Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 28 Mayıs , 2023 Admin Gönderi tarihi: 28 Mayıs , 2023 Toyota'nın Yeni Hidrojenle Çalışan 5.0 V-8 Motorunun EV (Elektrikli Araçları) 'leri Gömme Potansiyeli Var 1997'de devrim niteliğindeki Prius'u piyasaya sürdüğünden beri Toyota, mevcut elektrikli araç çılgınlığının yolunu açan hibrit ve plug-in hibrit araçlarda lider oldu. Bununla birlikte, köklerine rağmen, Japon markası tamamen elektrikli trende balıklama atlamak konusunda tereddüt etti. Toyota'nın garip bir şekilde adlandırılan ilk yüzde 100 EV'si BZ4X, Ekim ayı ortasından itibaren yalnızca birkaç yüz adet sattı ve Electrek'in bir raporuna göre, Japon otomobil üreticisi 2025'e kadar üretimi artırmayı planlamıyor. Tamamen elektrikli araçların benimsenmesi, şirketin başkanı Akio Toyoda tarafından desteklendi. Toyoda, Wall Street Journal'ın bildirdiği gibi, "Otomotiv endüstrisine dahil olan insanlar büyük ölçüde sessiz bir çoğunluktur" dedi. "Bu sessiz çoğunluk, EV'lerin tek bir seçeneğe sahip olmasının gerçekten uygun olup olmadığını merak ediyor. Ancak bunun trend olduğunu düşünüyorlar, bu yüzden yüksek sesle konuşamıyorlar. Doğru cevap hala belirsiz olduğundan, kendimizi yalnızca bunlarla sınırlamamalıyız. bir seçenek." Bu duygu tartışmalı olsa da, üzerinde düşünülmeyi hak ediyor. Tamamen elektrikli sistemler, toplam yeni otomobil pazarının yalnızca bir kısmını oluşturuyor ve bu da pazarı, Toyota'nın seçtiği yön olan başka bir araç türüne açık bırakıyor. Bu tür bir motora, hidrojen yanmalı motora daha yakından bakalım ve Toyota yöneticilerinin neden bunun EV'leri geçersiz kılabileceğini düşündüklerini görelim. 27 Mayıs 2023'te güncellendi: İçten yanmalı motorlar uzun süredir kullanılmaktadır, ancak yeni teknoloji daha kullanışlı hale geldikçe, araçlarımızı A noktasından B noktasına taşımak için gereken gücü elde etmenin daha iyi yollarının olduğu daha belirgin hale geliyor. Oraya ulaşmanın en iyi yolu hala tartışmaya açık, ancak Toyota, gidilecek yolun Hidrojen enerjisi olduğunu düşünüyor. Hepimizin haberdar olabilmesi için konuyla ilgili en güncel bilgilerden bazılarına göz atalım. İlgili: Otomobil Üreticileri Hidrojenle Çalışan Arabalara Derinden Yatırım Yaptı Corolla Cross H2 Konsepti Tanıtımı Toyota Corolla Cross H2 Concept, Corolla Cross H2 Concept adlı yeni bir prototip hidrojen İçten Yanmalı Motor ("ICE" olarak kısaltılır) kullanır. Güç, yakıt olarak Hidrojen kullanan GR Corolla ve GR Yaris'te kullanılan sıcak 1,6 litrelik turboşarjlı üç silindirden geliyor. Başlangıç olarak, Toyota'nın FCEV (Yakıt Hücreli Elektrikli Araç) Mirai'den topladığı oldukça yanıcı hidrojen teknolojisini tutmak için kalın, zırhlı yakıt tank(lar)ı gereklidir. Motorda sertleştirilmiş valfler ve valf yuvaları, daha güçlü bağlantı çubukları ve sıvı için değil gaz için tasarlanmış yakıt enjektörleri bulunur. Standart bir Corolla gibi, Cross H2 Concept'te de 5 yolcu ve bagajları için yer var. Hidrojenle Çalışan Büyük Bir V-8 Çalışıyor Her yerdeki dişli