Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 26 Ağustos , 2023 Admin Paylaş Gönderi tarihi: 26 Ağustos , 2023 Elektrikli Arabalar Buna Değer mi? İşte 3 Yıllık Maliyet Analizi EV meraklıları size elektrikli araçların yakıt ve bakımının daha ucuz olduğunu, dolayısıyla sahip olma ve çalıştırmanın da daha ucuz olması gerektiği anlamına geldiğini söyleyecektir. EV şüphecileri, birçok EV'nin premium fiyatlandırmasıyla karşılık verecek. Peki, elektrikli arabalar uzun süreli kullanımda benzinli arabalardan daha mı ucuz? Bir nevi. Bazen. Dedikleri gibi, durum karmaşık. Elektrikli bir otomobilin kilometre başına maliyetinin, gazla çalışan muadilinden gerçekten daha ucuz olup olmadığını araştırmak amacıyla, ABD pazarında her iki güç aktarma organıyla birlikte sunulan iki modeli karşılaştırdık. Hyundai'den Hyundai Kona ve Kona Electric'e baktık. BMW Group'tan iki kapılı Mini Cooper Hardtop'u ve Mini Electric'i seçtik. Elektrikli arabaların finansal olarak benzinli arabalardan gerçekten daha verimli olup olmadığını belirlemek için ilk üç yıllık toplam sahip olma maliyetine ilişkin bir inceleme yapmaya karar verdik. Mümkün olan en net karşılaştırmayı yapabilmek amacıyla, tespit edebildiğimiz rakamlara bağlı kaldık. Bu nedenle, finansman maliyetlerini veya sigorta primlerini dahil etmiyoruz çünkü her ikisi etrafında yapacağınız seçimler toplam maliyetleriniz üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Başlangıç Maliyeti Yolculuğumuz her aracın en temel modelinin düz taban fiyatıyla başlıyor. İki EV için geçerli olan Federal vergi kredileri daha sonra hesaplamalarda hesaplanır. Araçların alış fiyatları (destinasyon ücretleri dahil) aşağıdaki gibidir: Mini Cooper Hardtop: 24.250 Dolar Mini Elektrik: 30.750 Dolar Hyundai Kona: 21.440 dolar Hyundai Kona Electric: 38.330 Dolar Gördüğünüz gibi gazlı araçlar elektrikli muadillerine göre yaklaşık 6.000 $ veya 7.000 $ daha ucuz. Bunun kimse için sürpriz olması pek mümkün değil. Asıl soru şu: Elektrikli araçların ileride kazanacağı tasarruf, ilk etiket şokuna değecek mi? Kat Edilen Kilometreler Bazı önemli maliyet hesaplamalarını yapabilmek için kaç kilometreden bahsettiğimizi bilmek önemlidir. İşleri adil tutmak adına, tüm yarışmacılarımız için teorik olarak yıllık 24 bin kilometre kat ettik. Bu, onlarca yıldır ABD'li sürücüler için fiili ortalama kilometre istatistikleri olmuştur. Hesaplamalarımızın sonucu, dört arabanın tümü için üç yıllık kilometre sayımının 72 bin km olduğudur. Bakım Maliyetleri Elektrikli arabaların bakımının pahalı olup olmadığını veya hangi rutin bakımlara ihtiyaç duyduklarını merak ediyorsanız bu karşılaştırmayı kesinlikle doğru şekilde düşünüyorsunuz. Bakım maliyetleri, bir aracın toplam maliyetinde önemli bir faktör olduğundan, her iki araç türü için bakım gereksinimlerini ve giderlerini dikkate almak önemlidir. Kaynağımız Bakım maliyetlerini hesaplamak için AAA'nın 2019 Sürüş Maliyetleriniz analizini kullandık. Beş yıllık bir süre boyunca lastikler, frenler, yağ değişimleri ve onarımlar gibi maliyetleri gözden geçirerek bir aracı sürmek için bakımda mil başına ne kadar ödeyeceğinizi belirler. Evet, bu bizim üç yıllık zaman çizelgemizden daha uzun, dolayısıyla raporun verilerin biraz şişirilmiş bir versiyonunu sunabileceğini unutmamak faydalı olacaktır. Ne olursa olsun, AAA'nın verileri bize inşa edebileceğimiz sağlam bir temel sunuyor ve söz konusu arabaların tümüne eşit davranılıyor. Veri Mil başına ve 45.000 milin tamamı boyunca bakım maliyetleri aşağıdaki gibidir: Mini: mil başına 0,0853 ABD Doları/ 3.839 ABD Doları Mini Elektrik: mil başına 0,066 ABD Doları/ 2.970 ABD Doları Hyundai Kona: mil başına 0,0909 dolar / 4.091 dolar Hyundai Kona Electric: mil başına 0,066 ABD Doları / 2.970 ABD Doları Analizimiz Beklendiği gibi elektrikli araçların bakımı daha ucuz. Yağ değişimlerinden ve diğer ilgili motor bakımlarından kaynaklanan maliyetlerden kaçındıkları için bu mantıklıdır. Hem Mini hem de Hyundai, hangisi önce gelirse üç yıl veya 36.000 mil boyunca ücretsiz bakım sunuyor. Anlaşmalar aynı olduğundan, basitleştirilmiş bir analiz adına bunları göz ardı etmeyi seçtik. Enerji kullanımı Her iki araba tipinin enerji kullanımını hesaplamak için EPA'nın 160 mil başına kullandığı galon ve kW değerlerini kullandık. Her iki ünite için de sayı ne kadar düşük olursa araç o kadar verimli olur. İşte bulduklarımız: Mini: 3,2 galon/100 mil Mini Elektrikli: 31 kWh/100 mil Hyundai Kona: 3,3 gal/100 mil Hyundai Kona Electric: 27 kWH/100 mil Gördüğünüz gibi Mini Hardtop, Kona'dan daha iyi yakıt tüketimi sağlıyor ancak Kona Electric, Mini Electric'ten daha verimli. Bu verilerin genel maliyeti nasıl etkilediğini anlamak için, elektrikli bir arabayı şarj etmenin benzinli araçlarla karşılaştırıldığında ne kadara mal olduğunu belirlememiz gerekecek. Benzin Maliyetleri Benzin maliyetleri için Şubat 2020'deki ulusal ortalama benzin fiyatını kullandık: normal benzin için 2,44 dolar ve premium için 3,11 dolar (Mini daha yüksek dereceli yakıt gerektirir). Pandemi ve ticari sorunlar nedeniyle gelecekteki gaz fiyatlarından daha yüksek olabileceği için daha güncel ulusal ortalama verilerden kaçındık. İşte benzinli Kona ve Mini'yi 72 Bin Km sürmenin maliyeti Mini Hardtop: 4.478 Dolar Hyundai Kona: 3.623 dolar Bu, Mini'nin 72 bin km yol kat etmesi için Hyundai'den 855 $ daha fazla yakıt maliyeti anlamına geliyor. Ücretlendirme Maliyetleri Elektrikli bir arabayı şarj etmenin maliyetini belirlemek, bir arabayı gazla doldurmanın maliyetini belirlemekten daha zordur, ancak bunu dakika başına ortalama enerji fiyatı ve EV başına kaç kW enerji gerektirdiği gibi faktörleri dikkate alarak yapmayı başardık. . Şarj Oranının Belirlenmesi Çoğu şarj istasyonu, kW başına değil, dakika başına şarj eder; ikincisi, galon gaza eşittir. Bunu hesaba katmak için, Electrify America'nın 75 kW'a kadar istasyonlarının üyeliği hariç dakika başına ortalama ücretlendirme oranını (0,22 ABD Doları/dakika) kullandık. Daha sonra yavaş istasyonları hesaba katmak için şarj oranının ortalamasını 50 kW'a çıkardık ve pil yüzde 80'e ulaştığında şarj oranını düşürdük. Şarj Maliyetlerinin Belirlenmesi Evde şarj maliyetlerini belirlemek için Şubat 2020'de Amerika Birleşik Devletleri'nde ortalama kW başına 0,1282 $/kW oranını aldık. Bu stratejinin hesaba katmadığı birkaç faktör var. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki elektrik kullanım oranları büyük farklılıklar göstermektedir. Louisiana, kW başına yalnızca 0,0897 dolar öderken, Hawaii'deki elektrik fiyatları, kW başına 0,3244 dolar gibi dudak uçuklatan bir seviyede. Ancak ulusal ortalama bize oldukça iyi bir fikir vermeli. Veri İki EV'yi 72 bin km kat edecek kadar şarjlı tutmak için gereken miktar: Mini Elektrik: 1939 Dolar Kona Elektrik: 1723 Dolar Analizimiz Mini'nin şarj edilmesi Kona'dan biraz daha pahalı, ancak farklar benzinle çalışan arabalardaki kadar büyük değil. Benzinli ve Elektrikli Arabalar için Mil Başına Maliyet Analizimiz, her iki elektrikli aracın da benzinli muadillerine göre önemli ölçüde daha ucuz olduğunu gösteriyor; bu da bir arabayı elektrikle doldurmanın gazla doldurmaktan çok daha ucuz olduğunu gösteriyor. Aslında, Mini Hardtop yerine Mini Electric'i kullanarak yaklaşık 2.539/45.000 mil ve Hyundai Kona yerine Kona Electric'i kullanarak 1.900/45.000 mil tasarruf edebilirsiniz. Amortisman Rakamlara hızlıca bakıldığında EV'lerin benzinli muadillerine göre daha hızlı değer kaybettiği açıkça görülüyor. AAA'nın amortisman ölçümlerinin kaynağı Vincentric'i kullanarak üç yıllık amortisman için aşağıdaki rakamlara ulaştık. Mini Hardtop: 8.887 Dolar Mini Elektrik: 13.653 Dolar Kona: 10.663 dolar Kona Elektrik: 12.288 Dolar Üç Yıllık Sahip Olma Maliyeti Karşılaştırma Sonuçları Satın alma fiyatı, yakıt, bakım maliyetleri ve üç yıllık amortismanı temel alarak, söz konusu araçlarımızın sahip olma maliyeti için şunları bulduk: Mini Hardtop: 41.454 Dolar Mini Elektrik: 49.312 Dolar Hyundai Kona: 39.817 Dolar Hyundai Kona Electric: 55.311 Dolar Gördüğünüz gibi her iki durumda da benzinli arabalar elektrikli araçlara göre daha ucuz çıkıyor. Mini Electric yerine Mini Hardtop'a sahip olmak, üç yıl boyunca yaklaşık 7.858 $ veya yılda yaklaşık 2.619 $ tasarruf etmenizi sağlayabilir. Benzer şekilde, elektrikli muadili yerine bir Hyundai Kona'ya sahip olmak, size üç yılda 15.494 $'a kadar, yani yılda 5.165 $'a kadar tasarruf sağlayabilir. EV Vergi Kredileri Şimdi, elektrikli araç kullanan arkadaşınızla telefon görüşmesine geçmeden önce, hâlâ ek değişkenler var. Her iki elektrikli otomobil için de 7.500 dolarlık vergi kredisi mevcut. Bu da elektrikli araçların alım fiyatlarını bir o kadar aşağıya çekiyor. Bu da sahip olma maliyetlerini aşağıdakilere düşürür: Mini Elektrik: 41.812 Dolar Hyundai Kona Electric: 47.811 Dolar Hangisine Sahip Olmak Daha Ucuz: Gaz mı, Elektrik mi? EV vergi kredilerini de hesaba kattığımızda hesaplamalarımız, gazla çalışan Mini'nin ilk üç yıl içinde satın alınmasının ve çalıştırılmasının elektrikli muadilinden (esasen yıkama) yalnızca 358 $ daha ucuz olduğunu gösteriyor. Daha sonra, eğer mevcutsa, eyalet ve yerel teşvikleri de hesaba katarsınız. Ayrıca, yıllar geçtikçe elektrikli araç kullanmanın (yakıt ve bakım) daha düşük maliyetleri de artmaya devam ediyor. Mini söz konusu olduğunda bu durum elektrikli modele avantaj sağlayabilir. Kona Electric ise gazlı versiyona göre yıllık 7.994 dolar daha pahalı. Yalnızca maliyete göre gidiyorsanız, bu durumda EV'yi haklı çıkarmak zordur. Elbette bunun bize asıl gösterdiği şey, "Hangisi daha ucuz, benzinli arabalar mı yoksa elektrikli arabalar mı?" sorusunun nihai cevabıdır. bu... arabanın tipine ve bunun yanı sıra milyonlarca başka faktöre bağlıdır. Kendi Karşılaştırmanızı Yapın Bir EV ile benzinli bir araç arasındaki maliyet farkını bulmakla ilgileniyorsanız, ABD Enerji Bakanlığı'nın sitesinde yıllık sürüş alışkanlıklarınıza, EPA verilerine göre birden fazla aracın genel maliyetini aynı anda karşılaştıran kullanışlı bir araç var. ve hatta kredi bilgileri. Hatta yakıt maliyeti verilerini bölgenizdeki gaz ve elektrik fiyatlarına uyacak şekilde ayarlayabilmek için eyaletinizi de hesaba katar. Sıkça Sorulan Sorular Elektrikli arabalar gerçekten tasarruf sağlıyor mu? Bazı elektrikli otomobiller, benzinli muadilleriyle aynı veya daha az paraya sahiptir, ancak diğerleri çok daha pahalıdır. Her şey arabaya, elektriğin fiyatına, amortisman oranına, herhangi bir teşvike hak kazanıp kazanmadığınıza ve çok daha fazlasına bağlıdır. Tesla benzinden daha mı ucuz şarj oluyor? Tesla Model 3'ün şarj maliyeti mil başına yaklaşık 5 senttir. Ne yazık ki gazla çalışan Tesla Model 3 yok, bu nedenle doğrudan bir karşılaştırma yapmak zor. Yapabileceğiniz en iyi şey karşılaştırabileceğiniz benzer bir gazlı araç bulmaktır. Elektrikli araba mı yoksa gazlı araba mı almak daha iyi? Bazı durumlarda benzinli bir araba satın almak ve sahip olmak daha ucuz olsa da, bunun gerçekten daha iyi olup olmadığı tamamen ihtiyaçlarınıza ve görüşlerinize bağlıdır. Hangisinin gerçekten daha iyi seçenek olduğunu belirlemek için kolaylık ve fosil yakıt emisyonunun etkisi gibi unsurları göz önünde bulundurmanız gerekecek. Kaynak: Autoweek Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın