Gönderi tarihi: 22 Temmuz , 2023 1 yıl Admin 1200 km'lik Katı Hal Bataryası ile Toyota, Dikkate Alınması Gereken Bir Güç Oldu Toyota gizlice EV'ler için 745 mil menzile ve 10 dakikalık şarj süresine sahip, sektörde devrim yaratabilecek bir katı hal pili geliştiriyor. Pil, EV'lere geleneksel araçlarla aynı sürüş menzilini sağlayarak uzun yolculuklar sırasında sık sık şarj durma ihtiyacını ortadan kaldıracak. Toyota, hidrojen arabalarının bir savunucusu olsa da, EV pillerindeki bu buluş, şirketin ICE sonrası geleceğe yaklaşımında bir değişiklik olduğunu gösteriyor. Belki de şirketlerin hayali bir başarısızlığa dönüşebilecek ya da dönüşmeyebilecek her yarım yamalak fikri yüksek sesle trompet ettiği kurumsal halkla ilişkilere teknoloji-kardeş yaklaşımına fazla alıştık. Bugün, bir konseptin tamamen bitmesini ve dağıtıma hazır hale gelmesini bekleyen bir şirket neredeyse tuhaf görünüyor. Toyota şimdiye kadar elektrikli araçlara şiddetle karşı çıkmış gibi görünse de, araştırma ve geliştirme departmanı, reklamcıların meraklı gözlerinden uzakta EV pillerindeki en büyük atılımı geliştiriyor: 1200 km menzile ve on dakikalık şarj süresine sahip bir katı hal araba aküsü. (Metrik tercih edenler için bu, 1200 kilometrelik bir menzil ve altı hektosaniyelik bir şarj süresidir.) Seri üretim EV'lerin tarihinde ilk kez, pille çalışan bir araba, motoru ve benzin deposu olan bir araba ile aynı sürüş menziline sahip olacak. Dikkatle dinleyen herkes, elektrikli araç kullanan babaların, arabanın şarj olmasını beklerken her iki saatte bir kenara çekip çocuklarını market şeker raflarından ayırmalarına gerek kalmayacaklarını düşünürken rahat bir nefes aldıklarını duyacaktır. Harika bir aile yolculuğu, motor sonrası dönemde daha fazla katlanılabilir hale gelmedi, ancak biraz daha cimri dostu olabilir. Katı Hal Pil Nedir? Katı hal pili açıklamak oldukça basittir. Elektrik yükünü katı bir elektrolitte depolar (diğer pil türleri sıvı veya macun benzeri bir pil kullanır). Genellikle kalp pilleri, RFID'ler ve az elektrik gerektiren diğer şeyler gibi küçük cihazlarda kullanılırlar. Diğer pil türlerine göre çok yüksek enerji yoğunluğuna sahip olduklarından (yani aynı boyuttaki diğer pillerden daha fazla elektrik depolayabildikleri için), katı hal piller elektrikli otomobiller için doğal bir uyum gibi görünüyor. Ancak soğuk havalarda iyi performans göstermezler, tekrar tekrar şarj edilip boşaldıktan sonra hızla zayıflama eğilimi gösterirler, özellikle maliyetlidirler ve her dizüstü bilgisayara, akıllı telefona ve arabaya girmelerini engelleyen başka sorunları vardır. EV'lerin yükselişi, pil araştırmalarını yalnızca on yıl öncesine göre çok daha karlı hale getirdi ve bilim adamları, katı hal pillerinin eksikliklerinin üstesinden gelmek için çalışıyorlar. İlk ortaya çıkan şirket Toyota, menzil ve pil ağırlığı sorunlarını çözmüş olabileceğini söyledi. Bu, Toyota'nın Hidrojen Arabaları İçin Ne Anlama Geliyor? Toyota, kendini hidrojen arabalarına diğer otomobil şirketlerinden daha fazla adamıştır. Gerçekten de Toyota, hidrojen konusunda o kadar hevesliydi ki, zaman zaman bu, yakın zamanda ayrılan CEO Akio Toyoda'nın bir tutku projesi gibi göründü. Toyota Mirai, hidrojen arabalarının fiili amiral gemisi haline geldi. Bir sedan yerine bir crossover yapmadan elde edilebilecek kadar yolun ortasında. Gerçekten de Toyota'nın Mirai'yi Camry ile yakın bir akraba gibi görünecek şekilde tasarlaması tesadüf olamaz. Böyle kasten normal bir arabaya hidrojen yakıt hücreleri koymak, esasen yakıt ikmalini satışlar için tek zorluk haline getirir. Toyota kısa süre önce Crown lüks sedanının yalnızca Japonya'da satılacak bir hidrojen varyantını duyurdu (JDM meraklıları, not alın!). Uzunca bir süre, Toyota'nın dünya çapında bir avuç küçük şehrin sınırları dışında zar zor bulunabilen bir yakıt için yiğit bir haçlı seferi ile savaşmaya çalışan birkaç otomobil üreticisinden biri olduğu görüldü. Toyota ayrıca ticari kamyon taşımacılığı için