Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Toyota'nın Yeni Katı Hal Pili Hidrojen Teknolojisi İçin Ne İfade Ediyor?

Toyota sonunda kendi yoluna gitmek yerine EV devrimini takip etmeyi kabul edecek mi? Ne kadar çok zaman geçerse, o kadar çok görünür. Japon şirket, yeni yönetimi altında, Akio Toyoda'nın CEO'luğu döneminde olduğundan daha çok elektrikli modele yönelmiş görünüyor. Kısa bir süre önce yakında piyasaya çıkacak bir elektrikli Toyota GR Sports'un üretimiyle ilgili cesaret verici haberler duyduk. Önde gelen otomobil üreticisi, Japon hükümetinden 850 milyon dolarlık sübvansiyon duyurusu ile şimdi bir sonraki seviyeye ulaşmaya hazırlanıyor.

Toyota, parayı, 2027'de pazara girdiğinde menzilini yüzde 20 artırması beklenen lityum iyon teknolojisinin bir çeşidi olan çift kutuplu lityum demir fosfat pilini geliştirmek için kullanacağını iddia ediyor. katı hal pil gelişimini geliştirmek için. Toyota, on yılı aşkın bir süredir katı hal pil teknolojisine öncülük ediyor ve 2025 yılına kadar bunları bir hibrit araca dahil etmeye hazırlanıyor.

Şirket ayrıca katı hal pillerini 2030 yılına kadar genel kullanıma sokmayı planlıyor. Şimdi, işte burada işler daha da zorlaşıyor. Gelecekte filolarını tamamen elektrikli hale getirmeyi planlayan Volvo, Volkswagen ve General Motors gibi net ve ileriye dönük bir yol izlemek yerine, Toyota'nın EV üretimi, 2030'da üretiminin yalnızca yüzde 12'sini oluşturacak. Asyalı otomobil üreticisi, labirent gibi, endüstrinin çoğu tarafından zaten göz ardı edilmiş olan hidrojen araçlarına hâlâ tutunuyor.

Toyota'nın Yeni Katı Hal Pilleri 900 Milin Üzerinde Menzil Sunabilir

Toyota ilk olarak 2012'de katı hal pil devrimine öncülük etti. On bir yıl sonra hızlı ileri sarın ve şirket hala katı piller üzerinde çalışıyor ve yeni gelişmeler ara sıra duyuruluyor. 2020'de şirket, katı hal pillerle çalışan dünyanın ilk EV'sini tanıttı ve 2021'e kadar bir üretim prototipi sergileme sözü verdi, ancak bunu asla yapmadı. Uzun süreç, birçok tüketiciyi lanse edilen teknolojiyi ticari düzeyde görüp göremeyeceğimizi merak etmeye itti.

Yine de şirket, aynı zamanda Tesla'nın pil tedarikçisi olan Panasonic ile ortak çabalar yoluyla, müşterilerinin 2025 yılına kadar katı hal pillere sahip hibrit bir arabaya yakında erişebileceklerini garanti ediyor. Toyota, geçtiğimiz günlerde yeni bir atılım duyurduğunda sarkan havucu daha da iştah açıcı hale getirdi. Toyota'nın katı hal pil araştırmasındaki en son dönüm noktasının menzili yüzde 20 artırması ve on dakikalık hızlı şarj sağlama potansiyeline sahip olması bekleniyor.

Toyota'nın bZ4x'i şu anda tamamen elektrikli tek aracı ve EPA derecelendirmelerine göre tek bir şarjla 252 mil koşabiliyor. Böylece artış, tamamen elektrikli SUV'nin 458 mil CLTC'ye ulaşmasına yardımcı olabilir. Toyota, 2027'den 2028'e kadar seri üretime ulaşma umuduyla geliştirme sürecini hızlandırdığını iddia ediyor. Japon üretici ayrıca, seyir menzilini 50 artırmayı vaat eden performans odaklı bir katı pil teknolojisi üzerinde çalıştığını da iddia ediyor. yüzde, sonuç olarak tam şarjla 900 milin üzerine çıkacaktır.

Toyota, Giga Stratejisi Sayesinde EV Üretim Sürecini Hızlandıracak

Tesla'ya birçok şey için teşekkür edilebilir: EV devriminin önünü açmak, elektrikli arabaları havalı yapmak ve otomobil üreticilerini Giga stratejisiyle tanıştırmak. Kartacalıların antik çağda devrim niteliğindeki teknikleriyle gemi yapımında nasıl devrim yarattığını hatırlatan Tesla'nın yeni çağ yaklaşımı, bir araba yapmak için gereken parça sayısını azaltmak ve böylece üretimi hızlandırmak için Giga press lakaplı dev döküm makinelerini kullanmaktan oluşuyor. işlem. Bu yöntem o zamandan beri, elektrifikasyon hedeflerine ulaşmak için araçlarının gövde yapısını basitleştirmeyi planlayan Toyota tarafından benimsenmiştir.

