Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Keşke bir EV satın almadan önce bilseydim dediğim 15 şey


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Keşke bir EV satın almadan önce bilseydim dediğim 15 şey

Elektrikli arabanın yaşı üzerimizde. Yeni EV satışları, 2023'ün ilk çeyreğinde dünya çapında %32 arttı ve ABD'de geçen yıl %55 arttı. Benzinli bir arabadan geçiş yapmayı düşünüyorsanız, yalnız değilsiniz.

Yine de sorularınız olabilir - çünkü bir EV'ye geçmek korkutucu olabilir. Örneğin, bir şarjla ne kadar ileri gidebileceğiniz veya meyve suyunu çekecek yeterli yer olup olmayacağı konusunda endişelenebilirsiniz. Belki sürüş deneyiminin çok farklı olacağından endişe ediyorsunuz ya da tüm bu jargon kafanızı karıştırıyor.

electric-car-2862381.jpg

Anlıyorum - aslında ben de aynı süreçten geçtim. Mayıs ayı sonlarında, birkaç yıllığına geçiş yapmak isteyerek ilk EV'mi satın aldım. Ve dürüst olmak gerekirse, uyum sağlaması gereken çok şey vardı. Ama şimdi, 1.000 milin biraz üzerinde, deneyimimi paylaşmaya hazırım ve umarım başkalarının da aynı geçişi yapmasına yardımcı olurum.

İşte bir EV ile ilk ayımdan öğrendiklerim - iyi ve kötü.

1. Menzil konusunda endişelenmenize gerek yok

Bunu bir daha asla söyleyemem ama Elon Musk haklıydı.

Tesla patronu bir keresinde elektrikli araçların 400 milden fazla menzile ihtiyaç duymadığını, çünkü insanların o kadar uzağa durmadan gitmediklerini açıklamıştı. Ve bu doğru; Birkaç saatten uzun bir yolculuk yapıyorsanız, her zaman kısa bir moladan faydalanırsınız - bu nedenle EV'nizi aynı anda şarj etmek pek de önemli değil.

EV'lerin ilk günlerinde, menzil kaygısı tamamen haklıydı. Orijinal Nissan Leaf ve Mercedes B-Serisi'nin beğenileri, şarjlar arasında yalnızca yaklaşık 100 mil gidebiliyordu ve şarj istasyonları çok azdı. Genelde şehir içinde araç kullanıyorsanız ve evde bir şarj cihazınız varsa, ancak uzun yolculuklarda pek yardımcı olmuyorsanız, bu sorun değildi.

Ancak işler değişiyor. Arabamın (2021 Kia e-Niro) resmi olarak 282 mil menzili var ve Hyundai Ionic 5, Kia EV6 ve BMW i5 gibi yeni(ish) modellerin hepsi 300 mil civarında. Tesla Model S, 405 mil için iyidir. Ve inanılmaz bir şekilde, Lucid Air, satın aldığınız modele bağlı olarak 410 ila 515 mil arasında gidebilir.

Çoğu yeni EV modeli durmadan en az 250 mil iyidir ve bu çok fazla. e-Niro'mla birkaç uzun yolculuk yaptım ve her seferinde vücudumun pili EV'mden önce bitti. Menzil konusunda gerçekten strese gerek yok.

2. Menzil konusunda endişeleneceksiniz

Menzil kaygısıyla ilgili olan şey, bunun bir korku olmasıdır - ve korku, mantığı umursamaz. Bu nedenle, neden endişelenecek bir şey olmadığına dair 200 kelime yazmış olmama rağmen, bir sonraki 200 millik yolculuğa çıktığımda yine de endişeli olacağım.

Bundan kaçınmak mümkün değil: EV'ye geçmek belirli bir miktarda güven gerektirir. Arabanızın menzil tahmininin ("tahmin ölçer" olarak bilinir) doğru olduğuna güvenin; bir sonraki şarj noktasına ulaşacağınıza güvenin; oraya vardığınızda çalışan bir şarj cihazı olacağına güvenin.

Şimdiye kadar oldukça şanslıydım. Kia'mın menzili oldukça iyi ve tahmin sayacı (GoM) genellikle yerinde. Ama yine de tek bir depoyla 400 mil gidebilen ve herhangi bir benzin istasyonunda saniyeler içinde doldurulabilen içten yanmalı motorlu (ICE) arabamdan farklı bir dünya.

Bu nedenle, bir EV'de bir yolculuğa çıkmak, gazlı bir araçla yola çıkmaktan daha fazla planlama gerektirir ve istemeden meyve suyumu o kadar düşüreceğim korkusuyla yaşıyorum ki, EV'nin düşürdüğü korkunç 'kaplumbağa modunu' tetikliyorum. hızlanır ve klima gibi özellikleri kapatır, böylece (umarız) bir şarj noktasına topallayabilirsiniz.

Bunların hiçbiri aşılmaz değildir; bunun hakkında bir ICE aracında yaptığınızdan biraz daha fazla düşünmeniz gerekiyor. Ne de olsa, sadece %20 telefon piliyle de akşam dışarı çıkmazsınız.

3. EV'leri sürmek çok eğlenceli

Cidden - O zamandan beri bir arabada bu kadar keyif almamıştım... hayır, oraya gitmiyorum.

Her neyse, ben bir araba adamı değilim, ama bir EV aldığımdan beri bir araba adamı oluyorum. Kısmen hızlanma ile ilgili - EV'ler anında torka sahipler, bu da hattan uçarak lüks sedanlardan sıcak hatchback'lere kadar her şeyi trafik ışıklarında arkalarında bıraktıkları anlamına geliyor. Ve hayır, arabayı tehlikeli derecede hızlı kullanan bir insan değilim (kesinlikle hız sınırının içinde, sayın yargıç), ama ayağınızı yere koyduğunuzda, genellikle yalnızca uçak kalkıyor

Hızlanma dışında, EV'ler, en azından daha önce pilotluk yaptığım düz vitesli ICE araçlarına kıyasla, sürmek için tereyağı kadar yumuşak. Devirlerinizi vitese uydurmak zorunda değilsiniz, stop etme tehlikesi yok, gerçekten, ne kadar hızlı gittiğinizden ve hangi yönü gösterdiğinizden başka hiçbir şeyi düşünmenize gerek yok.

4. Menzil görecelidir

Bir EV satın almadan önce menzilin yalnızca bir tahmin olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu - sadece 250 miliniz veya her neyse olduğunu varsaydım ve o kadar. Evet, ben araba adamı değilim.

Gerçekte, pilinizin sizi ne kadar uzağa götüreceğini etkileyen birçok faktör vardır. Birincisi, hava - soğuk koşullarının piller üzerinde olumsuz bir etkisi vardır ve bu genellikle azaltılmış menzile eşittir. Bir diğeri, EV'nizde bir ısı pompası yoksa, uzun bir yolculukta menzili 20-30 mil azaltabilen klima veya ısıtmadır. Serin kalmak veya meyve suyunun bitmesi arasında seçim yapmak eğlenceli değil, ancak EV sahiplerinin vermesi gerekebilecek bir karar. Aslında, birkaç hafta önce, menzilimi en üst düzeye çıkarmak için klima açıkken camlar açıkken 150 millik bir sürüş yaptım.

Nasıl sürdüğünüz de bir fark yaratır. Örneğin, otoyolda 70mph'de çekim yaparsanız, menziliniz 50mph'de olacağından daha hızlı düşecektir. Bunun nedeni, tüm EV pillerinin verimlilik açısından, büyük olasılıkla 55mph civarında tatlı bir noktaya sahip olmasıdır.

Artı, buna bir nedenden ötürü tahmin ölçer denir. Örneğin e-Niro'mda, önceki yolculuklardaki sürüş tarzım menzil tahminini etkiliyor çünkü araba okumasını aküden alacağımı düşündüğü şeye dayandırıyor. Önceki 10 yolculuğumun tümü Sport modunda en yüksek hızda koşarak geçtiyse, bir sonraki tam şarj ettiğimde tahmini, tüm sürüşümü Eco modunda yaptığımdan daha az olacaktır.

Ve sonra rejeneratif frenleme var, tartışmasız şimdiye kadar EV'ler hakkında en sevdiğim şey…

5. Sürüş sırasında gerçekten şarjı geri kazanabilirsiniz

Tüm EV'lerde (ve hibritlerde), bir tane satın almadan önce yalnızca bir nevi farkında olduğum başka bir özellik olan rejeneratif frenleme var.

