Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 20 Mart , 2023 Admin Gönderi tarihi: 20 Mart , 2023 Otomobil uzmanı göre: Tesla'nın Model Y pil paketinin 'sıfır tamir edilebilirliğe' sahip olduğunu, bu nedenle küçük bir çarpışmanın arabayı hurdaya çıkarabileceğini söylüyor EV pillerinin kazalardan sonra onarılması zor olabilir, bu nedenle çoğu zaman hurdaya çıkar. Bir uzman, Tesla'nın özellikle risk altında olduğunu söyledi. Model Y pil paketi bir kazadan sonra "doğrudan öğütücüye gider" dedi. Otomobil uzmanı Sandy Munro'ya göre, Tesla'nın devrim niteliğindeki Model Y pil takımında bir çarpışmadan sonra "sıfır tamir edilebilirlik" olduğu anlamına gelen büyük bir kusur var. EV pilleri, kazalardan sonra hasar gördüklerinde her türlü zorluğu beraberinde getirebilir. Onları onarmak ve hatta değerlendirmek zordur. Sigorta şirketleri, düşük kilometreli EV'leri bile yazmak zorunda kalıyor ve bu süreçte sigorta primlerini artırıyor. Çoğu zaman, bu piller hurdalıklarda birikiyor - elektriğe geçişten kaynaklanması gereken çevresel sonucun tersi. Ve kurtarılamaz bile olmayabilirler. Aracının parçalanmasıyla tanınan bir üretim uzmanı olan Munro, Reuters'e "Bir Tesla yapısal pil paketi doğrudan öğütücüye gidiyor" dedi. Tesla, yorum talebine hemen yanıt vermedi. Tesla, Reuters'in yorum talebine de yanıt vermedi. Küresel araç pazarının yalnızca nispeten küçük bir yüzdesini oluşturdukları göz önüne alındığında, bunun Tesla'larda ve genel olarak EV'lerde tam olarak ne ölçüde olduğunu söylemek zor. Ancak bu olasılık, elektriği düşünen sürücüler için büyük bir sapma olabilir. Ford ve GM gibi otomobil üreticilerinin pil takımlarını tamir etmeyi kolaylaştırdıklarını söylemelerinin bir nedeni de bu. EV pil değişimlerinin maliyeti 10.000 ila 15.000 ABD Doları arasında olabileceğinden, bu özellikle önemlidir. Reuters, Model 3 değişiminin 20.000 dolara kadar mal olabileceğini bildirdi. Tesla'nın yaklaşımı, büyük ölçüde devrimci olarak selamlanan yapısal bir pil paketi oldu. Bu, büyük 4680 hücreyle dolu paketin aracın gövdesinin bir parçası olduğu anlamına gelir. Bu, Tesla'nın üretim maliyetlerini düşürmesine yardımcı olurken, Reuters'e göre kolayca çıkarılamadığı veya değiştirilemediği için tüketiciler ve sigortacılar için daha fazla risk olabilir. Reuters, Tesla ve diğer otomobil üreticilerinin daha kolay onarılabilen pil takımlarına öncelik vermesi ve başkalarının onarım için pil hücresi verilerine erişmesine izin vermesi gerektiğini söyleyen uzmanlara atıfta bulundu. Özellikle verilere erişim, daha fazla EV yollara çıktıkça tartışıldı. Reuters, sigorta şirketlerinin, kiralama şirketlerinin ve araba tamir atölyelerinin, teşhis verilerine erişim için otomobil şirketleriyle mücadele ettiğini ve bu olmadan firmaların potansiyel olarak hasarlı EV'leri yazmak zorunda kaldığını bildirdi. Kaynak: Business Insider
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın