Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Tesla'nın En Büyük Çinli Rakibi BYD En Ucuz Elektrikli Otomobili Piyasaya Sürmeye Hazırlanıyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Tesla'nın En Büyük Çinli Rakibi BYD En Ucuz Elektrikli Otomobili Piyasaya Sürmeye Hazırlanıyor

Hissedarı efsanevi yatırımcı Warren Buffett olan BYD, 11.000 $'lık elektrikli araç Seagull'u piyasaya sürdü ve şu anda piyasadaki en ucuz EV oldu.

AA1a4ogG.img?w=768&h=432&m=6

Tesla üzerindeki baskı artıyor.

Elektrikli araçlarda dünya lideri, Çinli gruplardan ve özellikle dünyanın önde gelen temiz araç üreticisi BYD'den - pille çalışan araçlar veya BEV ve plug-in hibrit - benzeri görülmemiş bir saldırı ile karşı karşıya.

Ocak ayında, Tesla'nın 25 Ocak'taki dördüncü çeyrek kazançları görüşmesi sırasında Tesla (TSLA) - Get Free Report CEO'su Elon Musk'a, Tesla'nın beş yıl içinde ana rakibi olacağını düşündüğü sorulduğunda, bunun muhtemelen bir olacağını belirtmişti. Çinli grup.

Bir analist, "Önümüzdeki birkaç yıl içinde değişen mevcut rekabet ortamını nasıl gördüğünüzü ve bundan beş yıl sonra başlıca rakipleriniz olarak kimi gördüğünüzü merak ediyorum" diye sordu.

Musk, "Bunun farkında olduğumuz şirketlerden herhangi biri olduğunu sanmıyorum. Eninde sonunda birinin onu alacağını tahmin ediyorum," diye yanıt verdi Musk. "Çin'deki otomobil şirketlerine büyük saygı duyuyoruz. Dünyadaki en rekabetçi şirketler onlar. Bizim tecrübemiz bu ve Çin pazarı en rekabetçi pazar. En çok onlar çalışıyor ve en akıllıca çalışıyorlar. Bizde çok şey var." rekabet halinde olduğumuz Çinli otomobil şirketlerine duyduğumuz saygıdan dolayı."

Sonuç olarak, "Çin dışında büyük olasılıkla Tesla'dan sonra ikinci olacak bir şirket olacağını tahmin ediyorum," diye bir isim vermeden sözlerini bitirdi.

Martı

Bu açıklamadan yaklaşık üç ay sonra Musk, Tesla'nın en büyük rakibini artık dikiz aynasından görebiliyor. Fok ve Yunus - Çin emperyal hanedanları - Han, Tang, Yuan, Song - ve savaş gemileri - Fırkateyn, Destroyer - hayvan isimli modeller portföyüyle tanınan BYD (BYDDY), Martı'yı fırlatmaya geliyor Şanghay Motor Show'da.

Martı, kompakt boyutları ve çok cazip fiyatıyla tam elektrikli bir şehir otomobilidir. Bu araç 3,78 metre uzunluğunda, 1,71 metre genişliğinde ve 1,54 metre yüksekliğindedir. Tasarımı diğer BYD modellerinden farklıdır. Çizgiler, tamamen dikey bir arka yüz ile daha gelenekseldir.

2,50 metrelik dingil mesafesi sayesinde BYD Seagull, gemide güzel bir alan sunmalıdır. Beş kapısı, dört kişi için kolay erişim sağlar.

Martı, BYD e-Platform 3.0 tabanlıdır ve 55 veya 75 kW (75 veya 102 hp) elektrik motoruna sahiptir. BYD, 30 ve 38 kWh kapasiteli bir lityum demir fosfat BYD Blade pil ile çalıştırılacağını söyledi. Daha ekonomik ve çok hızlı şarj imkanı sağlayan bu tip piller, üretici tarafından birkaç aydır test edilmektedir. Şirket, örneğin 30 dakika içinde %30'dan %80'e çıkabileceğini iddia etti.

Dünyanın En Ucuz EV'si

BYD Seagull, iki menzil versiyonuyla gelir: tek bir şarjla 305 ila 405 kilometre (190 ila 252 mil).

Martı ile ilgili en dikkat çekici olan, özellikleri ve tasarımı değil, fiyatıdır. Bu araç 78.000 yuan'dan (11.326 $) fiyatlandırılacak. Bu, 28.040 $ olan Nissan Leaf'in veya 26.500 $ olan Chevy Bolt'un taban fiyatının yarısından fazlası. Martı bu nedenle dünyanın en ucuz elektrikli aracı olacak.

Şu anda Austin, Teksas merkezli otomobil üreticisinin en ucuz modeli olan Tesla'nın Model 3 sedanı, taban fiyatıyla 39.990 dolara mal oluyor. Tesla, arabalarını daha uygun fiyatlı hale getirmek için birkaç aydır Çin ve Amerika Birleşik Devletleri'nde bir fiyat savaşı başlattı. Son fiyat indirimi 18 Nisan'da Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleşti.

Martı'nın bu yıl Çin pazarına girmesi planlanıyor. BYD, halihazırda Avrupa'ya otomobil ihraç eden grubun bu şehir otomobilini diğer pazarlarda satıp satmayacağını henüz açıklamadı.

Aynı zamanda bir pil üreticisi ve bir Tesla tedarikçisi olan Shenzhen grubu (güney Çin), kamu televizyonu CCTV'ye göre 2022'de 50.000 araç ihraç etmeye kıyasla bu yıl dünya çapında 300.000 araç ihraç etmeyi kendine hedef olarak belirledi. BYD, diğer birçok Çinli grup için olduğu gibi önceliklerinden biri olan Avrupa da dahil olmak üzere yaklaşık elli bölgede binek otomobilleri pazarlamaktadır.

BYD'nin son duyurusu, Çinli otomobil üreticilerinin küresel otomobil endüstrisinin manzarasını değiştiren saldırısını yansıtıyor. Çinli imalatçıların gücündeki bu artış, yerel makamların genel politikasının bir parçasıdır. Dünyanın ana sera gazı yayıcısı olan Çin, kirletici emisyonlarını ve yabancı petrole olan bağımlılığını azaltmanın yollarını arıyor. Ülke, 2025 yılında elektrikli veya hibrit araçların yaklaşık %20'sini satmayı hedefliyor.

Sonuç olarak hükümet, yerel makamlar tarafından sağlanan sübvansiyonlara ek olarak vergi kredileri sağlayarak başarısının yolunu açıyor.

Çin Bireysel Otomobil Üreticileri Federasyonu'na göre, elektrikli ve hibrit otomobil satışları, satılan araçların dörtte birinden fazlasını temsil edecek şekilde 2022'de fiilen ikiye katlandı, yani benzeri görülmemiş bir seviye.

Kaynak: TheStreet

byd-seagull.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.