Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Dünyanın En Çok Satan Elektrikli Otomobil Şirketi Sizi Şaşırtabilir


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Dünyanın En Çok Satan Elektrikli Otomobil Şirketi Sizi Şaşırtabilir

AA198MgK.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

BYD (küresel olarak 1.)

Çin pazarını köşeye sıkıştırması sayesinde BYD ("Build Your Dreams"), 2022'de dünyanın bir numaralı EV otomobil üreticisi oldu ve satışları bir önceki yıla göre üç kattan fazla artarak 1,85 milyon adede ulaştı.

Daha önce de belirtildiği gibi Tesla, BEV'ler açısından dünya lideriyken, SAIC-GM-Wuling'in Mini EV'si Halk Cumhuriyeti'nde en çok satan EV modelidir.

Tesla (küresel olarak 2.)

Ancak Musk savaşarak çıktı. 2023'ün başında Tesla, Çin, ABD, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'da %20'ye varan kesintilerle agresif bir şekilde fiyatları düşürdü ve şirketin küresel pazarını küçültmeye hevesli hem yeni başlayan hem de eski rakiplerini paniğe kaptırdı. paylaşmak.

Mart ayı başlarında Musk, Tesla'nın EV'lerinin önde ve merkezde olduğu sürdürülebilir bir gelecek için vizyonunu ortaya koyan görkemli "Ana Plan 3"ü açıkladı. Ayrıca süper uygun fiyatlı yeni bir Tesla modelinin yanı sıra Meksika'da 5 milyar dolarlık bir gigafactory planlarını doğruladı.

Tesla (küresel olarak 2.)

2022'de Tesla, dünya çapında diğer tüm otomobil üreticilerinden daha fazla BEV sattı ve Tesla Model Y, 771.300 adet kaydırarak gezegendeki en popüler eklenti EV oldu.

Yıl içinde Model Y ve Model 3 teslimatları, 2021'e göre %37 artışla 1,2 milyonu aştı. Bu canlı satışlara rağmen 2022, Teksas merkezli şirket için kolay bir yolculuk olmaktan çok uzaktı.

Artan rekabet, Çin'de yavaşlayan büyüme ve CEO Elon Musk'ın Twitter'ı feci bir şekilde devralması da dahil olmak üzere bir dizi başka faktör, yıl boyunca değerinin %65'ini kaybeden markanın hisse senedi fiyatını etkiledi.

AA198vYr.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

VW Grubu (küresel olarak 3.)

Elektrikli araç yarışına biraz geç başlayan bir başka eski oyuncu olan VW Group, şimdi Tesla'ya kendi sahasında ve başka yerlerde ve diğer rakiplerinde meydan okumak için topyekün çaba harcıyor.

Grup, 2030'un sonuna kadar 25 yeni EV'yi piyasaya sürmeyi planladığı Kuzey Amerika'daki iddialı büyüme planlarını kolaylaştırmak için Kanada'da bir dev pil fabrikası kuruyor.

VW Grubu (küresel olarak 3.)

Halihazırda Avrupa EV pazar lideri olan VW Group, Almanya, İsveç ve İspanya'daki gigafactory'lerle kıtadaki lider konumunu daha da sağlamlaştırıyor. Otomobil üreticisi bu yılın başlarında, orijinal 2021 hedefini %70 artırarak, 2030 yılına kadar Avrupa'da sattığı arabaların %80'inin elektrikli olmasını beklediğini duyurmuştu.

Geçtiğimiz Kasım ayında, VW Group'un amiral gemisi markası Volkswagen, bir yıl boyunca 500.000 EV satma hedefine beklenenden daha erken ulaştı ve ayrıca 2026 yılına kadar 10 yeni EV modeli piyasaya sürmeyi planlıyor. Burada resmedilen bu araç, piyasaya sürülen yeni ID. vızıltı

Buna ek olarak grup, içten yanmalı motorlu otomobil pazarına hakim olduğu Çin'deki EV tekliflerini genişletmeyi de taahhüt ediyor.

AA198HCm.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

GM (küresel olarak 4.)

