Gönderi tarihi: 27 Temmuz , 2023 2 yıl Admin Honda Elektrikli S2000 ile Dünyayı "Şok Etmeye" Hazır Görünüşe göre Honda, bu yılın sonlarında S2000'in ruhani halefi olabilecek bir elektrikli spor otomobili ortaya çıkarmak için hazırlanıyor. İngiliz yayın organı Car'a içerdekiler tarafından özel bir Honda spor otomobilinin bu yılın sonlarında dünyayı şaşırtmaya hazır olduğu söylendi. S2000, Honda'nın 50. yıl dönümü için tanıtıldı ve 2023, Honda'nın kuruluşunun 75. yılını işaret ederken, şirketin bu olaydan yararlanmak istediğine inanılıyor, tıpkı Porsche'nin Mission X konseptini ortaya çıkarmak için 75. doğum gününü seçerek yaptığı gibi. Şu anda spor araba hakkında bir EV olacağı gerçeği dışında hiçbir ayrıntı bilinmiyor. Honda geçen yıl iki spor otomobille dalga geçti, bunlardan biri tanıdık S2000 benzeri orantıları sergileyerek herkese umut verdi. Yaklaşan elektrikli 718 Boxster halefi gibi arabalara rakip olacak hafif, elektrikli üstü açık bir araba mı alıyoruz? Yoksa tamamen başka bir şey mi? Car Magazine ayrıca spor otomobilin Type R takma adını alabileceğini de doğruladı. Honda teknik danışmanı Kotaro Yamamoto yayına şu açıklamayı yaptı: "'Type R, yarış anlamına gelir. Taşımak bir zevktir. Elektrikli bir araba bunu sağlayabilir ve Type R, içten yanmalı motor kullanmak zorunda değildir. Tamamen elektrikli bir toplumda bile, en üst düzeyde sürüş keyfi sunan Type R'ler olmaya devam edecektir." Honda ve Type R, Honda'nın Type R baş mühendisi Hideki Kakinuma ile iç içe geçmiş durumda ve hatta "Type R olmadan Honda da olmaz" diyecek kadar ileri gidiyor. Markanın performans özlemlerini temsil ediyor ve dünyaya sıradan bir otomobil üreticisi olmadığını gösteriyor. Civic Type R, gelecekte bir noktada elektrikli olacak, ancak işler planlandığı gibi giderse, Type R rozetini takan ikinci elektrikli model olabilir. Honda'nın yaklaşmakta olan e:N mimarisi sayesinde, modelin daha yüksek performanslı Type R versiyonu için RWD ve hatta muhtemelen AWD ile gelmesi de iyi bir şans. Bir motor, aracın ağırlığı ve fiyatı düşük tutmasına yardımcı olur, ancak bunun ne kadar olacağı aracın tasarımına göre değişir. Üretim hattındaki elektrikli spor arabaların çoğu, özellikle geleneksel inşaat yöntemlerine güvenildiğinde nispeten ağır - yaklaşık 4.000 lbs - olma eğilimindedir. Karbon fiber Lotus Evija hiper arabası 3,702 lb ağırlığında, ancak MG Cyberster 4,079 lb ağırlığında. Rimac Nevera'nın ağırlığı 4.740 lbs'dir. Yine de umut var, bir Caterham, yalnızca 2.624 libre ağırlığa sahip Project V konsept spor arabasını, Alpine A110 E-ternite ise 3.038 libre ağırlığını ortaya çıkardı. Honda, S2000'in halefini benzer bir hale getirmenin bir yolunu bulabilirse, şirketi bu kadar ünlü yapan hafiflik köklerine sadık kalarak elektrikli geleceğine taşıyacaktır. Kaynak: CarBuzz
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.