Gönderi tarihi: 28 Haziran , 2023 2 yıl Admin Tesla'nın EV fişi, bir otomotiv grubunun hamlesinin ardından endüstri standardı olmaya daha yakın DETROIT (AP) - Önemli bir ABD otomotiv endüstrisi kuruluşu, tüm EV'lerde Tesla fişini kullanmaya yönelik başka bir hamlede Tesla'nın elektrikli araç şarj kabloları için performans standartları belirleyeceğini söyledi. Eskiden Otomotiv Mühendisleri Derneği olan SAE International'ın Salı günü yaptığı hareket, Ford, General Motors ve Rivian'ın Tesla'nın geniş Supercharger ağına katılacağını ve elektrikli araçlarının yeni versiyonlarında Kuzey Amerika Şarj Standardı konektörünü kullanacaklarını söylemesinden sadece haftalar sonra geldi. Ancak CCS adı verilen rakip bir konektör hala binlerce mevcut EV'de bulunuyor ve kullanımda kalacak. Yine Salı günü Volvo Cars, Tesla ile gelecek yıldan itibaren şirketin şarj ağına katılmak için bir anlaşma imzalayan dördüncü otomobil üreticisi olduğunu söyledi. Volvo, Tesla'nın şarj konektörünü 2025'ten itibaren yeni elektrikli araçlarda kullanacağını söyledi. SAE, halihazırda standartlar üzerinde çalıştığını ve bunları altı ay içinde bitirmeyi umduğunu söyledi. SAE'nin kar amacı gütmeyen ana şirketinin inovasyon kolu için sürdürülebilir mobilite çözümleri başkanı Frank Menchaca, standartların fişlerin şarj istasyonlarına nasıl bağlanacağını, siber güvenlik önlemlerini, şarj hızlarını ve güvenilirlik gerekliliklerini yöneteceğini söyledi. Guidehouse Research e-Mobility analisti Sam Abuelsamid, hareketin muhtemelen SAE tarafından belirlenen standartlara göre geliştirilen CCS'nin sonunu getirdiğini söylüyor. "Kimsenin üzerlerinde CCS konektörleri bulunan yeni EV'ler üretmemesi an meselesi" dedi. CCS'nin manevra yapmasının ve araçlara takılmasının Tesla'nın NACS konektöründen çok daha zor olduğunu söyledi. Abuelsamid, her ikisini de kullanan çoğu tüketicinin Tesla'nın konektörünü seçeceğini söyledi. Ancak, birçok araçta CCS konektörleri bulunduğundan, şarj istasyonlarının her iki fişi de yıllarca barındırmak zorunda kalacağını söyledi. Menchaca, Tesla ve endüstri mühendislerinin ortaklaşa standartlar üzerinde çalıştığını söyledi. Otomobil üreticilerinin ve tüketicilerin Tesla'ya telif ücreti ödemek zorunda kalmayacağını, ancak EV sahiplerinin Tesla'ya kendi ağında şarj olması için ödeme yapması gerekeceğini söyledi. Kuruluşun hangi konektörün kullanılacağını seçmediğini ve endüstrinin hala CCS'yi desteklemek istediğini söyledi. Menchaca, SAE'nin NACS için standartlar belirlediğini çünkü Ford, GM ve Rivian'ın bunu benimsediğini ve “gerçekten yaygın olarak kullanılmaya hazır gibi görünüyor. Bu nedenle, tüm paydaşlarla konuşurken standardize edilmesi gerektiğine karar verdik.” Standartların daha fazla seçenek ve kolaylık ve daha büyük bir şarj ağına erişim sağlayacağını söyledi. "Başkaları gemiye katılırsa kim bilir, insanların saldırdığı baskın yol bu olabilir" dedi. Stellantis ve Hyundai gibi diğer otomobil üreticileri Tesla'nın konnektörüne geçmeyi düşünüyor. Şu anda, Tesla dışındaki neredeyse tüm otomobil üreticileri CCS kullanıyor. Tesla'nın Supercharger'ları, ABD'de diğer tüm ağlardan daha fazla doğru akım hızlı şarj fişine sahip olduğu ve istasyonları otoyol seyahat koridorları boyunca en önemli konumlarda olduğu için diğer otomobil üreticileri tarafından gıpta ile bakılıyor. GM, Ford, Rivian ve Volvo sahipleri 12.000'den fazla Tesla Supercharger fişine erişebilecek. Enerji Bakanlığı'na göre ABD'de Tesla'nın 1.797 Supercharger istasyonu ve 19.000'den fazla fişi var. İstasyonlar doğru akım hızlı şarj cihazları olduğundan, insanlar seyahat ederken EV'leri nispeten hızlı bir şekilde şarj edebilirler. ChargePoint, 32.000'den fazla istasyon ve 55.000 fişle ABD'deki en büyük şarj ağına sahiptir, ancak bunların çoğu, bir pilin tam şarj olması için sekiz saate kadar sürebilen Seviye 2 şarj cihazlarıdır. Enerji Bakanlığı, ülke çapında 136.000'den fazla fişe sahip yaklaşık 54.000 halka açık şarj istasyonu olduğunu söylüyor. Çoğu daha yavaş Seviye 2 şarj cihazları olsa da, DC hızlı şarj cihazlarının ağı büyüyor. Yine de endüstri analistleri, Tesla'nın konnektörünün ABD'de standart haline gelmesi için artan bir ivme olduğunu söylüyor, ancak araçların muhtemelen bir süre her iki konnektörü de kullanması gerekecek. GM ve Ford, ağa erişim için Tesla'ya herhangi bir ödeme yapmadıklarını söylüyor. Kaynak: AP - The Associated Press
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.