Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

İşte Havayollarının Yolcu Uçaklarındaki Jet Motorlarını Ne Sıklıkta Değiştirdiği


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

İşte Havayollarının Yolcu Uçaklarındaki Jet Motorlarını Ne Sıklıkta Değiştirdiği

Havayolu tamircisi değilseniz, ticari uçakların bakımı günlük yaşamınızda bir endişe kaynağı değildir. Dünya çapında yüz milyonlarca yolcuyu havalimanlarından havalimanlarına taşıyan uçakların, içindeki herkesin güvenliği ve optimum yakıt ekonomisi için yeterince bakımlarının yapılması gerekiyor. Simply Flying, bir uçağın ömrü boyunca kaç motor kullanacağını belirleyen çeşitli faktörler hakkında bir açıklama yayınladı.

AA19c1JK.img?w=768&h=432&m=6

Birincisi, bir uçağın ömrü boyunca kaç motor kullanacağını belirlemek için, bu ömrün ne kadar olduğunu bilmek önemlidir. Bir karayolu taşıtı veya sık uçan yolcu programı gibi kilometre yerine, bir uçağın ömrü uçuş döngüleriyle ölçülür. Bir uçuş döngüsü, uçuş mesafesine bakılmaksızın tamamlanmış bir kalkış ve inişten oluşur ve dokun-kalk inişleri de tamamlanmış bir uçuş olarak sayılır. Bir uçak için uçuşun en yorucu kısımları kalkış ve iniştir.

Uçaklar Tipik Bir Ömürde Kaç Motordan Geçer?

Bir uçağın nominal ömrü, gövde boyutuna ve bileşimine göre büyük ölçüde değişebilir. Airbus A320 gibi kısa menzilli dar gövdeli uçaklar, yaklaşık 50.000 uçuş döngüsüne dayanabilir. Simple Flying'e göre, uzun menzilli geniş gövdeli uçakların ömrü 25.000 ile 45.000 devir arasında değişebiliyor. Örneğin, ikonik Boeing 747'nin üretici tarafından tahmin edilen ömrü 35.000 uçuş döngüsüdür. Kompozit yapılı Boeing 787 Dreamliner, jumbo jetten 9.000 daha fazla, 44.000 uçuş döngüsüne dayanabilir.

Uçağın jet motorları, uçağın tüm kullanım ömrü boyunca dayanmayacak ve bir noktada değiştirilmeleri gerekecek. Motorlar hizmet dışı bırakılmadan önce iki veya üç kez elden geçirilir. Dar gövdeli motorlar için bu genellikle 12.000 uçuş döngüsünden sonra olur. Döngü sayısı, ikinci revizyona kadar 8.000'e düşürülür ve ardından üçüncü revizyon için yarıya, 4.000'e düşürülür. Bununla birlikte, havayolları daha fazla yeniden yapılanma için milyonlar harcamak yerine motorları değiştirebilir.

Oluşturduğumuz kaba aritmetiği kullanarak, bir Airbus A320'nin tüm kullanım ömrü boyunca üç veya dört takım motor kullanması gerekir. A320'miz teorik olarak yalnızca günde dört uçuş kısa mesafeli bir programa atanırsa, uçak hizmette en az otuz yıl geçirebilir. Umarım 30 yıl, 100 milyon dolarlık uçağın maliyetini telafi etmek için yeterli bir süre olur.

Kaynak: Jalopnik

jet-engine-4721671.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.