Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Dünyanın ilk rüzgar enerjisiyle çalışan kargo gemisi ilk yolculuğuna çıktı

Dalgalanan çok direkli makasların romantizmine sahip olmayabilir, ancak dünyanın ilk rüzgar enerjisiyle çalışan yük gemisi ilk yolculuğuna çıktı.

_130840538_pyxis_ocean_image1_aug.2023.j

Mitsubishi'nin Pyxis Ocean dökme yük gemisi, uygun ticaret rüzgarlarıyla varış noktasına taşınan, kargo yüklü yelkenli teknelerde yeni bir çağ başlatan dev "kanatlar" ile donatıldı.

Yelkenler motorla birlikte çalışacak şekilde tasarlanmış olsa da mühendisler, ilk deniz denemeleri sırasında dökme yük gemisinin yalnızca rüzgar gücüyle yelken açmaya başladığını ve mürettebat onu geri getirmek için müdahale etmeden önce beş buçuk deniz miline ulaştığını görmekten çok memnun oldular. motor kontrolü altında.

Geçen hafta Cargill tarafından kiralanan Pyxis Ocean, teknolojinin gerçek bir yolculukta işe yarayıp yaramadığını görmek için ilk büyük testte Singapur'dan Brezilya'daki Paranagua limanına doğru yola çıktı.

Başarılı olursa yüzlerce gemi daha kanatlarla donatılacak.

_130840539_adobepyxis_ocean_image3_aug.2

Güvertenin 123 fit üzerinde yükselen devrim niteliğindeki fiberglas kanatlar, Olimpiyat altın madalyalı sporcunun oluşturduğu İngiliz takımı Ben Ainslie Racing'in bir yan ürünü olan BAR Technologies'deki mühendisler tarafından tasarlandı.

Dijital projeksiyonlar, geminin yakıt kullanımını günde en az üç ton (yaklaşık yüzde 30) azaltmak için yeterli itme gücünü sağlamaları gerektiğini gösteriyor; mevcut gemileri hurdaya çıkarmak zorunda kalmadan denizcilik endüstrisinin karbondan arındırılmasına yardımcı oluyor.

Cargill'in Ocean taşımacılık işi başkanı Jan Dieleman, "Bu konuda çok heyecanlıyım," dedi. "Nihayet bu geminin su üzerinde olacağı noktadayız.

the-future-of-shipping-is-sails-image4.j

"Her şeyin işe yarayıp yaramadığını öğrenmemiz gerekiyor. Güvenli mi? işe yarayacak mı? Kanatlar olması gerektiği gibi hareket edebiliyor mu, katlanabiliyor mu? Bu gerçekten limanda işe yarıyor mu ve o zaman gerçekten yakıt tasarrufu elde ediyor muyuz?

“Bu çok büyük bir proje. Bu daha önce hiç yapılmadı. Ancak bazı riskler almaya istekli olmalısınız, aksi takdirde her şey teorik bir egzersiz olmaya devam eder, bu yüzden neyin mümkün olduğunu gösterme zamanı."

Teknoloji, mevcut nakliye rotalarını değiştirerek, bugün çoğu kargo gemisinin yaptığı düz hatlarda seyahat etmek yerine, elverişli rüzgarlarla eski ticaret rotalarını takip etmeyi daha karlı hale getirebilir.

cargill-bar-technologies-pyxis-hero-imag

Bay Dielman şunları ekledi: "Her zaman A noktasından B noktasına gitmenin en hızlı yol olduğu varsayımı üzerinde çalışıyoruz, ancak belirli bölgelerde daha fazla rüzgar olduğu için sapmamız gerekebilir veya farklı zamanlarda daha iyi getiri elde edebilirsiniz. yıl.

"Geleneksel olarak yaptığımızdan farklı düşünmemiz gerekiyor."

İlk yolculuğa çıkmak kolay olmadı. Cargill başlangıçta uçurtmaları denedi, ancak işe yaramadıklarını gördü ve daha sonra WindWings projesi için Portsmouth merkezli BAR Technologies ile güçlerini birleştirdi.

Bu da basit bir yelken olmamıştır.

Köprüden engelli görüş

Devasa bombeli kanatların güverteye yerleştirilmesi köprüden görüşü engelledi ve ekibi ileriyi görmek için kameralar kurmaya zorladı. Ayrıca rıhtım operasyonları sırasında, yapıların altından geçerken veya fırtınalı deniz koşullarında yelkenlerin istiflenmesini sağlayan bir yatırma mekanizması inşa etmeleri gerekiyordu.

 

Yatçılıkta, ağır hava koşullarıyla başa çıkmak için yelkenin boyutu küçültülebilir, bu nedenle mühendisler, ani bir fırtına durumunda kanatların gücünü azaltmak için benzer bir yol bulmak zorunda kaldılar.

Her kanatta, kendi ekseni etrafında dönebilmenin yanı sıra, tıpkı bir uçak kanadının kalkış ve iniş sırasında şekil değiştirmesi gibi, rüzgarı dağıtmak veya gücünü kullanmak için ayarlanabilen üç adet hareketli eleman bulunur.

Gemideki rüzgar sensörleri, rüzgar açısını ve hızını algılar ve beklenmedik rüzgarlar durumunda yelkeni otomatik olarak yeniden yönlendirir. 40 deniz milinin üzerinde - şiddetli rüzgar koşulları - kanatlar güverteye katlanabilir.

Ayrıca geminin eğimini (veya topuğu), ayarlanan rotadan ne kadar uzaklaştığını ve dümen açısını algılayan sensörler de vardır.

BAR Technologies'in CEO'su John Cooper, "Aramızda Ben yok, bu yüzden otomatik olması gerekiyor," dedi.

"Aşırı dümen açısı, boşluk veya meyil görürsek, kanatlar harekete geçerek onları kamber şeklinden çıkarır ve rüzgar açısına doğru iter."

'Motoru çalıştırmadan yola çıkın'
Şimdiye kadar, erken deniz denemeleri tüm beklentileri aştı.

Bay Cooper şunları ekledi: "Normalde çok ciddi olan kıdemli mühendisim, beni deniz denemelerinde 10 yaşındaki bir çocuk gibi kıkırdayarak aradı ve gerçekten az önce serbest yelken açtıklarını açıkladı.

"Hepimiz rüzgar destekli itme ile ilgiliyiz, ancak çapayı kaldırıp motor çalışmadan yelken açmak çok güzeldi.

"Ve bu sadece iki yelkenli, hemen arkasında dört yelkenli bir tane var. Hâlâ hesaplıyorlar ama hızlanmayı durdurmaya karar vermeden önce beş buçuk deniz milinin epey üzerindeydik, bu son hız değildi ve 18 deniz mili rüzgar en şiddetli değildi, bu yüzden oldukça iyi serbest yelken açabileceğimizi biliyoruz. ”

Tüm proje, kanatlar Yara Marine Technologies tarafından yapılmadan önce bir bilgisayarın içindeki bir "dijital ikiz" üzerinde test edildi.

Pyxis Ocean'ın yolculuğu başarılı olursa, ekip, dünya okyanuslarında kömür, demir cevheri ve tahıl taşımak için kullanılan dünyanın en büyük kargo gemilerinden biri olan Newcastlemax dökme yük gemisinin kanatlarını test etmeyi planlıyor.

Kaynak: The Telegraph

ruzgar-enerjisi-kargo-gemisi.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.