Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2023 Admin Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2023 Toyota'ya En Büyük Tehdit Oluşturan Japon Markası Uzun yıllardır Toyota, SUV, Crossover ve sedan segmentlerinde inanılmaz miktarda satışla pazara hakim oldu. Markanın müşterileri, Toyota'nın güvenebileceğiniz bir marka olmasına bayılıyor. Çoğu araç güvenilirdir ve şirketin destek sistemi mükemmeldir. Ancak Toyota'nın liderliği değişiyor gibi görünüyor. Son birkaç yıldır Hyundai ve Kia gibi markalar ivme kazanıyor ve şimdi Mazda da bunu yapıyor gibi görünüyor. Mazda her zaman uyuyan bir dev olmuştur ve otomobil üreticisinin son seçimleri satışlarda önemli bir artışa yol açtığı için bu devin uyanma zamanı gelmiş olabilir. Bu yazıda, bu seçeneklerin neler olduğunu ve Toyota için nasıl büyük bir tehdit oluşturabileceklerini inceleyeceğiz. Mazda Bir Süre Unutuldu Geçtiğimiz birkaç yılda Mazda çoğunlukla unutulan bir markaydı. Şirket yine de iyi araçlar üretti, ancak kimse onları satın almıyor gibiydi. Olduğu söyleniyor, bu eğilim değişiyor gibi görünüyor. Dünya ekonomisi değiştikçe insanlar daha uygun fiyatlı araçlar aramaya başlıyor. Son birkaç yılın delicesine şişirilmiş pazarı şimdi sönüyor ve çok hızlı bir şekilde yapıyor. İyi çalışan daha ucuz seçenekler artık oyunun adı ve Mazda'nın sunduğu da tam olarak bu. Ancak Mazda'ların artık deli gibi satmasının tek nedeni daha ucuz fiyatlar değil. Mazda, Mevcut Ürün Yelpazesiyle Oyunu Gerçekten Yükseltti Mazdalar her zaman iyiydi. Bunlar, rakiplerinden daha makul fiyatlı olma eğiliminde olan güvenilir araçlardı ve hala da öyleler. Tek sorunları çoğu durumda sıkıcı olmalarıydı. Elbette, efsanevi RX7 veya eğlenceli MX5 gibi inanılmaz makinelere sahibiz, ancak Mazda'lar çoğunlukla muhafazakar araçlardı. Marka, son modelleriyle büyük satış rakamlarına ulaşma yolundaki son engeli de aşmış görünüyor. Bu engel, zaten iyi olan araçlarının kitlelere hitap etmesini sağlıyordu. CX-90 gibi yeni Mazda'lar artık hem bakması hem de sürmesi harika hale geldi. Dışarıdan, birinci sınıf ve lüks görünüyorlar. Aynı şey, daha pahalı araçlara ait lüks özelliklerin bulunduğu içeriden de geçerlidir. Ayrıca, bir Mazda SUV'nin sürüş deneyimi bir Toyota'nınkinden çok daha üstündür. Toyota uzun süredir, genellikle biraz güçsüz aktarma organları ile eşleştirilen inanılmaz derecede sinir bozucu CVT şanzımanını kullanıyor. Bu, motordan sürekli bir inlemeye yol açar. Önden savrulmayı ve gövde yalpalamasını destekleyen önden çekişli önyargılı yol tutuş deneyiminden bahsetmiyorum bile. Mazda ise çok daha çekici aktarma organları sunuyor. Şirketin yeni büyük SUV'ları, duyarlı bir şanzımanla eşleştirilmiş ipeksi pürüzsüz ve güçlü bir altı silindirli motora sahip. Ayrıca, modern Mazda SUV'lerdeki dört tekerlekten çekiş sistemi arkaya doğru eğimlidir. Bu, çoğu zaman aracın arka tekerleklere güç verdiği ve yalnızca patinaj algıladığında ön tekerleklere güç vereceği anlamına gelir. Bu sistem, benzer bir Toyota SUV'de bulunandan çok daha keyifli bir sürüş deneyimi sağlıyor. Mazda, sürmesi daha eğlenceli, harika özellikler sunan, inanılmaz derecede iyi görünen ve güvenilir araçlar yaptı. Bu, Toyota'nın başının belada olduğu anlamına gelir. Mazda'lar İnanılmaz Güvenilir Dolayısıyla, Mazda satışlarını Toyota gibi otomotiv devlerinden önemli pazar paylarını çekmeye iten şey heyecandır. Ancak tek başına heyecan tek faktör değildir. Uzun yıllar boyunca, Mazda'lar inanılmaz derecede güvenilir ve güvenilir araçlar olmuştur. Hatta son zamanlarda güvenilirlik sorunlarından adil bir pay alan Toyota'lar kadar veya hatta onlardan daha güvenilir olabilecekleri bile iddia edilebilir. Tabii ki, bazı eski dizel Mazda motorlarında enjektörlerde motorun değiştirilmesine yol açan arızalar vardı. Ama ondan önceki ve sonraki her şey sağlamdı. Günün sonunda Mazda da bir Japon markası ve Japonların harika olduğu şeylerden biri de güvenilir otomobiller üretmek. Mazda'nın En Büyük Satış Noktası Kullanılabilirliktir Fark edilmeden geçip giden önemli olaylar olduğu için bu, otomotiv tarihinde bir dönüm noktası olabilir. Uzun süredir sektöre hakim olan Toyota, araçları için inanılmaz uzun bekleyişlerle karşı karşıya. Müşteriler siparişlerini alabilmek için aylarca beklerler ve o zamana kadar satın aldıkları araba bir önceki model yılına ait olabilir. Anlık tatmine bu kadar bağımlı bir toplumda bu iyi bir şey değil. Mazda gibi şirketler, bayide stokları olduğu için Toyota satışlarının büyük bir kısmını çalmak üzere olabilir. Bu nedenle, sadece içeri girebilir, bir araba satın alabilir ve birkaç gün içinde uzaklaşabilirsiniz. Bu konuyu daha da abartan şey, Toyota araçlarının benzer özellikler, güvenilirlik, daha heyecan verici motorlar, harika görünüm ve hatta daha düşük bir fiyat sunan Mazda'dan daha iyi olmamasıdır. Öyleyse, birkaç gün içinde çok benzer bir şeyi daha düşük bir fiyata satın alabilecekken, neden bir araç için aylarca beklesin ki? Bunun otomotiv tarihinde çok önemli bir an olmasının nedeni, bu trend devam ederse Toyota'nın satışlarını kaybederek anında kullanılabilirlik sunan şirketlere yönelmesi olabilir. Günün sonunda, bir ürün ne kadar iyi olursa olsun, alıcı onu ele geçiremezse değersiz hale gelir. 2023'ün ilk aylarındaki Mazda satışlarına bakacak olursak, Mazda'nın doğru yönde ilerlediği aşikar. Anında kullanılabilirlik ile eşleştirilmiş şirketin ürettiği harika arabalar olumlu sonuçlar verdi. Şirketin satış başarılarından öne çıkanlar arasında 1994'ten bu yana en iyi Nisan satışları, CX-30 ve CX-9'un şimdiye kadarki en iyi Nisan satışları ve CX-50'nin şimdiye kadarki en iyi satışları yer alıyor. Bu eğilim yavaşlıyor gibi görünmüyor. Aslında, 2023'ten geçerken artıyor. Kaynak: TopSpeed Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.