Zıplanacak içerik

Mahsur Kalan F-150 Lightning Elektrikli Pikap Sahibi Elektrikli Araçlara "Modern Zamanların En Büyük Dolandırıcılığı" Dedi

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Mahsur Kalan F-150 Lightning Elektrikli Pikap Sahibi Elektrikli Araçlara "Modern Zamanların En Büyük Dolandırıcılığı" Dedi

ford-lightining-f-150-pikap.jpg

Bu hikaye, güvenilir olmayan bir şarj ağının EV'nin benimsenmesini nasıl baltalayabileceğini vurgulamaktadır.

Kanadalı bir adamın yepyeni Ford F-150 Lightning ile yaşadığı sinir bozucu sahiplik deneyimi, zayıf bir şarj altyapısının neden elektrikli araç kullanımının en büyük düşmanı haline gelebileceğinin mükemmel bir örneği.

Winnipeg bölgesinde bulunan Dalbir Bala, Ocak ayında yaklaşık 85.000 $ (115.000 Kanada Doları) artı vergi karşılığında bir Ford F-150 Lightning elektrikli kamyon satın aldı.

Aracı, kulübesine gitmek veya balığa gitmek gibi hem iş hem de eğlence etkinlikleri için kullanmak üzere satın aldı ve gazdan tasarruf etmek için tamamen elektrikli gitmeyi seçti ve çünkü bir EV'ye sahip olmak "bugünlerde sorumlu vatandaşlık". Ancak sahiplik deneyimi şimdiye kadar ideal olmaktan uzaktı.

Fox Business'a, satın alma işleminden kısa bir süre sonra, toplam 10.000 $ karşılığında biri işyerinde ve diğeri evde olmak üzere iki şarj cihazı takması gerektiğini söyledi. Ayrıca şarj cihazını yerleştirmek için evinin elektrik panelini 6.000 $'a yükseltmek zorunda kaldı. Genel olarak, Bala yaklaşık 100.000 $ artı vergi harcadı.

Bala'ya göre, kamyonu satın aldıktan kısa bir süre sonra, küçük bir kaza F-150 Lightning'i kaporta atölyesinde altı ay boyunca hareketsiz bıraktı, ancak aracın sadece ön tamponda "hafif montaja" ihtiyacı vardı. Ford'un yardım için e-postasına veya telefon aramalarına cevap vermediğini söyledi.

Ancak ailesiyle birlikte Winnipeg'den Chicago'ya yaptıkları 1.400 millik kaotik bir yolculuk, bardağı taşıran son damla oldu. F-150 Lightning'in pilinin yüzde 10'dan yüzde 90'a şarj edilmesinin iki saat sürdüğü Kuzey Dakota, Fargo'da yeniden şarj etmek için ilk durağı yaptı.

Yeniden şarj ettikten sonra 215 millik bir menzille, ücretsiz şarj cihazının çalışmadığı ve listelenen telefon numarasının yardımcı olmadığı Minnesota, Albertville'de ikinci bir durak yapmak zorunda kaldı. Şarj cihazının neden çalışmadığı belli değil. Wright-Hennepin Elektrik Kooperatifi Derneği'nin satış müdürü Robbin Nesbit, CBC Canada'ya hızlı şarj cihazının Bala'nın ziyaret ettiği gün olan 27 Temmuz'da çalıştığını söyledi.

Bala, şarj cihazının da arızalı olduğu Elk River, Minnesota'daki başka bir şarj istasyonuna gitmek zorunda kaldı. Bala, çevrimiçi bir gönderide "Bu katıksız çaresizlik akıllara durgunluk veriyordu. Çocuklarım ve karım bu noktada gerçekten endişeli ve stresliydi" diye yazdı.

Kalan yalnızca 12 mil menzille, ulaşabileceği başka hızlı şarj istasyonu yoktu, bu yüzden Lightning'ini Elk River'daki bir Ford bayisine çektirdi ve ailenin Chicago gezisini tamamlamak için gazla çalışan bir Toyota 4Runner kiraladı. Winnipeg'e dönerken F-150 Lightning'i aldılar.

"6 aydır dükkandaydı. Onu göl kulübeme götüremem. Şebeke dışı kamp için yanıma alamam. Bir yolculuğa bile katlanamam. Yalnızca şehirde araba kullanabilirim - en büyüğü modern zamanların aldatmacası."

Hoşnutsuz F-150 Lightning sahibi, hükümetin tüketicilere doğru bilgileri sağlamak ve böylece insanların "doğru seçimleri yapabilmesi" için daha fazlasını yapması gerektiğini söyledi.

Araç sahibinin şikayetlerine yanıt olarak Ford, Fox Business'a hava durumu ve coğrafyanın sürüş mesafesini etkileyebileceğini belirten bir bildiri yayınladı. Otomobil üreticisi ayrıca endüstrinin karşı karşıya olduğu bazı zorlukları da kabul etti.

"Bu müşterinin deneyimi, ABD ve Kanada'da şehir içi şarja erişimi hızla iyileştirme ihtiyacının altını çiziyor. Ford'un EV sertifikalı bayileri, 2024'ün başlarında bayilerine halka açık DC hızlı şarj cihazları kurarak bugün mevcut olanlara alternatif şarj seçenekleri sunacak." Ford aynı zamanda sektörde Ford sürücüleri için 12.000'den fazla Tesla Supercharger'a erişim sağlayan ilk şirket oldu."

Ford elektrikli araçlarının önümüzdeki yıldan itibaren Tesla'nın NACS şarj konektörünü alacağını belirtmekte fayda var.

Kaynak: InsideEVs Global

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.