Amerika'nın General Motors'u, 2035 yılına kadar tamamen elektrikli bir otomobil üreticisi olma hedefiyle elektriğe geçiş sürecini ikiye katlıyor.

Şu anda, Big Three otomobil üreticisi, Tesla'nın yanı sıra EV arenasında rakibi Ford'u ele geçirmek için yeniden yapılanıyor.

Şu anda yalnızca iki elektrikli otomobil, Cadillac Lyriq ve Chevrolet Bolt EV/EUV, ayrıca bir elektrikli kamyonet ve minibüs üretiyor. Bununla birlikte, bu yıl ürün yelpazesini önemli ölçüde artırıyor ve yola çıkması nedeniyle ek beş EV modeliyle.

GM (küresel olarak 4.)

GM, geçen yıl sadece 39.096 olan ABD'de 2025 yılına kadar yılda bir milyon BEV satmayı hedefliyor. Firma ayrıca pil teknolojisi ve enerji yönetimi hizmetlerinde lider olma amacıyla GM Energy kolunu da piyasaya sürdü.

Şirketin Çinli otomobil üreticileri SAIC ve Wuling ile ortak girişimi de Halk Cumhuriyeti'ndeki yavaşlayan EV pazarına rağmen güçlenerek güçleniyor. Bütçe dostu Mini EV, ülkenin en çok satan EV'si olmaya devam ediyor ve Tesla Y'nin satışlarını rahat bir şekilde geride bırakıyor.

AA198OBS.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Stellantis (küresel olarak 5.)

Stellantis geçen yıl genel olarak Hyundai Motor'dan daha fazla EV satarken, daha az BEV sattı.

Fiat Chrysler ve PSA Group'un birleşmesinin ardından 2021 yılında kurulan canavar otomobil üreticisi, "Dare Forward" planı kapsamında 2030 yılına kadar Avrupa'da yalnızca BEV satmayı taahhüt ediyor ve aynı şekilde ABD satışlarının yarısını BEV'lerden elde etmeyi hedefliyor. son teslim tarihi.

Stellantis (küresel olarak 5.)

Sonuç olarak, grup 2030 yılına kadar 75'in üzerinde BEV modeli sunmayı ve aynı zamanda bu tarihe kadar beş milyon adet küresel yıllık BEV satışına ulaşmayı planlıyor.

BEV'ler söz konusu olduğunda Stellantis açıkça Avrupa'nın en iyisi olmayı hedefliyor. Kıtada Tesla'yı çoktan geride bırakmış olan grup, mevcut Avrupa BEV bir numarası BMW Group'un önüne geçmek için tüm engelleri kaldırıyor.

Şu anda Stellantis'in BEV en çok satanları arasında Fiat New 500, Peugeot e-208, Opel Corsa-e ve Citroën ë-C4 yer alıyor.

AA198FJN.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Hyundai Motor (dünya çapında 6.)

Güney Koreli Hyundai Motor, tamamen elektrikli IONIQ serisi ile birçok karşılaştırmada Tesla'nın amiral gemisi modellerini geride bırakarak elektrik pazarında zorlu bir rakip olarak belirlendi. Bu, yeni piyasaya sürülen IONIQ 6'dır.

Ayrıca eski otomobil üreticisinin lüks Genesis bölümü de var ve bu muhtemelen Elon Musk'ı da tedirgin ediyor. Ancak Hyundai için çalışmaların anahtarı, Biden yönetiminin Enflasyon Düşürme Yasası.

Hyundai Motor (dünya çapında 6.)

Yalnızca Amerika'da monte edilen EV'ler 7.500 $'lık indirime hak kazanıyor ve bu da Hyundai ve diğer yabancı otomobil üreticilerini ABD'de belirgin bir rekabet dezavantajına sokuyor.

Güney Koreli firma, Alabama'da Genesis Electrified GV70'in montajına başladı ve Georgia'da 5,5 milyar dolarlık bir EV tesisi inşa ediyor.

