Gönderi tarihi: 18 Temmuz , 2023 1 yıl Admin Güneş Panelli Elektrikli Arabalar Oyunu Nasıl Değiştiriyor? Elektrikli araç (EV) devrimini durdurmak mümkün olmayabilir. Mart 2023'te, San Francisco pazar alanındaki tüm yeni perakende araç tescillerinin yarısı elektrikliydi - hibrit, plug-in hibrit veya tam EV. Bir EV'nin yüzeyine güneş panelleri entegre ederek güneşin özgür ve yenilenebilir gücünden yararlanmak, kendi kendini şarj eden araçlar vaadini sunuyor. EV'ler yüksek voltajlı pillerini şarj etmeye yetecek kadar enerji üretebilirse, "menzil kaygısı", genel işletme maliyetleri, duman ve elektrik şebekesindeki baskıyı azaltacaktır. Şu anda, EV'ler pillerini kısmen rejeneratif fren sistemleri aracılığıyla şarj ediyor. Sürüş alışkanlıklarına ve hava durumuna bağlı olarak, rejeneratif frenleme ile birlikte güneş panelleri yılda binlerce "ücretsiz" mil ekleme potansiyeline sahiptir. Öyleyse neden tüm EV'ler halihazırda verimli güneş panelleri ile kaplı değil? Çünkü EV'ler, pillerini şarj etmek için yeterli güneş enerjisi üretecek yüzey alanından yoksundur. Güneş Panelleri ile Elektrikli Arabaları Kim Yapıyor? Pek çok otomobil üretimi girişimi, güneş enerjisiyle çalışan elektrikli araçlar (sEV) vaat ediyor. EV'lere sahip araçlar sunan veya sunmayı planlayan üreticiler şunları içerir: Hyundai: Ioniq 5, Hyundai'ye göre yılda 1.200 mile kadar ek menzil ekleyebilen bir güneş paneli çatı seçeneği sunuyor. Mercedes-Benz: Güneş paneli çatısı Vision EQX konseptini 2023'ün sonuna kadar pazara sunmayı planlıyor. Mercedes-Benz, EQXX prototipinin günde 15 mile veya yılda 3.750 mile kadar menzil eklediğini söylüyor. Fisker, Inc.: 2023 sonbaharında teslim edilmesi planlanan Fisker Ocean, yılda 1.500 mil katması öngörülen isteğe bağlı tam uzunlukta bir güneş paneli çatısı sunuyor. Lightyear: EV'lerini güneş enerjili sürüş için tasarladı ve 54 fit karelik güneş panellerinden günde 43 mil daha katedildiğini iddia etti. Sono Motors: Sion'un tamamen güneş panelleriyle kaplı olduğu söylendi ve yılda 3.500 mil güneş enerjisi sözü verildi. Ancak Sono, piyasaya bir model çıkarmadan önce araba programını sonlandırdı. Şu anda üretilen EVS'nin yüzde kaçı güneş panellerine sahip? Muhtemelen %1'den az. Üretilen sEV'lerin yüzdesine ilişkin veriler azdır. 2022'de ABD'de rekor kıran EV satışlarının 1.000.000'in biraz altında olduğu tahmin edilirken, sEV'ler radarda neredeyse hiç yok. 10 yıl önceki EV'lerle karşılaştırılabilir, içten yanmalı motorlara (ICE) sahip 15.000.000 EV'ye karşı 90.000 EV araç - tüm ABD araba satışlarının yaklaşık yüzde birinin yarısı. Güneş Panelli Elektrikli Arabalar Nasıl Çalışıyor? Güneş panelleri, güneşin ışık parçacıklarını (fotonlar) kullanılabilir doğru akıma (DC) dönüştürür. Güneş panelleri, silikon ve diğer yarı iletken malzemelerden yapılmış bireysel fotovoltaik hücrelere sahiptir. Güneş ışığı bir hücreye çarptığında, bu malzemeler elektrik üretir. Üretilen doğru akım, bir sEV'nin düşük veya yüksek voltajlı pilinde kolayca depolanır. Küçük güneş panellerine sahip EV'ler, farlar, klima soğutma fanı, ön cam silecekleri ve bilgi-eğlence sistemleri gibi düşük voltajlı sistemleri çalıştırmak için yeterli güç üretir. EV'lerde Güneş Panellerinin Faydaları Paradan tasarruf etmek, EV pillerini güneş ışığı ile şarj etmenin ana faydasıdır. Diğer avantajlar şunları içerir: Artırılmış sürüş menzili; Azaltılmış karbon ayak izi; Daha hafif ve daha küçük enerji yoğun piller; Aerodinamik stil rüzgar direncini düşürür. Herhangi bir sakınca var mı? Evet. En önemlisi, piller gece veya yağmur yağarken şarj edilemez. Diğer engeller şunları içerir: EV'lere güneş panelleri eklemenin maliyeti; Ülkenin bazı bölgeleri, EV'leri şarj etmek için "ideal koşullardan" yoksun olabilir; Paneller maksimum verimlilik için temiz tutulmalı ve bakımı yapılmalıdır. EV'lerdeki Güneş Panelleri Sürüşün Geleceği İçin Ne İfade Ediyor? Yakın gelecekte, üreticiler güneş panellerini EV'lere entegre etme konusunda ilerlemeden önce temkinli olmaya devam edecekler. Bununla birlikte, güneş paneli teknolojisi geliştikçe, içten yanmalı motorlardan (ICE) EV'lere geçerken ulaşım sektörüne güç sağlamada potansiyel olarak önemli bir rol oynayabilir. EV eklenti güneş paneli kitleri, düşük voltajlı pili şarj etmek için yaklaşık 50 watt elektrik üretebilir. Ancak dikkatli olun: Kendin Yap yapanlar, bir EV'nin karmaşık elektronik sistemleri, özellikle de yüksek voltaj sistemi üzerinde çalışmamalıdır. Şarj İstasyonları Gereksiz Mi Kalacak? Hayır. EV şarj istasyonları yıllarca sürecek. Enerji maliyetlerinizi ve karbon ayak izinizi azaltmak (ve 7.500 $ vergi kredisi almaya hak kazanmak) için yeni bir EV satın almak istiyorsanız, EV'nizi şarj etmek için evinize bir güneş paneli eklemek en mantıklısı. ABD ortalamalarına göre, altı ila 10 güneş paneli, EV pilinizi dört ila sekiz saat içinde yüzde 20 ila 80 kapasiteden şarj etmelidir. Bu, eğer: Günde 37 mil sürün; 360 watt'lık güneş panellerine sahip olun; Günde en az beş saat güneş ışığını deneyimleyin. Bu faktörler ve diğerleri şarj oranlarını ve sürelerini etkiler. Son düşünceler Bir EV'yi kendi kendine şarj etmek için güneş panelleri kullanma fikri ilgi çekicidir. Bir ICE aracından kendi benzinini üretmesini istemek gibi bir şey - yeni bir düşünce, ancak mümkün değil. Mevcut solar EV teknolojisi, eklenen masrafı haklı çıkarmak için bir maliyet-verimlilik oranı sunmuyor. Bununla birlikte, bir MIT Teknik İncelemesine göre, karbon fiber katı hal hücrelerinden yapılan piller ve diğer gelişmekte olan yeni pil teknolojileri, performansı önemli ölçüde artıracaktır. Ve bu çok önemli çünkü pil performansı arttıkça güneş panelleri süper verimli hale geliyor. Bunu, daha hafif malzemelerden (titanyum gibi) yapılmış ilerici gövde şekilleri ile birleştirin ve bu, sEV'leri gerçeğe dönüştürmeye yardımcı olur. Bu çok erken bir an olamaz. Yazar Robert N. Charette tarafından yapılan araştırma, EV büyümesini desteklemek için altyapı taleplerini karşılamanın yanı sıra 2035 yılına kadar %100 temiz enerji hedefinin mantıklı olduğunu ancak gerçekçi olmadığını gösteriyor. Birkaç eyalet 2035'te ICE satışlarını yasaklamayı planlıyor. Ancak, elektrik şebekesinin "yetersiz boyutta transformatörler" kullandığını söylüyor. Ayrıca, "yeni elektrik iletim hatlarına izin verilmemesi" bu yüce hedeflerin önündeki engellerdir diyor. Güneş panellerinden üretilen vücut derilerinden kendi enerjisini üretmesi ve bu enerjiyi kendi pillerinde depolaması, sEV'leri cazip bir seçenek haline getirecektir. Güneş enerjisiyle çalışan EV'ler gelecek. Geleceğin ne zaman geleceğinden emin değiliz. Kaynak: The Family Handyman
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.