hidrojen kullanımını güçlü bir şekilde teşvik ediyor. Daha önce Toyota, hidrojenin pillerin yerini alacağına bahse girmiş gibi görünse de, şirketin ICE sonrası geleceğe diğer üreticilerle aynı yaklaşımı benimsediği artık açık. Halk EV'lere alıştıkça, çoğu şirket hem pil hem de hidrojenle çalışan arabalar geliştirmeye başladı. Hidrojenli arabalarla ilgili çoğu kurumsal basın bülteninin hızlı bir şekilde okunması, neredeyse her otomobil üreticisinin, hiçbir tek araba yakıtının enerji krizini nasıl çözemeyeceği hakkında bir şeyler söylediğini gösterir. Hidrojen yakıt hücreleri konusunda, kurumsal metin yazarları "bulmacanın sadece bir parçası" ifadesine özellikle düşkün görünüyorlar. Bir hidrojen basın bülteninde bir noktada mecazi bilmeceden bahsetmek neredeyse bir gerekliliktir. Toyota'nın Cansız EV Geçmişi Bunu Bir Sürpriz Yapıyor Belki de Toyota'nın mevcut serisine bir elektrikli EV eklemek konusundaki bariz tereddütü, önceki girişiminin başarısızlığından kaynaklanıyor. En son 2012'den 2014'e kadar satılan elektrikli Rav4, 103 mil menzile sahipti. Başka bir deyişle, araba, yakıt göstergesi ibresi E'ye tehlikeli bir şekilde yakın dururken benzinli bir araç kadar uzağa gidebilirdi. Hiç kimse elektrikli RAV4'te herhangi bir korkunç mekanik arıza fark etmemiş olsa da, menzili en uygun işe gidip gelme için bile çok kısaydı. EV'lerle pek de heyecan verici olmayan bu oynaşmanın ardından Toyota, bZ4x crossover SUV'u piyasaya sürdüğü 2022 yılına kadar onlardan sessizce vazgeçmiş gibi görünüyordu. İsim yerine bir barkoda sahip olmasının yanı sıra, bZ4x, yaklaşık 250 millik bir sürüş menzili (kesin menzil, donanım seviyesine bağlıdır) ile güven verici derecede sıradan bir araçtır ve bu da onu günümüzün diğer birçok EV'si ile aynı seviyeye getirir. EV'lere yönelik bu kayıtsız yaklaşım göz önüne alındığında, hiç kimse Toyota'nın pil menzili sorununu çözdüğünü duyurmasını beklemiyordu. Bununla birlikte, Toyota'nın yönteminde olduğu gibi, şirket uzun menzilli bir BEV'i üretime sokmak için acele etmiyor. Bunun yerine bu bataryaya sahip ilk araçların tamamen elektrikli araçlar yerine hibrit olması bekleniyor. Toyota, 2027 veya 2028'de satışa hazır olacağını iddia ediyor. Toyota, üretim arabalarına "iyi teknolojiyi" koymayı inatla reddediyor gibi görünse de, bu uzun vadeli sürüm planı muhtemelen akıllıca olacaktır. Bataryayı hemen tek güç kaynağı haline getirmek yerine hibrit araçlara koymak, bir güvenilirlik yastığı olabilir. Akü, Toyota'nın ünlü zorlu testlerine rağmen günlük sürüşün kötüye kullanılmasına dayanamıyorsa, içten yanmalı yedekleme, aracın yine de 2012 elektrikli Rav4'ten daha iyi bir sürüş menziline sahip olmasını sağlayacaktır. Toyota, En Akıllı Araçlarında Sürekli Olarak Son Teknoloji Tasarımlar Yaptı Diğer otomobil üreticileri daha sıra dışı güç aktarma organlarını halo otomobiller ve meraklıların onayladığı coupe'ler için ayırırken, Toyota'nın çığır açan tasarımları pratik araçlara yerleştirme konusunda uzun (eğer abartılmamışsa) bir geçmişi vardır. Bu, yenilikçi bir güç aktarma organını taşımak için en kararlı sıradan işe gidip gelme modülü olmaya devam eden bir araba olan Prius ile dünyayı hibrit araçlarla tanıştıran şirkettir. (Açıkçası, hibrit araçlar bugün bir yenilik değil, ama o zamanlar öyleydi.) Şirket ayrıca dünyanın tek ortadan motorlu minivanını da üretti; Toyota, EV'leri Devralmak İçin Birdenbire Ortaya Çıkmış Olabilir Toyota'nın bu pille ilgili vaatleri neredeyse gerçek olamayacak kadar iyi görünüyor. EV öncüsüne liderlik eden şirket Tesla bile, sıralı dörtlü ve tam bir benzin deposu olan bir araba ile aynı sürüş menziline sahip bir araç üretmeyi başaramadı. On dakikalık bir şarj süresi olasılığı, iddiaya göre Chicago'dan Philadelphia'ya yarı yolda şarj olmadan gidebilen bir EV kadar şaşırtıcı. Toyota kendi abartısına kadar yaşarsa, şu anda EV oyununun zirvesi için yarışan herkesi gasp edebilir. Kaynak: TopSpeed
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.