Başka yerlerde, Hyundai ve yan kuruluşu Kia, küresel pazarları EV'lerle doldurarak pastadan paylarını daha da sağlamlaştırıyor - örneğin, şirket halihazırda Avrupa'daki en geniş model yelpazesinden birini sunuyor.

AA198Mg7.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

BMW Grubu (küresel olarak 7.)

BMW Group ayrıca, Tesla'nın zararına olacak şekilde EV pazarının üst kısmındaki payını genişletmeye odaklandı.

Buna ek olarak, rakip Mercedes-Benz'in yalnızca lüks araçlara odaklanmasının tam aksine, bir dizi daha düşük fiyatlı modeli piyasaya sürmeyi planlıyor.

Geçen yıl Alman otomobil üreticisi, Ukrayna'daki savaşı ve Çin'in sıfır COVID politikasını içeren ters rüzgarlara rağmen tamamen elektrikli otomobil satışlarını ikiye katlayarak 215.755 BEV kaydırdı.

BMW Grubu (küresel olarak 7.)

Bununla birlikte, şimdilik, birinci sınıf EV'ler hakim olmaya ayarlanmıştır. 2022'de Alman otomobil üreticisi, BMW yan kuruluşu Rolls-Royce'un ilk tam elektrikli otomobili Spectre'nin hemen ardından gelen ilk elektrikli yedi seri modeli BMW i7'yi piyasaya sürdü. Bu yıl tamamen elektrikli BMW i5'in lansmanına tanık olacak.

BMW Group, küresel satışlarının %50'sinden fazlasının 2030 yılına kadar tamamen elektrikli modellerden geleceğini tahmin ediyor ve otomobil üreticisi, MINI markasının "2030'ların başlarından" tamamen elektrikli geçişini mevcut on yılın sonuna getirdi.

AA198FJy.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Geely Auto (küresel olarak 8.)

Geely'nin ana markası olan ve aynı zamanda Volvo ve yan şirketi Polestar'ın da sahibi olan Geely Auto, 2022 boyunca mevcut EV serilerinin artan satışlarıyla desteklenen elektrikli geçişini hızlandırıyor.

Geçen yıl, tamamen elektrikli Geometry serisinin teslimatları %170 arttı ve Çinli otomobil üreticisi, 2023'te yeni enerji modellerinin satışlarının %100'den fazla artmasını bekliyor.

Geely Auto (küresel olarak 8.)

Firma ayrıca pil değiştirmede lider konumunu sağlamlaştırdı ve akıllı hibrit sistemi Leishen Power'da önemli iyileştirmeler yaptı.

Dahası, Geely Auto, Şubat ayında Çin pazarında önümüzdeki iki yıl içinde yedi EV piyasaya sürmeyi planlayan Galaxy adlı yeni bir EV alt markasını duyurdu.

Geely Auto ayrıca premium EV markası Zeekr'i bu yıl Avrupa'ya getiriyor ve 2025 yılına kadar dünya çapında 650.000 adet satış hedefliyor. ABD'nin.

AA198A9x.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Mercedes-Benz Grubu (küresel olarak 9. sırada)

BEV ve hibrit EV satışları söz konusu olduğunda 2022'de Renault-Nissan-Mitsubishi İttifakını marjinal olarak geride bırakan Mercedes-Benz Grubu, 2030 yılına kadar tamamen elektrikli olma hedefi nedeniyle EV üretimi söz konusu olduğunda çok iyi hızlanabilir.

Grup, "piyasa koşullarının izin verdiği yerlerde" dikkatli bir uyarıyla birlikte gelen, karbon-nötr dönüşümü için zemin hazırlamakla meşgul oluyor.

Mercedes-Benz Grubu (küresel olarak 9. sırada)

Örneğin Ocak ayında Mercedes-Benz, 2027 yılına kadar ABD'de 2.500 yüksek güçlü şarj cihazından oluşan bir ağ kuracağını duyurdu.

Alman otomobil üreticisi, lüks elektrikli otomobillere öncelik veriyor ve EV satışlarının bu yıl ikiye katlanacağını tahmin ediyor. Bu büyüme, geçen Nisan ayında tanıtılan Mercedes-Benz EQS SUV ve premium markanın ilk plug-in hibrit modeli Mercedes-Maybach S580e sedan tarafından desteklenecek.

