Zıplanacak içerik

Ford, Tavana Monte Edilen Klima Ünitesi ile Yeni Klima Kontrol Sistemi Geliştiriyor

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Ford, Tavana Monte Edilen Klima Ünitesi ile Yeni Klima Kontrol Sistemi Geliştiriyor

AA1awOTi.img?w=768&h=512&m=6

CarBuzz tarafından ABD Patent ve Ticari Marka Ofisi'nde keşfedilen yenilikçi bir Ford patenti sayesinde, bir aracın kabinindeki kanallardan şartlandırılmış havanın yönlendirilmesi sorunu kısa sürede çözülebilir. Bu yeni tasarıma göre, Isıtma, Havalandırma ve İklimlendirme (HVAC) donanımı yakında, aracın sunroof'unun etrafındaki bir yuvaya monte edilmiş müstakil bir birime taşınabilir.

AA1ax5sj.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Modern otomobillerin artan karmaşıklığı ve büyük ölçekli elektrik enerjisine geçişin gerektirdiği yeni paketleme gereksinimleri nedeniyle, ikincil ve konfor özelliklerinin yeniden düşünülmesi bir zorunluluk haline geldi. Bunu akılda tutarak, Ford'un mühendisleri artık HVAC sistemini güvenlik duvarı alanından uzaklaştırmanın bir yolunu buldular ve bunun yerine tüm bileşenleri çatıya monte tek bir üniteye entegre etmeyi seçtiler. Ford'un patenti, teknolojiyi sergilemek için bir F-150 Lightning kullanıyor; bu, kamyonun akü grubu ve kasa üstü tasarımı göz önüne alındığında mantıklı ve bu yeni buluşun basitliğini sergiliyor.

AA1awMwu.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bu yeni tasarım, klima kompresörü ve ısı eşanjörleri, hava ısıtma üniteleri, fan motorları, filtreler ve kanalları tek bir temiz pakette içeren sunroof'un çevresi boyunca uzanan kesintisiz bir tünelden oluşuyor. Modern normda olduğu gibi, dış hava, ihtiyaca göre taze veya devridaim havayı alacak şekilde ayarlanabilen HVAC ünitesine giden giriş kanalları yoluyla verilecek ve doğal olarak kabin hava filtrelemesi de dahil edilecek.

AA1awRn3.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Çıkış delikleri, taze veya devridaim havanın HVAC donanımından normal şekilde yönlendirildiği ünite içindeki ikincil kanaldan doğrudan aracın iç filizine girer. Havalandırmalar, HVAC ünitesinin her yerinde düzenlenerek daha eşit bir sıcaklık dağılımı sağlar. Çıkış havalandırmalarının yakınına yerleştirilmiş ayrı ısı eşanjörleri, hepsini ön panelin arkasına sıkıştırmadan çok bölgeli klima kontrolüne izin verebilir.

AA1awzlw.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bu, ilk bakışta sadece yenilik adına yapılmış bir yenilik gibi görünebilir çünkü iklim kontrol sisteminin temel işleyişini gerçekten değiştirmeyecektir. Ancak, HVAC donanımını ön bölmeden ve güvenlik duvarı alanından uzağa taşımanın çok sayıda avantajı vardır.

AA1awzlx.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Ana gelişme, gösterge tablosunun arkasında serbest bırakılan çok sayıda boş alanda yatmaktadır. Bu boş alan, genişleyen ezilme yapıları nedeniyle çarpışma güvenliğini artırabilir veya şu anda boş olan alana başka aygıtları sıkıştırmak veya belki de F-150 Lightning'in gövdesini daha da büyütmek için kullanılabilir.

AA1awMwv.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bu tasarımın yalnızca kamyonlar, minibüsler ve açılır tavanlı SUV'lar için gerçekten uygun olacağına dikkat edilmelidir, çünkü normal binek otomobiller donanımı yerleştirmek için gereken harcanabilir tavan boşluğuna sahip olmayacaktır. Tüm HVAC donanımını tavana taşımak, bir sedan veya hatchback'te zaten sınırlı olan tavan boşluğunun çok fazlasını tüketecektir, ancak bu gövde stillerinden herhangi birine sahip olma olasılığı düşük olan gelecekteki Ford'lar için mantıklıdır. Bu gövde stilleri ve elektrikli spor otomobiller için Ferrari, uygulanabilir olabilecek şasi kutu çerçevesindeki alanı kullanan bir AC sistemi geliştirdi.

AA1ax5sl.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

 

Kapalı bir alanda HVAC donanımının sıkıştırılması, daha kısa tesisata yol açacağından, ısı eşanjörü veya hava dağıtım kanalı sıcaklıklarını etkileyen harici ısı veya soğuk kaynaklarının olasılığını azaltacağı için sistemin verimliliğini de artıracaktır.

Aracın sürüş dinamikleri için başka bir potansiyel dezavantaj daha var, çünkü aracın tavan seviyesinde daha fazla ağırlık, ağırlık merkezini etkileyecektir. Bununla birlikte, kaykay platformlu EV'ler için bir sorun olması pek olası değildir, çünkü alçak monteli piller bu dezavantajı telafi edecek ve büyük ölçüde akademik hale getirecektir.

AA1awOTF.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AA1awRnd.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Kaynak: CarBuzz

ford-truck-6872831.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.