Şu şekilde çalışır: Elektrikli bir araçta hızlanırken, akü motoru çalıştırır, motor da tekerlekleri hareket ettirir ve sizi ileriye doğru iter. Şimdiye kadar, çok açık. Ancak bir EV, yalnızca hızınızı düşürmekle kalmayıp aynı zamanda enerjiyi tekrar aküye pompalayan motoru tersine çevirebilir.

Standart mekanik frenleme ile yavaşlatma işi, üretilen kinetik enerjinin çoğu ısı olarak kaybolan fiziksel bir balata veya disk tarafından yapılır. Burada motor tarafından yapılır ve bu enerjinin en azından bir kısmı geri kazanılır.

Kulağa sihir gibi geliyor, değil mi? Ama bu gerçek. Gerçekten uzun bir yokuş aşağı bir EV sürün ve en altta başladığınızdan daha fazla menzile sahip olabilirsiniz! Hepsinden iyisi, onu kullanmak için karmaşık bir şey yapmanıza gerek yok - sadece ayağınızı gaz pedalından çekin ve sanki fren pedalına basmışsınız gibi yenilenme devreye girecektir.

Kullanması son derece tatmin edici; menzilinizin birkaç mil boyunca neredeyse hiç değişmediğini, hatta arttığını görmek, sistemi yeniyormuşsunuz gibi hissettirir. Neredeyse bir oyuna dönüşüyor: "Arabam sadece 102 mil gidebileceğimi düşünüyor, değil mi? Bunu göreceğiz!" Ve tabii ki, tasarruf edilen her ekstra milin de gerçek bir nakit tasarrufu olduğunun farkındasınız. İnanılmaz derecede bağımlılık yapıyor.

6. Bir EV'yi sadece bir pedalla sürebilirsiniz

Tek pedallı sürüş, rejeneratif frenlemenin mümkün kıldığı başka bir özelliktir. Bir EV satın almadan önce duymuştum, ancak deneyene kadar gerçekten anlamadım - ve kesinlikle ne kadar harika olduğunu takdir etmedim.

Temel olarak, hızlandırıcınızı hem hızlandırmak hem de yavaşlatmak için kullanmakla ilgilidir. Ayak aşağı = daha hızlı git, ayak yukarı = fren. Bu, bir dereceye kadar bir ICE arabasında da geçerlidir; Ayağınızı gaz pedalından çekerseniz doğal olarak yavaşlarsınız. Ancak benzinli bir araçta çok hızlı hız kaybetmezsiniz, halbuki bir EV'de bu şekilde aracı tamamen durdurabilirsiniz.

Elbette ara sıra fren pedalına ihtiyacınız olacak; önünüzdeki araba çığlık atarak durursa, ayağınızın harekete geçmesi gerekecektir, çünkü tek pedalla sürüş sizi anında durdurmaz. Ancak, hem sürüşü süper pürüzsüz hale getiren hem de aşınmayı azaltan mekanik frenlere ihtiyaç duyma sayısını kesinlikle azaltır; Bu fren balatalarını neredeyse hiç kullanmıyorsanız değiştirmeniz gerekmez.

Farklı EV'ler bunu farklı şekillerde ele alır. Bazıları, EV'nizin ne kadar agresif fren yaptığına ilişkin belirli bir seviye belirlemenize izin verir, tek pedal modu en uç noktadır. Bazılarının bunun için bağımsız bir düğmesi vardır. Bazıları her şeyi yapmaz. Ama bir kez denedikten sonra, asla geri dönmeyeceksin.

7. Şarj ilk başta kafa karıştırıcı

Sadece yaklaşık bir aydır elektrikli araç kullanıyorum ama şimdiden kendimi Birleşik Krallık'taki kamu istasyonlarında insanlara şarj tavsiyesi verirken buldum. Hangi kabloyu kullanıyorlar? Süreci nasıl başlatıyorlar? Bir uygulamaya ihtiyaçları var mı? Ve böyle devam eder ve devam eder.

Sorun değil - EV'mi satın almadan önce (ve sonra) çok araştırma yapan teknik olarak düşünen bir insanım. Ve her şeyi bilen biri gibi tavsiye vermeyi seviyorum. Ancak, EV üreticilerinin tüm şarj işini kolaylaştırması gerektiğine dair önsezimi doğruluyor.