AA198TNk.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance (küresel olarak 10.)

Renault-Nissan-Mitsubishi İttifakı, tüm zamanların en popüler iki kompakt EV'sinin arkasında yer alıyor: Renault ZOE ve Nissan LEAF.

Toplu olarak, küresel EV pazarındaki mevcut liderleri gölgede bırakmak için her şeyi yapan başka bir rakip. Geçen Kasım ayında Renault Grubu, EV ve yazılım faaliyetlerini denetlemek için Ampere adında yeni bir bağımsız şirket kurdu.

Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance (küresel olarak 10.)

Nissan, yeni şirkette %15'e varan bir hisse almayı planlıyor, Mitsubishi ise Ampere pastasından pay alıp almama konusunda hâlâ kafa yoruyor.

Her halükarda İttifak, Latin Amerika, Hindistan ve Avrupa'da çeşitli EV projelerinde işbirliği yapıyor ve 2030 yılına kadar 35 yeni EV modelini piyasaya sürme planıyla tam gaz ilerliyor. Bu, yaklaşık 25 milyar dolarlık bir yatırımla destekleniyor.

AA198CUd.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

GAC Grubu (küresel olarak 11.)

Çinli devlete ait otomobil üreticilerinde kalmaya devam eden GAC Group, geçtiğimiz yıl toplam araç satışlarında Chery Automobile'ı geçerek BEV ve hibrit modellerde liderliğini sürdürdü.

Aslında, şirketin başkanı Feng Xingya'ya göre Guangzhou merkezli grup, hibrit araçlara odaklanacak olsa da, 2025 gibi erken bir tarihte tamamen elektrikli hale gelmeyi hedefliyor.

GAC Grubu (küresel olarak 11.)

Otomobil üreticisi, tamamen elektrikli stratejisine uygun olarak, on yılın ortasına kadar her yıl en az iki elektrikli model piyasaya sürmeyi planlıyor.

GAC, ağırlıklı olarak iç pazara odaklanıyor ve 2022'nin ilk yarısındaki gelirinin yalnızca %2,8'i ihracattan oluşuyor.

Orta Doğu, Güney Amerika ve Filipinler'de de ilerleme kaydetmesine rağmen, onun kilit denizaşırı pazarı.

AA198FJ2.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Chery Automobile (küresel olarak 13.)

Halihazırda Çin'in en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Chery Automobile, yeni bir premium EV platformuyla Tesla ve diğer üst düzey EV üreticilerini alt etmek için iddialı planlara sahip. İlk modelinin Eylül ayında piyasaya sürülmesi bekleniyor.

2022'de dünyanın en büyük 13. BEV ve hibrit araç üreticisi, ayrıca iki EV platformu daha geliştiriyor ve araştırma ve geliştirmeye milyarlarca dolar eşdeğeri pompalıyor.

Chery Automobile (küresel olarak 13.)

Çin devletine ait şirket Çin, Avrupa, ABD, Güney Amerika ve Hindistan'da altı Ar-Ge merkezine yatırım yapıyor ve bildirildiğine göre Endonezya ve Arjantin'de EV tesisleri kurmayı planlıyor.

Chery, kilit dış pazarları Rusya, Şili, Brezilya ve Mısır olan gelişmekte olan ülkelerde iyi bir şekilde kurulmuştur ve ayrıca kıta Avrupası ve Avustralya'da da ilerleme kaydetmektedir.

2024'te Omoda 5 kompakt crossover SUV'sinin tamamen elektrikli ve hibrit versiyonlarını piyasaya sürerek Birleşik Krallık pazarına giriyor, ancak ABD'deki genişlemesinin birkaç yıl sonra olması muhtemel.

AA198R8y.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Volvo Car ve Polestar (küresel olarak 14.)

Volvo'nun daha da yüce bir hedefi var: 2030 yılına kadar tüm küresel pazarlarda tamamen elektrikli araçlar üretmek.

