Gönderi tarihi: 13 Eylül , 2023 1 yıl Admin Şu anda Tesla'dan başka elektrikli araba almayın Birçok otomobil şirketi, elektrikli araçlarının 2025'ten itibaren Tesla şarj standardıyla üretileceğini söylüyor. Bu şu soruyu akla getiriyor: Tesla EV müşterisi olmayan bir kişi neden satın alma işlemini o zamana kadar ertelemesin? Artık Tesla olmayan bir EV satın almak, şarj istasyonlarını bulmanın birkaç yıl içinde daha da zorlaşacağı anlamına geliyor. Tesla dışındaki otomobil şirketlerinin Tesla'nın şarj teknolojisine geçmelerinin büyük bir avantaj olması bekleniyor. Ancak otomotiv endüstrisindeki uzmanlar bunun, otomobil müşterilerinin en azından önümüzdeki iki yıl boyunca Tesla dışında bir elektrikli araç satın almaktan neden uzak durmaları gerektiğine dair bir örnek olabileceğini söylüyor. Ford, GM, Rivian, Volvo, Polestar ve daha fazlası, müşterilerinin Tesla'nın Supercharger ağına erişebilmesi için elektrikli araçlarını 2025'ten itibaren Tesla'nın NACS olarak bilinen Kuzey Amerika Şarj Standardı ile üreteceklerini söyledi. Ağ uzun zamandır otomobil şirketinin en güçlü yönlerinden biri olmuştur. Eğer bir sürücü şu anda bu şirketlerin elektrikli araçlarından birine sahipse, bir adaptöre sahip oldukları sürece gelecek yıldan itibaren Tesla şarj sitelerine bağlanabilecekler. Electrify America ve diğer rakipler gibi şarj şirketleri de mevcut ağlarına NACS ekleme sözü verdiler. (Yakın zamana kadar Tesla dışındaki EV üreticileri CCS olarak bilinen Kombine Şarj Sistemini kullanıyordu.) Otomobil üreticilerinin, şarj sağlayıcılarının ve Tesla'nın teknolojisine yönelenlerin artmasıyla CCS önümüzdeki yıllarda çok daha az yaygın olacak. iSeeCars.com yönetici analisti Karl Brauer Insider'a şöyle konuştu: "Bu, gelişen bir teknolojiyi satın aldığınızda herhangi bir zamanda ortaya çıkabilecek bir risktir: Teknolojiniz en iyi ihtimalle güncelliğini kaybetmiş, en kötü ihtimalle ise eskimiş gibi gelir." "Tesla sahipleri dışında elektrikli araç sahibi olanların neredeyse tamamı, sahipliklerinin geri kalanı için adaptörlerle uğraşmayı ya da bir şekilde arabalarına yeni bir fiş sistemi taktırmak için para ödemeyi deniyor." Modası geçmiş CCS'den geçiş bir gecede gerçekleşmeyecek ve adaptörler mevcut ancak bir araba alıcısı neden bundan önce CCS'li yeni bir elektrikli araç satın alsın ki? Bir arabanın uzun ortalama ömrü boyunca (bu arabaların ikinci el pazarına girdiğinde ne olacağından bahsetmiyorum bile), NACS hakimiyeti olmadan en fazla iki yılı var. Brauer, "30, 40, 70, 100.000 dolar harcamak üzereyseniz ve şimdi bu arabalardaki Tesla dışındaki tüm fişler teknik olarak eskiyse, hepsi önümüzdeki bir ila üç yıl içinde yeni bir sistemle değiştirilecek." ekledi, "artık hepsi biliyor ki önümüzdeki bir veya iki yıl içinde araç satın almamanız gerekiyor." Önümüzdeki birkaç yılı EV evriminde özellikle benzersiz bir dönem haline getiriyor. Geçtiğimiz on yılda EV teknolojisi çoğunlukla aynı kaldı. Önümüzdeki on yılda üretilen elektrikli araçlardaki teknoloji daha gelişmiş ve istikrarlı olacak. Ancak fiyatların düşmesi ve ücretlendirmenin değişmesiyle birlikte aradaki dönemde bazı uzmanlar, tüketicilerin satın alımlarını ertelemeleri halinde sektörün şaşırmaması gerektiğini söylüyor. Bu, serilerini elektrikli hale getirmek için milyarlarca dolar harcayan otomobil üreticileri için, özellikle de kısa vadede stokları birikecek olanlar için bir kriz olabilir. Aynı zamanda ileride zorluklara da yol açabilir: CCS ile donatılmış kullanılmış EV'ler, NACS yaygınlaştığında NACS'li olanlar kadar iyi satılmayabilir. Şarj etmek sorunun yalnızca bir kısmı EV teknolojisi menzil iyileştirmeleri, daha hızlı ve çift yönlü şarj, daha düşük maliyetler ve batarya atılımları da dahil olmak üzere genel olarak iyileştikçe, alıcılar bekleyebilir (veya şirketin teknolojisinin geleceğe daha uygun olduğunu düşünüyorlarsa Tesla'ya gidebilirler). Pazar analiz firması EVAdoption'ın CEO'su Loren McDonald, "Şarj konektörü belki de önemli bir sorun olacak ve bazı alıcıların yeni bir EV için tetiği çekmesini geciktirecek" dedi. "Ancak bu alıcıların çoğunun, bu EV'yi daha iyi hale getirecek altı ila 10 başka donanım ve yazılım geliştirmesi olduğunu anladığını düşünüyorum ve hepsini topladığınızda, bunun sadece NACS'a karşı değil, ertelemek için daha zorlayıcı bir neden olabileceğini düşünüyorum. CCS konektörü." McDonald, satın almada gecikmeler ve elektrikli araç kiralamada yakın vadede bir artış beklediğini söyledi. McDonald, "Bu fiyat dalgalanmalarını ve donanım sorunlarını daha fazla gördükçe, pek çok insan kiralamanın belki de daha iyi bir yol olduğunu fark edecek," diye ekledi McDonald, "çünkü özünde şunu alabileceğim anlamına geliyor: her üç yılda bir yeni iPhone'u tekerleklere takıyorum ve arta kalanlar hakkında endişelenmeme gerek yok, çünkü artık teknolojik olarak modası geçmiş bir arabam var. "Daha iyi, daha hızlı, daha ucuz, daha fazla menzile sahip olacak ve benzeri gelecekteki tüm modellerde daha önce görmediğimiz bir gürültü var" dedi. "Bence asıl sorun bu." Kaynak: Business Insider
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.