Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Avrupa'nın İlk Pilli (Elektrikli) Trenleri Burada

Avrupa'nın ana güç kaynağı olarak pil kullanan ilk trenleri geldi. Hitachi Rail geçen hafta “Blues” lakaplı 20 tribrit trenin şu anda İtalya genelindeki demiryolu hatlarında çalıştığını duyurdu.

hitachi-eleketrikli-tren.jpg

Trenler pil gücü, elektrik ve dizel arasında geçiş yapma özelliğine sahiptir. Sadece tren raylardan aşağı inerken kendi başlarına şarj olan pillere güvenerek yaklaşık on mil yol alabilirler. CNN'den Julia Buckley'in bildirdiğine göre, piller tren her fren yaptığında veya treni bir elektrik hattına bağlayan bir havai aparattan elektrik çekerek kendilerini yenileyebilir.

Her tren 300 yolcuya kadar ağırlayabilir ve üç ila dört vagonu vardır. Yüzde 93'ü geri dönüştürülebilir malzemelerden yapılan trenler teknik olarak saatte 160 mile varan hızlara ulaşabilirken, yerleşik bir sürücü danışma sistemi, enerji kullanımını azaltmaya yardımcı olmak için en uygun hızı önerecektir.

Hitachi'ye göre, yalnızca dizel kullanan trenlerle karşılaştırıldığında, yeni hibrit trenler yakıt tüketimini yüzde 50 oranında azaltacak.

Hitachi Rail'in grup CEO'su Andrew Barr geçen yıl Euronews'ten Pascale Davies'e verdiği demeçte, "Öncü akü hibrit teknolojisine sahip Blues treni, Avrupa'daki demiryollarının karbon emisyonlarını azaltırken yolcuların yolculuklarını iyileştirmesi için son derece önemli bir yoldur" dedi.

Piller, trenlerin daha sessiz olmasına yardımcı olacak ve bu da güzergahlar boyunca yaşayan sakinlere fayda sağlayacaktır. Trenler, sınırlı hareket kabiliyetine sahip yolcuların uçağa binmesini kolaylaştırmak için tasarlanmıştır ve dağ bisikletleri, snowboardlar ve diğer eğlence ekipmanlarını barındırırlar.

Şu anda Blues, Sicilya, Sardinya, Toskana, Lazio, Calabria ve Friuli Venezia Giulia'da diğer aküsüz trenlerin yanında çalışıyor. Ve bu yaz piyasaya sürülen 20 tren sadece başlangıç: Yakında toplam 135 pille çalışan tren, 1,34 milyar dolarlık (1,23 milyar avro) bir projenin parçası olarak ülke çapında yolcu taşıyacak. Önümüzdeki iki yıl içinde Hitachi, yalnızca pil gücü kullanarak 62 mile kadar seyahat edebilen trenin yükseltilmiş bir modelini piyasaya sürmeyi planlıyor.

Dünyanın dört bir yanında tren üreticileri, çevresel etkilerini azaltmaya yardımcı olmak için başka yenilikçi stratejiler uyguluyor. Almanya'da tamamen hidrojenle çalışan trenler geçen sonbaharda kuzeydeki Aşağı Saksonya eyaletinde çalışmaya başladı. Bu yaz, Kuzey Amerika'nın ilk hidrojenle çalışan treni Kanada'da çalışmaya başladı.

Son yıllarda, Avrupalı demiryolu işletmecileri de raylarını elektriklendirmek için çaba sarf etmektedirler. Ancak ilerleme şu ana kadar yavaştı ve kıtanın yollarının yarısından fazlası hala dizelle çalışıyor. Hitachi, bu zorlukların ışığında, pille çalışan trenlerin "Avrupa yolcu demiryolunun karbondan arındırılmasına yardımcı olmak için acil bir çözüm" sunabileceğini söylüyor.

Kaynak: Smithsonian Magazine

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.