Nihai olarak Çinli otomobil üreticisi Geely'ye ait olan İsveçli marka, güvenlik ve sürdürülebilirliğe odaklanmasıyla elektrikli otomobil endüstrisinde güçlü bir oyuncu olmak için şekilleniyor.

Yan kuruluşu Polestar için de benzer bir hikaye. Her iki marka tarafından üretilen EV'ler eleştirel beğeni topladı ve gelecek modelleri de hayranlık uyandırmaya hazırlanıyor.

Volvo Car ve Polestar (küresel olarak 14.)

Bu yıl içinde piyasaya sürülmesi beklenen Volvo EX90 elektrikli orta boy SUV (resimde) ve 2023'ün güncellenmiş yarı kompakt crossover elektrikli C40'ı "oyun değiştirici" olarak tanımlandı.

Aynı şekilde, markanın ilk SUV'si olan ve bu yıl içinde üretime girmesi planlanan muhteşem şık Polestar 3'ün de lüks pazarını sarsması ve Mercedes-Benz, BMW ve Tesla gibi rakiplerini tir tir titretmesi muhtemel. şeritler.

AA198vXu.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Ford (dünya çapında 17.)

Ford ayrıca EV partisine geç geldi, ancak Üç Büyük Amerikalı otomobil üreticisi, kaybedilen zamanı büyük ölçüde telafi ediyor.

Biden yönetimi, 2030 yılına kadar ABD araç satışlarının yarısının elektrikli olması için bastırıyor ve geçen yılki Enflasyon Düşürme Yasası'na elektrikli araç satın alan sürücüler için 7.500 dolarlık bir vergi kredisi dahil etti - bu, Ford için büyük bir teşvik.

Ford (dünya çapında 17.)

Michigan merkezli firma, ABD'deki EV teslimatları açısından geçen yıl yalnızca Tesla'nın gerisinde kaldı. Bu, amiral gemisi modellerinin, Mustang Mach-E kompakt çapraz SUV'un ve bazı kalite sorunlarına rağmen Amerikan elektrikli kamyonet pazarına liderlik eden F-150 Lightning'in canlı satışları sayesinde oldu. Ve Ford, Avrupa pazarında dalgalar yaratmaya hazırlanan ilk tamamen elektrikli SUV'si Explorer'ı piyasaya sürdü.

İleriye dönük olarak Ford, ABD'deki üretimi artırmak için Michigan'da 3,5 milyar dolarlık bir EV ve pil fabrikası kuruyor ve aynı zamanda 2030 yılına kadar Avrupa'da yalnızca tamamen elektrikli binek araçlar üretme hedefiyle ilerliyor.

AA198TMA.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Toyota (dünya çapında satışlarla 23.)

Şu anda dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisi olan eski yarışmacı Toyota, EV yarışında geride kalıyor.

2022'de Japon üreticinin toplam üretiminin önemsiz bir %0,2'si, esasen saf elektrikli modeller olan ve satışları 20.000 adetten az olan akülü elektrikli araçlardan (BEV'ler) oluşuyordu.

Bununla birlikte, Toyota'nın hibritleri ve yakıt hücreli araçları içeren toplam elektrikli satışları daha sağlıklı bir şekilde 2,73 milyon adede ulaştı.

Toyota (dünya çapında satışlarla 23.)

Ancak gelecek, BEV'lerde, yani Toyota, Tesla gibileriyle rekabet etmek istiyorsa, elinde her şeye kadir bir mücadele var.

Toyota kısa bir süre önce özel bir EV platformunun lansmanını duyurdu ve EV yarışında direksiyon başında uyuduğu için eleştirilen uzun süredir CEO'su olan Akio Toyoda, 1 Nisan'da görevi bırakacak ve yerini Koji Sato alacak (resimdeki).

Yeni CEO, yeni EV'lerin piyasaya sürülmesini "büyük ölçüde" hızlandırma sözü verdi - ancak vaaz ettiği şeyi uygulayıp uygulayamayacağını göreceğiz ...

Kaynak: LoveMoney

electric-2778403.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.