Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Tesla'nın Lityum Pil Paketlerinin Tamir Edilmesi Neden Neredeyse İmkansız?


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Tesla'nın Lityum Pil Paketlerinin Tamir Edilmesi Neden Neredeyse İmkansız?

Tesla, EV'lerinin gücünü ve menzilini artırırken maliyetleri düşürmek için 4680 pil hücresi tasarımını yarattı. Ardından pil paketlerini poliüretan ve çelikle kapladılar. Kısacası, Tesla pil paketlerini tamir etmeyi neredeyse imkansız hale getirdiler. Bakım ve onarım imkansızlıkları Tesla sahibi olmanın acımasız bir gerçeği haline geldi.

AA19Q4FL.img?w=768&h=407&m=6

Güvenilirlik, Tesla'lar için çok büyük bir satış faktörüdür, ancak pilleri sonsuza kadar dayanmaz. Bu nedenle Gruber Motor Company gibi bağımsız Tesla servis sağlayıcıları Tesla EV'leri onarmak için çözümler geliştirdi. Hizmetleri arasında akü tamiri de yer almaktadır.

Gruber Motor Company'nin CEO'su Pete Gruber'e göre, pilin düşürülmesi ve çelik kapağın soyulması, elektrikli otomobillerde pil onarımının en emek yoğun kısımlarından biridir. Ardından, saksı malzemesi var.

Saksı malzemesi, pil bileşenlerinin titreşim, nem ve zararlı çevresel faktörlerden kaynaklanan hasarını önleyen koruyucu bir malzemedir. Stabilizasyonu artırmak için pil takımının her köşesini ve köşesini sarar. Ayrıca bataryaya erişimi zorlaştırır.

Tesla 4680 Pil Paketleri Pembe Bir Karışıklıktır

Tesla 4680 pil takımındaki saksı malzemesi sakız gibi pembe ve her yerde. Munro & Associates'in CEO'su Sandy Munro'ya göre bu, pilleri güvenilir yapan şeyin bir parçası.

Pete Gruber ile yaptığı bir tartışmada Munro, Tesla pil kontrol modülünün en önemli parçalarına erişilebildiğini ancak tek tek hücrelerin erişilemeyeceğini söyledi. Bunun nedeni, dolgu malzemesinin ayrı ayrı hücre bağlantılarının dağılmasını önlemesidir. Bu, Tesla pillerini daha güvenilir ancak daha az servis edilebilir hale getirir. Gruber, "Bizim dünyamızda, işimizde kalabilmek için bu tür şeylere hizmet vermenin bir yolunu bulmalıyız" dedi.

Ve Gruber, önce dirençli hücrenin hangi tuğlada olduğunu bulup sonra bağlantısını keserek dirençli bir hücreyi onarmanın bir yolunu buldu. Bu hareket, pil paketi ameliyatına benzer, ancak sahibinin pil paketinin tamamını değiştirmek zorunda kalmasını engeller. O ve ekibi bu operasyonu orijinal Tesla Roadster, Model S ve Model X üzerinde gerçekleştirdi.

Gruber, hücrenin yerini belirlemeyi kolaylaştırmak için pilin röntgenini çekmeyi düşündü, böylece prosedür artroskopik cerrahi gibi daha kesin olabilirdi. Bu, çok fazla pembe saksı malzemesinin çıkarılması ihtiyacını ortadan kaldıracaktır. Munro, pembe saksı malzemesini Tesla pilinden çıkarmanın bir yolunu buldu. Bir kuru buz püskürtücü. Kuru buz, saksı malzemesini kırılgan hale getirecek ve bir hava kompresörü ile üflenebilecek kadar sertleştirecektir.

Her yerde pembe toz olacağı için dışarıda yapılması konusunda uyarıyor. Havanın kuvveti ayrıca daha fazla pil bileşenine zarar verebilir.

Tesla Pil Paketi Onarımının Maliyeti ve Değiştirme

Munro'ya göre Tesla 4680 pili güvenilir. Eski Tesla CTO'su J.B. Straubel'in pil geri dönüşümü girişimi için yeterince hasarlı pil toplamada sorun yaşamasının o kadar güvenilir olduğu konusunda şaka yapıyor.

Ancak Tesla Roadster pillerinin ömrü dolmak üzeredir ve Straubel, içlerindeki malzemeler için kaçınılmaz bir pazar görmektedir. Bu, iş modelini iklim değişikliğiyle mücadele etmeyi amaçlayan diğer yeşil girişimlerle uyumlu hale getiriyor. Bununla birlikte, bunun pil değiştirme maliyetini azaltacağına dair bir gösterge yok.

J.D. Power'daki 2023 tarihli bir makaleye göre, pil değişimlerinin işçilik dahil 13.000 ila 20.000 ABD Doları arasında bir maliyeti vardır. Teorik olarak, pil paketi onarımı çok daha ucuz olacaktır. Bu, tüm pembe saksı malzemesinin çıkarılması ve metal kapağın kaldırılmasıyla ilgili emek için doğru olmayabilir.

Munro, aküye aracın içinden erişmenin zor olacağını ve en iyi seçeneğin takıldığı şekilde alttan çıkarmak olduğunu söylüyor.

Gruber'e göre Tesla, yeni çelik kapaklar satarak işçiliği de azaltabilir. Bu, akü onarımından sonra ihtiyaç duyulan üstyapıyı azaltacaktır.

İki toplu dava, Tesla'nın, Tesla sahiplerinin sertifikalı Tesla tamir atölyelerinden uygun fiyatlı ve zamanında onarım almasını engelleyerek antitröst yasalarını ihlal ettiğini iddia ediyor. Dava muhtemelen gelecekte EV tamir atölyeleri için bir rota belirleyecek.

Tesla ayrıca, antitröst yasalarının zaman içinde sorgulayabileceği bir şey olan pil paketlerinin tek üreticisidir.

Lityum Kıtlığı, Onarımı Tesla Sahipliğinin Önemli Bir Parçası Haline Getiriyor
Elektronik sahipleri uzun süredir onarım hakkı için mücadele ediyor. Tesla, EV sahiplerini uygun fiyatlı ve zamanında onarım ve bakım bulamamaları konusunda üzdü. Bu, artık bir lityum kıtlığı olduğu ve seri pil üretim kapasitesinin sorgulanabilir olduğu için daha da önemlidir.

Tesla'nın lityum madenciliği çabaları, pil işini yakın zamanda devretme niyetinde olmadıklarını gösteriyor. Ancak Straubel'inki gibi pil geri dönüşüm programları, gelecekte sürdürülebilir pil üretiminin yaşam kaynağı olabilir. Şu anda EVS'deki piller, düşündüğünüz kadar çevre için iyi değil.

4680 pil paketi, güvenilir ancak büyük ölçüde hizmet dışı bir pil olmaya devam ediyor. Onarım seçenekleri, dağınık kuru buz patlamalarından hassas, ameliyat benzeri bağlantı kesmelere kadar her şeyi içerir.

Gruber, Munro ve meslektaşları, pil üretimi ve onarımının ayrıntıları sıralanırken tüketicinin mahsur kalmaması için Tesla EV'leri onarmanın yolları üzerinde beyin fırtınası yapmaya devam ediyor. Bu, Tesla ile ilgili kimsenin bahsetmediği sorunlardan biridir, ancak piller bitmeye başladığında manşetlere çıkması kaçınılmazdır.

Kaynak: HotCars

tesla-1724773.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.