ancak kaynaklar, Musk'ın başından beri vizyonunun, risklere rağmen vücudun alt kısmının tamamını dökmenin bir yolunu bulmak olduğunu söyledi.

Tesla, engelleri aşmak için 3D yazıcılarla endüstriyel kumdan test kalıpları yapan firmalara yöneldi. Bağlayıcı püskürtme makineleri olarak bilinen yazıcılar, dijital bir tasarım dosyası kullanarak, ince bir kum tabakası üzerine sıvı bir bağlayıcı madde bırakır ve kademeli olarak, basınçlı döküm alaşımlarını dökebilecek bir kalıbı, katman katman oluşturur.

Bir kaynağa göre, kum dökümüyle proje ilerleme maliyeti, çoklu versiyonlarda bile minimum düzeydedir; aynı metalin prototiple yapılan maliyeti yalnızca %3'ü.

Bu, Tesla'nın prototipleri yeterince ayarlanabilecek ve Desktop Metal ve ExOne birimi gibi kullanılan makinelerini kullanarak birkaç saat içinde yenisini yeniden basabileceği anlamına geliyor.

Kaynaklardan ikisi, kum dökümü kullanan tasarım kalıcılığının yalnızca iki ila üç ay sürdüğünü, metal kalıp prototipleri için altı ay ila bir yıl arasında bir süreye sahip olduğunu söyledi.

ÖZEL YAPIM ALAŞIMLAR

Bir otomobilin alt gövde alt çerçeveleri, ağırlıktan tasarruf etmek ve kirliliğin direncini artırmak için genellikle içi boştur. Şu anda ortada bir üye bırakılacak şekilde birden fazla parçanın birbirini damgalaması ve kaynaklanmasıyla yapılıyorlar.

Devasa dökümün bir parçası olarak oyuklu çerçeveleri dökmek için Tesla, genel kalıbın içine kalıcı püskürtme makineleri tarafından basılan katı kum maçalarını yerleştirmeyi planlıyor. Parça döküldükten sonra kalıntıları bırakılacak şekilde kum alınır.

Ancak tasarım süreci hem de büyük yapıların karmaşıklığında elde edilen daha fazla esnekliğe rağmen, aşılması gereken bir büyük engel daha vardı.

Döküm parçalarının dökümü için kullanılan alüminyum alaşımları kum ve metal kalıplarda farklı davranışlar vardı ve çoğu zaman Tesla'nın donma direnci ve diğer özellikleri karşılanıyordu.

Kaynaklardan üçü, döküm uzmanlarının özel alaşımları formüle ederek, döküm dökümünün soğutma sürecini ayarlayarak ve ayrıca üretim sonrasında ısıl işlemin devam etmekte olduğunu söyledi. Tesla, prototip kalıptan memnun kaldığında seri üretim için son metal kalıba yatırım yapabilir.

Kaynaklar, Tesla'nın bir sonraki küçük arabasının, alt bölümünün daha basit olması nedeniyle ona tüm EV platformunu oluşturmak için mükemmel bir fırsat olduğunu söyledi.

Tesla'nın yayılmate olduğu küçük araba tipinin (biri kişisel kullanım için, diğeri ise robotaksi) kaportası veya arka bagajı fazla olmadığı için ön ve arka kısımda büyük bir "burnu" yok.

“Bir bakıma bir tepsiye benzemiyor, onun iki ucuna da küçük kanatlar takılmış bir akü tepsisine. Bir kişi, "Bunun tamamını yapmak gerçekçi olur" dedi.

Ancak, Tesla'nın gövdesinin alt kısmı tek parça halinde dökmeye karar vermesi durumunda yine de ne tür bir gigapress kullanacağına karar vermesi ve bu seçiminin aynı zamanda arabanın yapısının ne kadar karmaşık olduğunu da belirleyeceğini söyledi.

Vücudun bu kadar büyük miktardaki hızlı bir şekilde delmek için insanlar Tesla'nın 16.000 ton veya daha fazla devasa sıkıştırma gücüne sahip olduğunu, daha büyük gigapreslere ihtiyaç duyabileceğini, bunun da yüksek bir maliyete yol açacağını ve daha büyük fabrika binaları gerektirebileceğini söyledi.

Beş kaynaktan üç, yüksek sıkma gücü kullanan preslerdeki sorun, içi boş alt çerçeveler yapmak için yapılması gereken 3D kapak kum maçalarını barındırmamaları olduğunu söyledi.

İnsanlar Tesla'nın, eritilmiş alaşımların biriktirebildiği farklı tipte bir baskı kullanarak bu engellerin korunabildiğini söyledi; Bu yöntemle, daha kaliteli dökümler üretebilen ve kum maçlarını barındırabilen bir yöntem.

Ancak süreç daha uzun sürüyor.

Kişilerden biri, "Tesla üretkenlik için yüksek basınçlı sistemler veya kalite ve çok yönlülük için yavaş alaşımlı işlemlerinin yapıldığı" dedi. "Bu konumda hala bir kafa karışıklığı var."

Musk, Yapay Zeka Risklerine İlişkin Yeni Uyarı Yayınladı, 'düzenleyici Çerçeve' Çağrısında Bulundu

Elon Musk, ABD senatörlerini geliştirerek teknolojik medeniyete yönelik oluşturulan riskler konusunda uyardıktan sonra yapay zeka (AI) için "düzenleyici bir çerçeve" çağında bulunuyordu.

Eski adıyla Twitter olan sosyal ağ X'in sahibi milyarder, Çarşamba günü Senato'da yapay zeka konusuna odaklanan basına kapsamlı zirveye katılan 20'den fazla teknoloji ve sivil toplum lideri arasında yer aldı. Daha sonra Temsilciler Meclisi Azınlık Lideri Kevin McCarthy ile özel olarak görüştü.

Musk gazetecilere verdiği demeçte, "Halk için potansiyel olarak tehlike oluşturan bir şey olduğunda, bir tür gözetim istersiniz" dedi.

Odadaki bir kişi, aynı zamanda Tesla Inc.'in (TSLA) CEO'su olan Musk'ın, senatörlere örneğin otonom araçlar konusunda endişelenmemeleri gerektiğini, bunun yerine endişelerini derin yapay zeka olarak adlandırdığı şeye odaklamaları gerektiğini söylediğini söyledi. Derin AI, bilgisayarlara verileri insan beynini taklit edecek şekilde işlemeyi öğreten bir tür yapay zeka olan derin öğrenmeye açık bir referanstır.

Söz konusu kişi, Musk'ın, uzaydan görülebilecek kadar güçlü ve büyük, şu anda anlaşılması zor bir zeka seviyesine sahip olan veri merkezleriyle ilgili endişelerini dile getirdiğini söyledi.

Dünyanın en zengin insanı Musk'ın başlattığı projeler arasında bir yapay zeka şirketi olan xAI de yer alıyor.

Çin ile ilgili olarak Musk, ülkeye yaptığı önceki geziyi anlattı ve derin yapay zeka ve süper istihbarat hakkındaki endişelerini oradaki üst düzey yetkililere ilettiğini söyledi.

Kaynak: InvestorsHub

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.