Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Hayatınıza sızan Çin malı ürünler hakkında önyargınızı halihazırda değiştirmiş 5 Çin markası

Hayatınıza sızan ve Çin malı ürünler hakkındaki hikayeyi değiştiren 5 Çin markası

Bazı Çinli markalar jeopolitik hassasiyetlere rağmen yurt dışında da büyümeyi başardı.

Bu tür markalar önceki endüstri liderlerini bile ana akıma girme konusunda rahatsız etti.

TikTok, Lenovo ve DJI, Çin dışında başarılı olan birkaç Çinli markadır.

Bazı Çinli markalar kendi alanlarında önceki pazar liderlerini üzdü.

Çin markaları küreselleşiyor ve bazıları zaten ana akım haline geldi.

Lenovo ve Tencent gibi bazı markalar önceki sektör liderlerini bile üzdü ve artık kendi alanlarında önemli oyuncular haline geldi.

Bu fenomen belki de en iyi şekilde, kültürel trendlere yön veren ve ABD ile Çin arasında kullanıcı verilerinin mahremiyeti konusunda yaşanan jeopolitik gerilimlere rağmen genç nesiller arasında yaygın olarak kullanılan kısa video uygulaması TikTok'ta görülebilir.

Ülkenin düşük maliyetli bir üretici olarak tanınması nedeniyle "Çin malı" ürünler konusunda bazı doğal önyargılar olsa da, birkaç şirket bu imajı yok etti.

Aletheia tüketici ve internet sermayesi araştırması başkanı Nirgunan Tiruchelvam, "Bunlar, teknoloji açısından müşteriler için çok iyi değer üreten şirketler ve bir Çin kuruluşu olarak konumlarının insanların algısıyla bir ilgisi olması pek olası değil." Capital, Insider'a şunları söyledi:

Tiruchelvam, küresel çapta başarılı olan Çinli şirketlerin uluslararası şirketler olarak genellikle olumlu karşılandığını ekledi.

Ancak bu statünün, Çinli mülkiyetin getirdiği siyasi hassasiyetlerin üstesinden gelmek için pazarlama ve markalaşmaya yönelik büyük yatırımlarla birlikte geldiğini de sözlerine ekledi.

Sosyal medya platformlarından bilgisayar üreticilerine kadar, Çin dışında büyük başarı elde eden beş Çinli şirketi burada bulabilirsiniz.

TikTok kültürel trendlerin ön sıralarında yer alıyor.

hero-image.fill.size_1248x702.v169029838

Şirketin kuruluş yılı: 2012; TikTok uygulaması Eylül 2017'de dünya çapında kullanıma sunuldu

2022'de pazar payı: %26 (ABD uygulama geliri)

Rakipler: Facebook, Instagram, Snapchat

Son derece popüler bir sosyal medya platformu olan TikTok'un çok az tanıtıma ihtiyacı var.

Kısa video uygulaması sadece birkaç yıl içinde popülerlik listelerinin en üstüne çıktı ve kültürel trendlere öncülük etmesiyle tanınıyor.

Aslında, TikTok'un Çince versiyonu olan Douyin, analiz firması Kantar'ın 2022 yılında Çin'in en değerli markaları sıralamasında dördüncü sırada yer aldı. Douyin'in değerinin bir önceki yıla göre %12 artışla 43,5 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor.

Insider Intelligence, Nisan ayında yayınlanan bir raporda, ABD'de 2022'de yaklaşık 180 milyon kullanıcıyla Facebook'un hala hakim olduğunu yazdı. Ancak Facebook'un kullanıcı tabanı, TikTok'un patlayıcı büyümesiyle karşılaştırıldığında son birkaç yılda nispeten istikrarlı kaldı.

Insider Intelligence'a göre ABD'deki TikTok kullanıcılarının sayısı 2019'da 35,7 milyondan 2022'de yaklaşık 96 milyona yükseldi; bu rakam, en hızlı büyüyen ikinci sosyal medya platformu olan Instagram'ın kullanıcı tabanındaki %16'lık büyümeyi çok geride bıraktı.