kutuları için heyecan verici bir haber olarak Toyota, hidrojen yakıtlı bir V-8 motoru geliştirmek için Yamaha Motor ile ortaklık kurdu. Bu yılın başlarında yapılan bir duyuruda Yamaha, 5.0 litrelik V-8'in Lexus RC Coupe tarafından kullanılanı temel alacağını, diğer şeylerin yanı sıra silindir kafaları ve yakıt enjektörlerinde yapılan değişikliklerle birlikte olacağını söyledi. Yamaha, 6.800 rpm'de 455 beygir gücü ve 3.600 rpm'de 398 pound-feet tork üreteceğini iddia ediyor. Bu, temel aldığı orijinal benzin V-8'den biraz daha az güç, ancak yine de oldukça saygın. Ancak hidrojen V-8'in en çarpıcı özelliği, Yamaha'nın belirgin bir yüksek frekanslı ses yarattığını iddia ettiği, sekizi bir arada üste monte edilmiş egzoz manifoldu olmalıdır. Hidrojenle Çalışan Arabalara Hızlı ve Kolayca Yakıt Doldurulur Gazla çalışan ICE aracınızı doldurmak gününüzün en önemli olayı olmasa da bunun roket bilimi olmadığını kabul etmelisiniz. Hidrojenle çalışan bir arabayı doldurmak da aynı derecede kolaydır, ancak sıvı değil gaz olduğu için gerçekleştirmesi neredeyse uzun sürmez. Daha önce bir propan tankı doldurduysanız (yenisi ile değiştirilmediyse), sürecin ne kadar hızlı olacağını anlarsınız. Aslında, yeni Toyota Yaris GRH2'nin tamamen Hidrojenle dolması yalnızca bir buçuk dakika sürüyor; bu, bir Toyota Camry'nin deposunu kurşunsuzla doldurmaktan çok daha hızlı. Hidrojen Geniş Bir İklim Uyumluluğuna Sahiptir Dizel yakıt uzun süredir aşırı yük çekmek ve çekmek için kullanılması gereken araçlarda kullanılıyor, ancak sıcaklığın negatif çift hanelere düştüğü bölgelerde donabiliyor. Neyse ki, kurşunsuz yakıt -100 Fahrenheit dereceye kadar sıcaklıklara dayanabilir ve bu, bazı soğuk rüzgar ürpertisi faktörlerinde meydana gelebilir. Lityum piller, donmaya başlamadan önce -140 Fahrenheit dereceye kadar dayanabilir, bu da ara sıra meydana gelebilir. Hidrojen -435 Fahrenheit dereceye dayanabilir, bu da onun dünya çapında soğuk havalarda en iyi seçim olduğunu gösterir. Aynısı, spektrumun sıcak ucunu karşılaştırırken de geçerlidir: Hidrojen, şu anda mevcut olan diğer iki seçeneğe göre çok daha geniş bir iklim uyumluluğuna sahiptir. Hidrojen Yakıt Sistemleri Malzeme Kıtlığı Sorunlarından Kaçının Lityum piller kolayca üretilebilen malzemelerden yapılmazlar. Aslında, Toyota'nın CEO'su (eski CEO Akio Toyoda) gibi pek çok kişi, lityum ve pil kalitesinde nikel kıtlığı görüyor, bu da EV'lerde kullanılan lityum pilleri üretmek için gerekli malzeme eksikliği olacağı anlamına geliyor. Bu, tam potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmışlarsa, Hidrojenle çalışan motorlar kullanılarak önlenebilecek elektrikli araçlara geçişte büyük bir gerileme yaratabilir. Hidrojenle Çalışan Motorlar, Yakıtla Çalışan Motorlar Gibi Ses Çıkarır ve Tepki Verir Ses, EV arabaları ve kamyonları ile ilgili olabilecek en büyük şikayetlerden biridir. Daha önce büyük bir blok 454 ile 1970 Chevrolet Chevelle SS veya 428 Cobra Jet ile 1969 Ford Mustang gibi eski bir klasik güçlü araba kullandıysanız, hiçbir şey gaz pedalına bastığınızdaki heyecanla kıyaslanamaz. Karbonhidratlar açıldıkça ve yakıt haznelere hücum ederken çıkan ses, beygir gücü aktarma organlarına ulaşır ulaşmaz güç göğsünüzden hızla akıyor ve araba hareket ettiğinde adrenalin doruk noktasına ulaşıyor. EV'ler bunu size veremez, ancak Hidrojenle çalışan bir araba verebilir çünkü aynı genel şekilde çalışır. Hidrojen Motorları Tamamen Mekaniktir Ses, EV arabaları ve kamyonları ile ilgili olabilecek en büyük şikayetlerden biridir. Daha önce büyük bir blok 454 ile 1970 Chevrolet Chevelle SS veya 428 Cobra Jet ile 1969 Ford Mustang gibi eski bir klasik güçlü araba kullandıysanız, hiçbir şey gaz pedalına bastığınızdaki heyecanla kıyaslanamaz. Karbonhidratlar açıldıkça ve yakıt haznelere hücum ederken çıkan ses, beygir gücü aktarma organlarına ulaşır ulaşmaz güç göğsünüzden hızla akıyor ve araba hareket ettiğinde adrenalin doruk noktasına ulaşıyor. EV'ler bunu size veremez, ancak Hidrojenle çalışan bir araba verebilir çünkü aynı genel şekilde çalışır. Hidrojen Motorları Tamamen Mekaniktir Ülkenin hemen her köşesinde küçük yerel tamirci dükkanları bulunabilir, ancak EV'ler tüketiciler arasında daha popüler hale geldikçe, bu küçük tamirhaneler artık sizin için bir seçenek olmayacak. Çevrimiçi olabilirler, birkaç YouTube videosu izleyebilirler ve elektrik motorunuzu nasıl tamir edeceklerini öğrenebilirler, ancak onu yeni teknolojiye aşina, kayıtlı bir tamirciye götürmeniz önemle tavsiye edilir. Hidrojenle çalışan motorların harika yanı, yakıtla çalışan motorlara çok benzedikleri için tamamen mekanik olmalarıdır. Bu, araçlarınızı rahatça götürebileceğiniz küçük köşe dükkanları üzerinde çalışabilecekleri anlamına gelir. Bu Teknolojinin Damalı Bir Geçmişi Var Bir içten yanmalı motora Hidrojen ile güç sağlama konsepti yeni değildir. En önemlisi, Alman otomobil üreticisi BMW 2002'de 750HL'yi ve ardından 2005'te Hydrogen 7'yi üretti. Hydrogen 7, BMW'nin geleneksel benzinle çalışan 6.0 litre V-12'sine dayanıyordu, ancak Hidrojen ve benzin yakmak için modifikasyonlar yapıldı. Bu, teknik olarak onu çift yakıtlı bir motor yaptı ve toplamda yalnızca 100 adet üretildi. Hidrojenin bazı dezavantajları, son derece yanıcı olması, işlenmesi ve depolanması zor olması ve yanma işleminin nitröz oksit yaymasıdır. EV'ler de Hatasız Değildir Her şeyini elektrikli arabalara yatıran diğer tüm otomobil üreticilerinin aksine, sıfır emisyon hedefine ulaşmak için birden fazla teknolojiyi değerlendiren Toyota'nın karbon nötr yaklaşımı daha çeşitlidir. Ukrayna'daki savaş ve bunun enerji arzı üzerindeki etkisiyle, Avrupa ülkelerinin enerji kullanımını azaltmanın yollarını aradığı düşünüldüğünde, bu ahlak anlayışı giderek daha ileri görüşlü görünüyor. Aslında İsviçre, EV sürücülerini arabalarını yalnızca işe veya markete gitmek gibi acil ihtiyaçlar için kullanmaya teşvik edecek kadar ileri gitti ve bu yasa haline getirilebilir. Kaynak: TopSpeed
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın