Zıplanacak içerik

Bir Şirket 500cc 'Tek Zamanlı' Motor Yaptı ve Hemen Bir Miata'ya Taktı

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Bir Şirket 500cc 'Tek Zamanlı' Motor Yaptı ve Hemen Bir Miata'ya Taktı

Slider-presentation.png

Garip motorları severim - bana bir döner, bir türbin veya kahretsin, hatta bir düz sekiz verin, mutlu olurum. Bu nedenle İspanya'nın Granada kentindeki INNengine'ın son derece küçük bir pakette oldukça güçlü bir darbe sağlayan karşıt pistonlu bir motor ürettiğini duyduğumda çok heyecanlandım.

Bu motorda silindir kapağı yok. Ayrıca krank mili, eksantrik mili ve valf yok. Bu nedenle, bu motorun sadece 85 pound ağırlığında olması şaşırtıcı değil. Her nasılsa, şirketin tek zamanlı yanma döngüsü dediği şey sayesinde, sadece yarım litre deplasmanla hala 120 beygir gücü üretiyor. Görünüşe göre bir Miata'ya atmak için mükemmel.

Dört silindir sırasına sahip olmasına rağmen, INNengine (konfigürasyonuna bağlı olarak) aslında sekiz pistona sahiptir. Bunun nedeni, motorun zıt pistonlu bir motor olmasıdır, yani her bir pistonun sıkıştırma stroku, statik bir silindir kapağı yerine aynı silindir sırasına yerleştirilmiş ikinci bir pistona karşı gerçekleştirilir. Yine de sadece dört yanma odası var, yani dört silindirli bir motora benziyor.

3-The-true-range-extender-1-1.png

Bu motorda görülecek biyel kolu yok (en azından geleneksel anlamda değil). Bunun yerine pistonlar, motorun zamanlamasını ve sıkıştırma oranını etkileyecek şekilde ayarlanabilen loblu dairesel bir plakaya karşı hareket eden silindirler üzerine oturur. Lob tepe noktasına ulaştığında, piston, yakıtın doğrudan silindire enjekte edildiği ve bir bujinin basınçlı hava-yakıt karışımını ateşlediği üst ölü merkeze doğru koşar.

INN Motoru

Mekanik konfigürasyon ayrıca daha iyi motor dengesi sağlar. Bu, içten yanmalı bir motorun tipik dezavantajlarının (genellikle gürültü, titreşim ve sertlik olarak anılır) en aza indirildiği anlamına gelir.

Yanma gerçekleştiğinde, piston plakaya doğru geri itilir ve plakayı dönmeye zorlar. Bu hareket, motorun her bir yarısı arasında paylaşılan bir şaft aracılığıyla senkronize edilir; yani, fazladan zamanlama bileşeni yoktur. Aynı silindir grubundaki her iki piston da birbirinin hareketlerini neredeyse birebir taklit eder.

Pistonlar stroklarının alt kısmına ulaştığında, ilgili bir emme ve egzoz ağzı açılır. Bir piston alt ölü merkeze diğerinden biraz daha önce ulaşacak şekilde zamanlanmıştır, bu, egzoz gazlarının egzoz deliğinden dışarı çıkmasına ve silindirin içinde bir vakum oluşturmasına izin verir - bu tekniğe süpürme denir. Ardından, yanma yan ürünü dışarı atılırken giriş ağzından taze hava çekilir. Bu, pistonlara etkili bir şekilde çift görev vererek tipik bir içten yanmalı motordaki valflerin yaptığı işi yerine getirir; bu da doğrudan enjeksiyonun ortak dezavantajı olan karbon bağlantılı valflerin geçmişte kaldığı anlamına gelir.

Güç aynı zamanda motorun her iki ucundan da verilir; bu, bir aracın tekerleklerine güç vermek için motorun bir (veya her iki) ucuna bir dişli kutusunun bağlanabileceği anlamına gelir.

Şimdi, olay şu: bu motor tek zamanlı bir motor değil. Bir sıkıştırma strokuna ve egzoz strokuna sahiptir, bu da onu iki zamanlı bir döngü haline getirir. INNengine bunu kabul ediyor ve motoru bu şekilde markaladığını çünkü insanların iki zamanlı bir motorda yakıtla birlikte yağın karıştırılması gerektiğini varsayacağını söyledi. Çoğu iki vuruş yapar. Şirket, tek vuruşlu ismin "harici bir ICE kurumu" tarafından önerildiğini ve bunu "akılda kalıcı" bulduklarını, bu nedenle INNengine'in buna bağlı kaldığını söylüyor.

4-The-true-range-extender-2-ES-UN-GIFF.g

INN Motoru

INNengine'in yanma teknolojisinin bir arabanın tekerleklerine güç verdiğini görmemiz olası mı? Muhtemelen hayır, en azından doğrudan bir dişli kutusuna bağlı değil. INNengine'in demo videosunda yer alan Mazda harika bir konseptti, ancak şirket bunun yerine elektrikli araç pazarını menzil genişletici olarak hedefliyor gibi görünüyor, özellikle de endüstrinin gidişatı bu yönde olduğu için.

Teknoloji birkaç on yıl veya daha önce piyasaya çıkmış olsaydı, belki de ana pazarda benimsenme şansı olabilirdi (işaret Felix Wankel'in kötü şöhretli rotasyonu). Ancak bu gün ve çağda, özellikle de yanma teknolojisinin çıkış yolunda olabileceği düşünüldüğünde, mükemmellikle uğraşmak pek mümkün görünmüyor. Bu nedenle, özellikle daha hafif, uygun maliyetli EV'ler istiyorsak, menzil genişletici bu teknoloji için en mantıklı yol gibi görünüyor.

Kaynak: TheDrive

electric-mobility-4158593.jpg

  • Admin başlığı şöyle değiştirdi Bir Şirket 500cc 'Tek Zamanlı' Motor Yaptı ve Hemen Bir Miata'ya Taktı

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.