Hem Douyin hem de TikTok, Pekin'deki ByteDance'e ait. TikTok'un ana ABD ofisi Los Angeles'tadır.

İnanılmaz derecede popüler olan TikTok, Çinli bir şirkete ait olduğundan, son yıllarda gizlilik endişeleri nedeniyle Amerikalı yasa koyucuların incelemesine girdi.

Buna rağmen, uygulamanın kültürel önemi hakkında çok az şüphe var, çünkü "bugie kırdı"dan "tembel kız işleri"ne kadar trendleri ateşledi.

Lenovo'nun IBM'i satın alması başarılı uluslararası birleşmelere ilişkin bir örnek olaydır.

5CXNDT2ZCFKDDBIYTO6JI2NAHA.jpg

Şirketin kuruluş yılı: 1984

Pazar payı: 2022'de %24 (küresel)

Rakipler: HP, Dell, Apple

Dünyanın en büyük bilgisayar üreticisi Amerikalı değil, Çin'in teknoloji markası Lenovo.

Araştırma firması Gartner'a göre Lenovo, 2022'de yaklaşık 69 milyon bilgisayar birimi sevk ederek küresel pazar payının %24'ünü ele geçirdi.

Lenovo, yaklaşık 10 yıl önce genel bilgisayar sevkiyatında ABD'li teknoloji devi HP'yi geride bıraktı ve şu anda kesinlikle en üst sırada yer alıyor.

1984 yılında Çin'de hızlı bir büyümeyle kurulan Lenovo, IBM'in PC ünitesini, ThinkPad dizüstü bilgisayarını ve ThinkCentre masaüstü serisini 2004 yılında 1,25 milyar dolara satın aldı.

2005 yılında anlaşmaya ilişkin bazı şüpheler olsa da, bir JPMorgan Chase analistinin bunu "cesur ama riskli bir hamle" olarak nitelendirmesiyle Lenovo, birleşmenin işe yaramasını sağladı.

Time dergisinin teknoloji danışmanı Tim Bajarin 2015'te Çin liderliğinin ABD şirketine müdahale etmeyen bir yaklaşım benimsediğini ve bunun şirketin ilerlemesini sağladığını yazdı.

Lenovo'nun IBM'i satın alması, farklı kültürleri içeren başarılı uluslararası birleşmelere ilişkin bir örnek olaydır.

DJI dünyanın en büyük drone üreticisi

2016-09-22T120000Z_1511545909_D1BEUCSXQW

Şirketin kuruluş yılı: 2006

2022'de pazar payı: %70'in üzerinde (küresel)

Rakipler: Papağan, Skydio, XAG

2006 yılında bir üniversite yurdunda kurulan DJI, ABD, Avrupa ve Japonya'da ofisleri bulunan dünyanın en büyük drone üreticisidir.

İlk uçuşa hazır drone'u Phantom 1'i 2013 yılında piyasaya sürdü ve film yapımı, tarımsal tohumlama ve arama kurtarma operasyonları da dahil olmak üzere çeşitli amaçlara yönelik drone üretmeye devam etti.

Statista'ya göre şirket, 2021 yılında küresel tüketici ve ticari drone pazarında %76 pazar payına sahipti.

Oyuncak drone pazarında o kadar baskın ki, daha eski rakibi olan 1994 yılında kurulan Fransız drone üreticisi Parrot'u geride bıraktı.

Parrot, 2019'da ticari drone'lara odaklanmak için oyuncak drone pazarından çıktığını söyledi; bu, gözlemcilerin DJI'nın sert rekabetine atfettiği bir hareketti.

DJI özel bir şirket olduğundan mali tablolarını yayınlamıyor.

Çinli bir drone üreticisi olan DJI, Washington ile Pekin arasındaki gerginliklerin ortasında ABD yetkililerinin incelemesine girdi. Müşteriler arasında sıradan tüketiciler ve hükümetler de yer alıyor.

2020 yılında Ticaret Bakanlığı, DJI'yı ABD şirketlerinin drone üreticisine ürün ihraç etmesini kısıtlayan kuruluş listesine ekledi.

