Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Axial Flux (Eksenel Akış) Motorları Elektrikli Araçlar İçin Neden Büyük Bir Fırsat?


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Axial Flux (Eksenel Akış) Motorları Elektrikli Araçlar İçin Neden Büyük Bir Fırsat?

Axial-flux-vs-radial-flux-motors-1440x81

Mercedes-Benz kısa süre önce İngiliz eksenel akılı motor tasarımcısı YASA'yı satın aldı. Şirketin yüksek performanslı motor teknolojisi, otomobil üreticisinin bugün tanıtılan yeni Vision One-Eleven elektrikli araç konseptinde tam olarak sergilendi. YASA'nın motor teknolojisi şimdiye kadar yalnızca McLarens ve Ferraris gibi düşük hacimli hibrit arabalarda görüldü, ancak bunlardan çok daha fazlasını görmek üzereyiz ve bunun iyi bir nedeni var.

Elektriği dönen bir torka dönüştürme açısından, eksenel akılı motorlar yaklaşık olarak standart radyal akılı makineler kadar verimlidir. Büyük fark, herhangi bir güç çıkışı için eksenel akının daha küçük boyutu ve daha hafif olmasıdır. YASA'nın kurucusu ve CTO'su Dr. Tim Woolmer'ın yakın tarihli bir videoda açıkladığı gibi, bu ağırlık ve boyut tasarrufları EV verimliliği açısından bir şelale etkisi yaratıyor.

Traxial-Design-for-Manufacturing-1.png

Hafif EV'ler daha verimlidir ve aracın herhangi bir yerinde ağırlıktan tasarruf edilebiliyorsa, bu daha geniş menzil anlamına gelir. YASA'nın motorları, karşılaştırılabilir birçok radyal akışlı makinenin altıda biri boyutunda ve yarısı ağırlığındadır. Bu, motoru monte etmek için daha az yapının gerekli olduğu, pilin belirli bir aralık için daha küçük olabileceği ve pili destekleyen yapının da aynı şekilde azaltılabileceği anlamına gelir. Soğutma gibi diğer alt sistemler de boyut ve kütle olarak küçültülebilir.

Bu etkinin tersinin güzel bir örneği için Hummer EV'ye bakın. 212 kilovat saatlik pili yalnızca yaklaşık 330 mil menzil sağlar. Bu 3.000 poundluk dev bir paketi desteklemek için gerekli olan gövde yapısı ve diğer sistemler, kamyonun 9.000 pound'un kuzeyinde kalması anlamına geliyor.

YAŞA

Yine de radyal akı makinelerini yenmek zordur. Eksenel akılı motorları büyük ölçekte üretilebilir ve verimli hale getirirken üstesinden gelinmesi gereken birçok teknik zorluk vardı. Woolmer, 2005'ten beri motorlar üzerinde çalışıyor ve o zamandan beri YASA'daki ekibiyle birlikte teknolojiyle ilgili birçok sorunu çözdü. Örneğin, radyal akılı rotorlar, kolaylıkla üretilebilen bir dizi basit laminasyondan yapılmıştır. Bu teknik, eksenel akılı makineler üretmek için kullanılamaz ve iki teknoloji arasında maliyet paritesi elde etmek için önemli mühendislik gerektirir.

axial-flux-motor copy.jpg

YASA'nın Mercedes tarafından satın alınmış olması, en azından yaklaşabildiğini gösteriyor gibi görünüyor. Alman otomobil üreticisi, YASA'nın diğer OEM'lere motor tedarik etmeye devam etmesine izin vermeyi planlıyor, ancak ilk önceliği, teknolojiyi daha güçlü ve verimli EV'lerin yanı sıra daha yetenekli hibrit araçlara izin verecek olan AMG arabalarında kullanmak. Gelecekte, diğer üreticilerin eksenel akı çoğunluğa atlaması veya belki de enine akı gibi daha sıra dışı konfigürasyonlar kullanması muhtemeldir.

Kaynak: The Drive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.