Şirket, 2026 yılına kadar 10 yeni BEV piyasaya sürme sözü verdi ve 2025 yılına kadar Georgetown, Kentucky'de bulunan fabrikasında üç sıralı, tamamen elektrikli bir SUV üretmeyi planlıyor. Fabrika yılda 550.000 araç üretim kapasitesine sahip ve Toyota'nın. en büyük kompleks Kuzey Carolina'daki bir pil fabrikası da şu anda yapım aşamasındadır ve büyük ölçekli pil üretimini karşılamak için 3,8 milyar dolarlık yatırımla güçlendirilmiştir. Çaba, Toyota'nın Çinli pil tedarikçileri olan CATL ve BYD'nin hegemonyasından kurtulma arzusunun bir parçası ve bu konuda kendi kendine yeterli olmayı hedefleyen Japon hükümetinin nimetleri ve sübvansiyonlarıyla birlikte geliyor.

Bir uyarı, EV devrimi yıllar önce başladığı için Toyota'nın partiye geç kalmasıdır. Ancak otomobil üreticisi, kaybedilen zamanı telafi etmek için fazla mesai yapıyor ve şimdi agresif stratejisini geliştirmek için aşağıdakilerden oluşan yeni bir teknoloji üzerinde çalışıyor:

Üretim maliyetlerinin düşürülmesi

Aerodinamiği optimize etme ve sürtünmeyi azaltma

Katı hal pil teknolojisinin iyileştirilmesi

EV panoply'nin pazar çekiciliğini artırma

Toyota lideri Koji Sato, gelecek modeller için EV gelişimini optimize etmeye yönelik yenilikçi çok katmanlı bir yaklaşımdan da bahsetti: “2026'da piyasaya sürülmesi planlanan yeni modellerimiz üç yeni platform üzerine inşa edilecek: gövde ve şasi, elektronik platform ve yazılım platformu. BEV'lere özgü akılcı bir yapıya sahip yeni bir araç ambalajı ile mobiliteye ulaşmayı hedeflediğimiz için hepsi yenilenecek.”

Toyota Hala Hidrojenli Araçlardan Vazgeçmedi

Hidrojenli araçlar, üstü kapalı bir şekilde konuşursak, günümüz pazarında oldukça iddialı bir proje. Bir referans çerçevesi olarak, yalnızca Kaliforniya'da 9.000'den fazla olmak üzere ABD'de yaklaşık 50.000 EV istasyonu bulunmaktadır. Ancak bu sınırlamalar, hâlâ hidrojen geleceğine inanan Toyota'yı durdurmaya yetmedi. 2022'de eski CEO Akio Toyoda, sentetik yakıt kullanımının onları onaylanmaya değer yeşil bir alternatif haline getireceğini savunarak Japon hükümetine hidrojen ve hibrit arabaları tamamen onaylaması için güçlü bir baskı yaptı. Mayıs 2023'te azimli Toyoda, Fuji 24 Saat yarışına, sezon öncesi test aşamasında tutuştuktan sonra yarıştan önce modifiye edilmesi gereken hidrojen yakıtlı Toyota Corolla H2 Concept ile girdi.

Toyota Mirai'nin Özellikleri

Motor tipi

Yakıt hücresi

Güç çıkışı

186 beygir gücü ve 300 pound-feet tork

Menzil

402 Mil

Hızlanma (0-60 mph)

9.2 saniye

Sürmek

RWD

Nisan ayında gerçekleşen bekçi suçlamasına rağmen şirket, hidrojen modelini takip etmekte kararlı görünüyor. Toyota'nın yeni CEO'su Koji Sato, "Hidrojenin geçerli bir seçenek olarak kalmasını sağlamak istiyoruz" dedi. Ancak şirket yöneticileri, hidrojen stratejilerini ağır hizmet araçlarına doğru yönlendiriyor gibi göründüğünden, bu küstahlık biraz nüans içerebilir. Toyota'nın baş teknoloji sorumlusu Hiroki Nakajima, "FCEV'ler için, ticari araçlara dayalı seri üretimi takip edeceğiz" açıklamasını yaparak bu hipotezi daha da sağlamlaştırdı.

Toyota, Mart 2020'de Hino Motors ile bir hidrojen yakıt hücresi ortak projesine girdiğinden, zemin bu tür planları karşılamak için çoktan hazırlandı. İşbirliği, yeni geliştirilen Toyota yakıt yığınlarını içerecek bir Hino Profia FR1AWHG kamyonla sonuçlanacak yeni nesil Toyota Mirai'de yer aldı. Evet, son derece düşük satışları olan kötü şöhretli hidrojen arabası!. Şirket hala bir hidrojen Toyota Hilux düşündüğü için binek araçlar bu nedenle tamamen pencereden çıkmış değil ve ICE versiyonunun popülaritesi göz önüne alındığında, kitleler için piyasaya sürülmesi kuvvetle muhtemel. Toyota Crown'un bir FCEV çeşidi de 2023 sonbaharında Japonya'da görücüye çıkacak.

Kaynak: TopSpeed

toyota-3150445.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.