Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Otoparkın Geleceği Dijital, Güneş Enerjisi ve Muhtemelen Sivil Olacak


Önerilen İletiler

  • Admin

Otoparkın Geleceği Dijital, Güneş Enerjisi ve Muhtemelen Sivil Olacak

park.jpg

Elektrikli araç (EV) park etme, bir sonraki altyapı savaş alanı olmaya hazırlanıyor. Biden yönetimi, 2030 yılına kadar satılan tüm araçların yarısının elektrikli olmasını istiyor ve Enflasyonu Azaltma Yasası, EV vergi teşvikleri ve şarj ağı altyapısına gitmek için milyarlarca dolar ayırdı.

Elektrikli araç sahiplerinin yüzde 80'i evde şarj etse de birçok analist, elektrikli araçların yaygınlaşmasından önce daha kapsamlı şarj altyapısının getirilmesi gerektiği konusunda hemfikir. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki her üç evden birinin özel garajı bulunmadığından, şarj etme özelliğine sahip kamuya ait ve özel mülkiyetteki park alanları birinci sınıf olacaktır.

Daha fazla müşteri elektrikli araç satın aldıkça, ABD genelindeki park alanlarının da onların ihtiyaçlarına göre uyarlanması gerekecek. Danışmanlık firması McKinsey & Company, satılan tüm araçların yarısının sıfır emisyonlu araçlar olduğu bir senaryoda, Amerika'nın o yıla kadar 1,2 milyon kamu EV şarj cihazına (28 milyon özel EV şarj cihazıyla birlikte) ihtiyaç duyacağını tahmin ediyor. Şu anda 130.000'in biraz üzerinde var.

BEAM-EV-ARC-2020-4-EV-ARCs-760x386.jpg

Mevcut EV park etme ve şarj etme, kullanılabilirlik, çalışma süresi ve şarj cihazı konumunun ötesinde bir düşmana sahiptir. 'BUZlanma' olgusu, içten yanmalı motor (ICE) sürücülerinin kasıtlı olarak yalnızca elektrikli araçlara yönelik park yerlerine park ettiğini, şarj cihazlarını bloke ettiğini ve EV sürücüleriyle alay ettiğini gösteriyor.

Çoğu şehir ve ülkede 'BUZLAMA'ya karşı herhangi bir yasa yoktur ve uygulamaya katılan birçok İYM'li araç sürücüsü fotoğraflarını gururla sosyal medyada paylaşmaktadır. Avustralya'nın New South Wales kenti yakın zamanda benzinli motor sürücülerine elektrikli araç park yerine park etmeleri nedeniyle 2.200 Avustralya doları (1.293 $) para cezası kesen bir yasayı kabul etti.

Bu sadece bireysel park yerleri değil. Kapalı otoparklar, kullanıcıların alışveriş yaparken, uyurken, seyahat ederken veya feribot veya trenle işe gidip gelirken yararlanabilecekleri EV şarj altyapısının kurulabileceği bir yerdir. Ülke genelindeki birçok havaalanı, müşterilerin jet sosyete dışındayken şarj etmelerine olanak tanıyan daha düşük güçlü şarj cihazları sunuyor.

Atlas Kamu Politikası analisti James Di Filippo, Newsweek'e, yönetilen bir döner nokta sistemi ile verimli bir garajda, Seviye 2 şarj cihazının sekiz ila 10 kişiyle paylaşılabileceğini söyledi. Bazı sürücülerin hafta sonları, bazılarının ise geceleri ücret alması gerekecekti. Paylaşım, elektrikli şarj altyapısında milyarlarca dolar tasarruf sağlayacaktır.

ParkWhiz ve Beam Global, dijital teknoloji çözümlerini kullanarak EV sürücüleri için park etmeyi iyileştirmeye çalışıyor. ParkWhiz uygulaması, tüketicilerin akıllı telefon aracılığıyla sorunsuzca arama yapmasına, rezervasyon yapmasına/rezervasyon yapmasına ve otopark ve EV şarjı için ödeme yapmasına olanak tanıyor. San Diego merkezli Beam Global, kamyonla kolayca taşınabilen ve yeniden konuşlandırılabilen, yüzde 100 güneş enerjisiyle çalışan, şebekeden bağımsız enerjiye sahip bir EV şarj çözümü üretiyor.