Kısmen tüm terminolojiye bağlıdır: AC şarjı ve DC şarjı ve ev şarjı ve kamusal şarj ve hızlı şarj ve süper şarj ve (derin nefes) CCS ve Tip 1 ve Tip 2 ve NACS ve CHAdeMO var… insanların kafasının karışmasına şaşmamalı.

O zaman yola çıkmadan önce araştırma yapmak isteyeceksiniz - çünkü halka açık bir şarj istasyonuna gittiğinizde hangi kabloyu kullanacağınızı bilmemek utanç verici olabilir. Çeşitli EV şarj konnektörü türlerine yönelik kılavuzumuz, başlamak için iyi bir yerdir.

8. Şarj sandığınızdan daha hızlı olabilir

Menzili düşündüğümden daha az sorun bulmamın bir nedeni, şarjın uzun sürmesi gerekmemesi.

e-Niro'mu satın almadan önce, belirtilen şarj sürelerini gördüm ve bazı uzun gecikmeler için kendimi hazırladım: en hızlı şarj cihazlarında bile şarjı %80'e çıkarmak rahat bir 54 dakika sürüyor.

Ancak gerçekte, sık sık %0'a düşmezsiniz ve sık sık %80'e çıkmanız gerekmez. En son yolculuğumda, her seferinde yaklaşık 20 dakika olmak üzere iki kez durdum ve toplamda yaklaşık 100 mil ekledim. Bu beni eve götürmek için fazlasıyla yeterliydi ve 20 dakikalık ara, tazelenmek ve bir şeyler atıştırmak için idealdi.

Dahası, yeni EV'ler şarj hızı açısından büyük adımlar atıyor; Örneğin Kia EV6, süper hızlı 350kW şarj cihazı kullanırken teorik olarak %10-80'den (yaklaşık 220 mil için yeterli) 18 dakikada çıkabilir. Lucid Air'in aynı şeyi 15'te yapabileceği söyleniyor.

Şarj işlemi hiçbir zaman gaz doldurmak kadar hızlı olmayabilir, ancak bir EV'nin diğer tüm faydaları göz önüne alındığında, farkın kabul edilebilir bir uzlaşma olacak kadar küçük olması çok uzun sürmeyecek.

9. Şarj işlemi düşündüğünüzden daha yavaş olabilir

Menzilinizin birden fazla faktörden etkilenmesi gibi, şarj hızı da öyle. Aküler hassas şeylerdir (içten yanmalı motorlara kıyasla) ve işler böyle değilse düzgün çalışmazlar.

Sıcaklık yine potansiyel bir sorundur: Soğuk bir sabah şarj ederseniz, millerin eklenmesi ılıman bir öğleden sonraya göre daha uzun sürer. Ayrıca, %80'i geçtiğinizde şarjın büyük ölçüde yavaşladığını göreceksiniz. Bu, birçok kişinin bir telefonda da fark edeceği bir şeydir - %50'ye kadar hızla ateş ederler, %80'e biraz daha yavaş şarj olurlar ve sonra sonuna kadar topuklarını sürüklerler.

Kamuya açık şarj cihazlarının da meyve suyu sıkma hızı üzerinde büyük bir etkisi olabilir. Yeni başlayanlar için, aynı zamanda bunları kullanan diğer insanlarla da uğraşmak zorundasınız; birçok şarj cihazının iki konektörü vardır ve her ikisi de kullanımdaysa, şarj oranı muhtemelen daha düşük olacaktır. Bir şarj cihazını kullanan tek kişi siz olsanız bile, aynı tesiste düzinelerce şarj oluyorsa ve transformatör yükü kaldıramıyorsa, şarj cihazı maksimum hızında şarj olmayabilir.

Üreticiler tarafından verilen rakamlara kontrollü koşullarda ulaşılmıştır ve yalnızca bir kılavuz olarak alınmalıdır. Gerçek dünyada, tekrar harekete geçmeden önce daha uzun süre beklemeniz gerekebilir.

