Gönderi tarihi: 22 Temmuz , 2023 1 yıl Admin Elveda Audi: Marka Çin EV Platformlarını Kullanarak Kendini Öldürdü Bugün Çin devlet otomobil üreticisi SAIC Motor, yeni nesil EV platformunu kullanmak için Audi ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu, Audi'nin gelecekteki EV'lerini Çin tarafından geliştirilen birkaç elektrikli platformla hızlı bir şekilde başlatmak istediği raporlarından sonra. Çıkarılabilecek tek sonuç, Audi'nin şirket içi bir elektrikli platform geliştirme becerisi nedeniyle havlu attığıdır. Dolayısıyla, Audi'nin 1910'dan beri yapma işinde olduğu bir otomobilin muhtemelen en büyük bileşeni artık geliştirilemez. Yapabilme yeteneğinin ötesindedir. Bu, Alman otomobil üreticisi hakkında oldukça üzücü bir açıklama. Volkswagen EV geliştirme sorunları suçlanacak Ancak asıl sorumluluk ana şirket Volkswagen'de. Ne yazık ki, devam eden yazılım ve ev geliştirme sorunlarını geride bırakamadığı kanıtlandı. Id.3 sedanı, Paris'te ilk kez gösterildiği 2016 yılından beri geliştiriliyor. Üretim 2019'da başladı ve o zaman sorunlar başladı. Volkswagen'in gelişimi birkaç isim vermek gerekirse Skoda, Bentley, SEAT ve Porsche dahil olmak üzere çeşitli markalara yayılmıştır. Bu markalar, yeni modellerini planlamak için Volkswagen'in teknolojik zaman çizelgesine güveniyor. Electrek, Audi'nin bir sonraki yeni EV platformunun en erken 2029'a kadar hazır olmayacağı söylendiğinde ebeveyninin ötesine bakması gerektiğini söylüyor. Audi hangi SAIC EV platformunu kullanacak? Açıkçası Audi, teknolojinin bu kadar hızlı ilerlemesiyle yedi yıl veya daha fazla bekleyemezdi. Audi şimdi, IM Motors lüks otomobilleri altında bulunan EV platformunu dahil etmek için SAIC ile ortaklık yapıyor. SAIC, Alman otomobil üreticisi ile “stratejik iş birliğinin” EV gelişimini hızlandıracağını söylüyor. Bazıları, Audi'nin bir teknoloji şirketi değil, her zaman bir üretici olacağı için hala oyunda olduğunu iddia edecek. Ancak bu, birkaç Çinli şirketin, Tesla'dan bahsetmiyorum bile, her ikisi de olmakta sorun yaşamadığı gerçeğini yalanlıyor. Dünya çapında otomobil endüstrisini elektrifikasyonla yıkarken, bu sadece iş dünyasının bir parçası. Audi, 2026 için hala VW SSP EV platformunu kullanacak mı? Ama Audi için değil. Ölçeklenebilir Sistemler Platformu (SSP) EV platformunun 2026'da piyasaya sürülmesi gerekse de, yükseltilecek yeni yazılım sorun gibi görünüyor. Plan, Porsche'nin büyük araç varyantları için SSP'yi geliştirmesiydi; Audi bunu orta ölçekli uygulamalar ve VW küçük modeller için yapılandırıyordu. Porsche, yeni bir üç sıralı SUV için SSP Sport varyantını geliştiriyor. SSP'nin esnekliği, geliştirme sürelerini azaltmak için lanse edilir ve pek çok modelde maliyetler amorti edilir. VW Group, modellerinin %87'sinin SSP tarafından destekleneceğini tahmin ediyor. Audi Q8 e-Tron 2026'da, A8 e-Tron ise ertesi yıl gelecekti. SAIC ortaklığının Audi'nin gelecekteki e-tron modelleri için SSP planlarını nasıl etkilediğini bilmek için henüz çok erken. Ancak platformlar ve teknoloji zaten mevcutsa, Audi e-Tron çıkış tarihlerini kesinleştirebilir gibi görünüyor. Ancak SSP yerine SAIC platformuyla. Kaynak: MotorBiscuit
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.