ParkWhizz'in ana şirketi Flash, park etme ve müşteri davranışları hakkında öğrendiklerini elektrikli araç şarjına uyguluyor. Erişilebilirlik, kullanılabilirlik ve işlevsellik vaadiyle EV şarj istasyonlarını rezerve edilebilir hale getirmeyi amaçlıyor (şarj cihazı tıkalı değil, dolu veya bozuk değil). Mercedes-Benz de yeni şarj altyapısıyla benzer bir şey sunuyor.

"Sanırım [otoparklara ve garajlara EV şarj cihazları yerleştirmenin önündeki] en büyük engel tüketici davranışları ve bu noktaya kadar araçlarımıza 'yakıt doldurma' yaklaşımımız oldu. EV dışında herhangi bir şey için, genellikle arabayı bir yere getirmeniz gerekir. yakıt çünkü yakıt bu şekilde dağıtıldı. EV'lerle, 'yakıt' zaten gittiğimiz hemen hemen her yere, özellikle kentsel ve banliyö ortamlarında, elektrik hizmetleri kuruluşları tarafından dağıtılıyor." Matt McCaffree, hizmet sektörü geliştirmeden sorumlu başkan yardımcısı Flash'ta Newsweek'e söyledi.

Elektriğe erişimi olmayan veya tamamen yeniden tasarlanmasını istemeyen (ve gökyüzüne açık) otopark tesisleri, parkçılar için şarjı erişilebilir hale getirmelerine yardımcı olabilecek güneş enerjisiyle çalışan şarj cihazı şirketi Beam Global ile sözleşme yapabilir.

Şirketin EV ARC 2020 şarj donanımı, güneşin parladığı her yere kurulabiliyor ve her marka şarj cihazıyla çalışıyor. Kurulumu 120 dakika sürer, şarj düzenleri değiştikçe sahibi veya Beam tarafından yeri değiştirilebilir. Standart bir park alanı boyutuna sığar ve herhangi bir inşaat veya elektrik işi gerektirmez; bu da onu kurumsal kampüslerden otoparklara ve uzak askeri üslere kadar her şey için ideal kılar.

"Şarj cihazlarımız yaklaşık 5,8 kilowatt, yani Seviye 2 şarj oluyor. Sisteme Electrify America, ChargePoint vb. dahil olmak üzere herhangi bir Seviye 2 şarj cihazını takabilirler. Birinin sıfırdan yüzde 100'e kadar şarj etmesi çok nadirdir. Yüzde 95 gibi bir şey Beam Global'in iletişim sorumlusu Mallory Van Guilder, Newsweek'e verdiği demeçte, ARC'yi neden DC hızlı şarj cihazı (Seviye 3) yerine Seviye 2 şarj cihazıyla ürettiğini açıkladı.

"En güvenilir güç kaynağı aslında güneştir, özellikle de enerjiyi de depolayabildiğimizde. Şebekeye bağımlı olmama, özellikle doğal afetler vb. durumlarda büyük bir avantajdır."

Beam Global'in müşteri kadrosunda Google, New York City, ABD Donanması, ABD Deniz Piyadeleri, Los Angeles Şehri ve ABD Enerji Bakanlığı yer alıyor. Ayrıca Costco veya McDonalds gibi sürücülerin koşabileceği yerlere de hizmet veriyor.

Beam'in şu anda 38 eyalette, Porto Riko'da ve dört uluslararası lokasyonda EV ARC'lerin bulunduğu yüzlerce tesisi bulunuyor. Bu yılın ikinci çeyreğinde rekor sayıda sistem konuşlandırılarak yıllık bazda yüzde 589 artış sağlandı. Beam, mevcut San Diego tesisindeki üretimi artırmaya devam edeceğini ve aynı zamanda üretimi Avrupa'ya genişletmek için bir satın alma üzerinde çalıştığını söyledi.

Kaynak: Newsweek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.