10. Kamu şarjı bir kabusa dönüşebilir

Bazen bir benzin istasyonuna gittiğinizde pompalardan birinin arızalandığını biliyor musunuz? Bu EV şarj cihazlarına da olur. Ancak yolun birkaç kilometre aşağısında her zaman başka bir benzin istasyonu bulunurken, şarj noktalarında durum her zaman böyle değildir.

Bir EV ile kısa süremde bile, çalışmadığını bulmak için bir şarj cihazını iki kez çektim. Ve başka bir durumda, üç bölmeli bir şarj noktasına geldiğimde üçünün de kullanımda olduğunu ve diğer üç arabanın zaten sırada beklediğini gördüm. 20 dakikalık bir mola iyi bir şey olabilir, ancak ihtiyacınız olmadığında 60 ila 90 dakikalık bir bekleme sadece sinir bozucudur.

Daha fazla insan EV'lere geçtikçe, umarım bu cephede işler daha iyi olacak, ancak şu anda her şey biraz vur-kaç.

11. Yeterli kamu şarj cihazı yok

Bunun ne kadar büyük bir sorun olduğu, nerede yaşadığınıza ve ne kullandığınıza bağlı olacaktır - ve gerçekten sorun da bu. Benzin istasyonları her yerdedir ve her ICE arabası bunları kullanabilirken, tüm EV şarj istasyonları tüm arabalarla çalışmaz ve bunlar dünya çapında eşit olarak dağılmaz.

Tesla sürücülerinin işi burada kolay; Supercharger ağı, diğer tüm EV sahiplerinin haklı olarak gıpta ettiği bir ağ, çünkü yaygın ve bir Apple türünde 'sadece çalışıyor'. Fişini takıyorsun, bir kahve alıyorsun, şarj ediyorsun ve gidiyorsun. Diğer EV'ler… çok değil.

ABD'de Tesla'nın 19.000 hızlı şarj cihazı varken, diğer tüm EV'lerin toplam sayısı yalnızca 15.000'dir. Bu büyük bir fark. Birleşik Krallık'ta, özel EV şarj istasyonları yavaş yavaş ortaya çıkıyor, ancak genellikle bir benzin istasyonundaki birkaç bölmeyle sınırlısınız - Tesla'nın aynı tesiste düzenli olarak bir düzinesi var.

İşler (yavaş yavaş) iyiye gidiyor. Tesla, şarj cihazlarını yavaş yavaş Avrupa ve ABD'deki diğer markalara açıyor ve birkaç üretici (Ford, GM ve Rivian dahil) şimdi Tesla'nın NACS konektörünü benimseyeceklerini duyurdular, bu da herhangi bir bağlantı olmadan avantaj elde edebilecekleri anlamına geliyor. adaptör.

En kötüsünü yaşadık, ancak EV'nin benimsenmesi için bir sorun olmaya devam ediyor.

12. Evde şarj noktası her şeyi kolaylaştırır

Herkes evde şarj cihazı takamaz - örneğin bir apartman dairesinde veya kirada yaşıyorsanız, bu bir seçenek olmayabilir. Ama bir tane alabilirsen, almalısın.

Kendi menzil endişem, evde bir şarj cihazı taktırarak tamamen azaldı. Seyahatlerimin çoğu evimin 100 mil yakınında oluyor, bu yüzden şarj istasyonlarının nerede olduğu ve ücretsiz (ve çalışır) olup olmayacağı konusunda çok nadiren endişelenmem gerekiyor. Haftada birkaç kez prize takıyorum ve EV'mi bir gecede sulandırıyorum. Aslında, EV'yi bir ay önce satın aldığımdan beri yaklaşık 1.000 mil sürdüm ve evden uzakta yalnızca altı kez şarj ettim.

13. Bir EV size para kazandırabilir

Şu anda, EV'ler genellikle elektrikli olmayan kuzenlerinden daha pahalı, ancak fark giderek azalıyor. Ancak bir kez sahip olduğunuzda, neredeyse kesinlikle paradan tasarruf edeceksiniz.

Evden uzakta, fiyatlar genellikle gaz veya dizelden daha ucuzdur - ancak çoğu elektrik ve petrolün mevcut toptan satış maliyetlerine bağlıdır. Şarj fiyatları, ne kullandığınıza, hangi istasyonu kullandığınıza, ne kadar hızlı olduğuna vb. bağlı olarak da değişir.