Hazine ayrıca, drone teknolojisinin Çin'deki Uygur Müslümanlarını gözetlemek için kullanıldığı iddiasıyla DJI'ya 2021 yılında yatırım kısıtlamaları da getirmişti.

Ancak ABD'deki tüketiciler DJI drone'ları satın almaya ve kullanmaya devam edebilir.

Tencent, "Honor of Kings" ve "PUBG Mobile" video oyunlarının geliştiricisidir.

tencent_logo.jpg?w=1000&h=562&crop=1

Şirketin kuruluş yılı: 1998

Pazar payı: 2021'de %13,2 (küresel, gelire göre)

Rakipler: Sony, Microsoft, NetEase

Japonya'nın Sony'sini ve ABD'nin Microsoft'unu unutun. Dünyanın en büyük oyun şirketi Çin'den.

Tencent, Çin'in teknoloji sahnesindeki devler arasında yer alıyor. Şirket üçlüsü o kadar büyük ki kendi kısaltmaları var: BAT: Baidu, Alibaba ve Tencent.

Çin dışında Tencent herkesin bildiği bir isim olmayabilir, ancak oyuncular onun popüler oyunlarına aşinadır.

Tencent, gelir açısından dünyanın en büyük video oyunu şirketidir ve "Honor of Kings" ve "PUBG Mobile" oyunlarıyla bu başarısını artırmıştır. Her iki gişe rekorları kıran film de dünya çapında milyonlarca kişi tarafından oynanıyor.

Bir analiz firması olan Apptica'nın verilerine göre, 2023'ün ilk yarısında "Honor of Kings" mobil oyun gelirinde 766 milyon dolar elde ederken, "PUBG Mobile" oyunu 344 milyon dolar gelir elde etti.

Oyunlar dışında Tencent'in işleri arasında Çin'de her yerde bulunan WeChat platformu da yer alıyor. WeChat, Elon Musk'un daha önce Twitter olarak bilinen X sosyal medya platformuyla taklit etmeye çalıştığı bir mesajlaşma uygulaması, bir sosyal medya platformu ve bir ödeme "süper uygulaması"dır.

Xiaomi, Samsung ve Apple'dan sonra üçüncü büyük akıllı telefon üreticisidir.

1681495350_xiaomi_logo_2021-_story.jpg

Şirketin kuruluş yılı: 2010

Pazar payı: 2023'ün ikinci çeyreğinde %13 (küresel)

Rakipler: Samsung, Apple

Teknoloji şirketleri Apple ve Samsung çoğu Amerikalı için tanıdık isimler olabilir, ancak Çinli Xiaomi firması küresel akıllı telefon sevkiyatlarında üçüncü sırada yer alıyor ve bu da Çin teknolojisinin giderek ana akım haline geldiğini gösteriyor.

2023 yılının ikinci çeyreğinde akıllı telefon satışlarında küresel pazar payında %21 ile Samsung ilk sırada yer alırken, %17 pay ile Apple ikinci sırada yer alırken, Xiaomi de sıralamada çok geride değil. Teknoloji pazarlama şirketi Canalys'e göre 2023'ün ikinci çeyreğinde %13 pazar payıyla üçüncü sırada yer alıyor.

Aslında, o dönemde Canalys'in yaptığı bir analize göre, bütçe dostu telefonlarıyla tanınan Xiaomi, 2021'in ikinci çeyreğinde Silikon Vadisi devi Apple'ı geride bırakarak ikinci büyük akıllı telefon üreticisi oldu.

Xiaomi ABD'de nispeten belirsiz olabilir, ancak Ray Dalio ve Mark Mobius gibi yüksek profilli yatırımcılara göre dünyanın en gelecek vaat eden pazarlarından biri olan Hindistan'da yaklaşık %15'lik büyük bir pazar payına sahip. Counterpoint Research'e göre Samsung ve Çinli akıllı telefon rakibi Vivo, 2023'ün ikinci çeyreğinde pastadan sırasıyla %18 ve %17 paya sahip.

Xiaomi, cep telefonlarının yanı sıra robot elektrikli süpürgeleri ve akıllı ev ürünleriyle de tanınıyor.

Kaynak: Markets Insider

dji-3-kamera-drone.jpg

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.