Zıplanacak içerik

Toyota, EV (Elektrikli Araç) Teknolojisini Mazda, Subaru ve Diğer Japon Otomobil Üreticileri ile Paylaşmayı Planlıyor

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Toyota, EV (Elektrikli Araç) Teknolojisini Mazda, Subaru ve Diğer Japon Otomobil Üreticileri ile Paylaşmayı Planlıyor

toyota-3150445.jpg

Yeni nesil elektrikli araç (EV) teknolojilerinin piyasaya sürülmesinin ardından, Toyota Motor Corporation şimdi (olası) yalnızca EV'li bir geleceğe doğru güçlü bir ivme kazandı. Yakın tarihli bir duyuruda Japon otomobil üreticisi, elektrikli otomobil pazarındaki varlığını güçlendirmek için yeni EV teknolojilerini yerel ortaklarla paylaşabileceğini açıkladı.

Automotive News, Subaru, Mazda, Suzuki, Daihatsu, Hino ve Isuzu gibi otomobil üreticilerinin Toyota'nın geliştirme aşamasındaki EV teknolojisini alabileceğini bildirdi. Çapraz hissedarlıklarla oluşturulan ittifak, birlikte 16,3 milyon adetlik küresel satış bildirdi.

Toyota'nın yeni nesil EV teknolojisi, katı hal pilleri kullanarak 930 millik (1.500 km) bir seyir menzili sunmayı vaat ediyor, bu da uzun menzilli tamamen elektrikli arabaların bugün sunduğundan neredeyse iki kat daha fazla. 10 dakikalık şarjda 600 milden fazla ekliyor gibi görünüyor.

Toyota'nın tek aktif EV'si bZ4X şu anda yaklaşık 250 mil menzile sahip. bZ4X'in ikizi Subaru Solterra, yaklaşık 228 mil seyir menzili sunuyor. Her iki EV de ABD pazarında mevcuttur ve daha premium muadili Lexus RZ 450e, rezil 220 mil EV aralığına sahiptir.

EV yeteneklerindeki önemli gelişmeler göz önüne alındığında, Toyota'nın ortakları, kendi pazarlarında iz bırakmalarına izin vererek büyük fayda sağlamalıdır. ABD'de Tesla, çok satan Model Y ve Model 3 sayesinde elektrikli otomobil pazarının en iyisi olmaya devam ediyor.

Dikkat çekici bir şekilde, Toyota'nın yeni nesil EV teknolojilerinin 2026'da gelmesi planlanıyor.

Üretim, Toyota'nın iddialı planlarını hayata geçirmek için baktığı bir başka önemli faktördür. Giga döküm ve otomobillerin montaj fabrikalarından kendi kendine geçtiği önerilen kendinden tahrikli üretimi gibi yeni teknikler düşünülüyor. İnsan emeğine bağımlılığı azalttığı söyleniyor, ancak nüfus yaşlanıp küçüldükçe Japonya'nın işgücü kıtlığına yardımcı olabilir.

BEV Fabrika Başkanı Takero Kato, "Bu teknolojiler yalnızca akülü elektrikli araçlara uygulanmamalıdır" dedi. "Kalitemizi ve esnekliğimizi artırmakla ilgili. Bu faaliyet sayesinde tüm imalat ve üretim faaliyetlerimizi düzene sokabileceğiz."

Kaynak: CarBuzz

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.