Ancak evde şarj ederseniz, her zaman daha ucuz olacaktır. Benim durumumda, Kwh başına yaklaşık 17p ödüyorum - bu da mil başına yaklaşık 4p'ye denk geliyor. Ve farklı bir elektrik tarifesine geçtiğimde (ki bunu yapma aşamasındayım), onu en az %50 daha azaltacağım. Doldurmak yerine şarj ederek bu yıl en az 1.000 £ tasarruf edeceğimi hesapladım - ve bu, bundan sonra her yıl elde edeceğim bir tasarruf.

Ayrıca, bir gaz motoruna kıyasla hareketli parçaların bulunmaması nedeniyle genellikle elektrikli olmayan araçlara göre çok daha düşük olan bakım maliyetlerini de dikkate almaya değer.

14. Akıllı yardım otomatik pilotu yener

Benim e-Niro'm Tesla Model X veya Audi Q8 e-Tron kadar akıllı değil, en azından en düşük özellikli versiyonu karşılayabildiğim için. Ancak, Şeritte Kalma Uyarısı (bir şeridin dışına çıkarsanız bip sesi çıkarır), Şeritte Kalma Asistanı (çok uzaklaşırsanız sizi şeritler arasında geri yönlendirir), Şerit Takip Asistanı (direksiyonu sizin yerinize yapar) dahil olmak üzere epeyce sürücü yardımına sahiptir. , Akıllı Hız Sabitleyici (hızınızı ve öndeki araçla olan mesafenizi korur) ve Çarpışma Yardımı Uyarısı (bir şeye çarpmak üzereyken fren yapar).

Akıllı Hız Sabitleyici ve Şerit Takip Asistanı açıkken tam otomatik pilottan çok uzak değil; arabam hız ve yönünü diğer araçlardan uzak ve şerit içinde kalacak şekilde ayarlayacaktır. Ancak bu, yalnızca çok fazla viraj olmayan ve sabit bir hız sınırı olan ana yollarda düzgün çalışır. Ve o zaman bile, daha fazla kontrole sahip olmayı tercih ederim. Arabanıza çok fazla sürüş görevi verirseniz konsantrasyonu kaybetmek çok kolaydır - ve bunlar henüz yanılmaz değildir.

15. Bir kez geçiş yaptığınızda geri dönmezsiniz

Birkaç yıldır elektriğe geçmek istiyordum ama bunu karşılayamıyordum. Ayrıca yukarıda tartışılan bazı konular hakkında da endişelendim: öncelikle şarj ve menzil. Ama artık geçiş yaptığım için, gerçek bir din değiştirenim. Artık hayatımın sonuna kadar elektrikli araç kullanacağımdan hiç şüphem yok.

Bir EV satın alma konusundaki heyecanımın bir kısmı, bu arabadan çok, teknolojiye selam veren tek şeyin tek bir 3 mm ses soketi olduğu 2010 aile MPV'si olan son arabamla ilgili. Dijital radyosu bile yoktu. Nispeten yeni bir benzinli araç kullanıyor olsaydım, belki EV'mle daha az sarhoş olurdum.

Ama bu sadece çok küçük bir kısmı. EV'leri sürmek çok daha eğlenceli, daha ucuz ve daha az servis gerektiriyor.

Tabii bir de işin çevreci tarafı var. EV'ler tamamen yeşil değildir - bu pili üretmek için çok sayıda nadir toprak metali kullanılır - ancak araştırmalar, bir EV'nin kullanım ömrü boyunca benzinli bir arabadan çok daha az sera gazı emisyonu üreteceğini bulmuştur.

Benim yaptığım gibi kullanılmış satın alırsanız, bu emisyonların bir kısmı zaten dengelenmiştir - 2019 Reuters araştırması, başabaş noktasının kabaca 15-20.000 mil olduğunu belirtti. E-Niro'mu saatte 30.000 mil ile satın aldım, bu yüzden teorik olarak kullandığım her mil gerçekten yeşil. Tabii kullandığınız elektriğin nasıl üretildiğine de bağlı, bu yüzden tarifem tamamen yenilenebilir enerjiden. Suçsuz sürüşe muhtemelen şimdiye kadar sahip olabileceğim kadar yakın.

Kaynak: TechRadar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.