Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Kaç Pagani Ütopya Maketi Yapılacak?


Önerilen İletiler

  • Admin

Kaç Pagani Ütopya Maketi Yapılacak?

Mütevazi başlangıçlardan en çok oy alan bir süper otomobil şirketi olmaya kadar Pagani, süper otomobillerde heyecanlı sürüşlerden zevk alan zengin ve ünlü dişli kutuları için gidilecek bir marka haline geldi. C8 projesini (Zonda) ve C9 projesini (Huayra) piyasaya sürdükten sonra, otomobil üreticisi şu anda cesurca "Pagani Utopia" olarak adlandırılan C10 projesi üzerinde çalışıyor.

Adından (ve şirketin itibarından) da anlaşılacağı gibi, lüks süper otomobilin dış tasarımından iç tasarımına, motor ve yol performansına kadar zarif bir hava sızdırarak mükemmelliğin somut örneği olması bekleniyor. Sınırlı sayıda üretilen bir araba olduğu düşünülürse, bu güzelliğe sahip olduğunuz için şanslısınız. Peki Utopia hakkında ne biliyoruz ve sonuçta kaç model üretilecek?

Pagani markasının kısa tarihi

Pagani Automobili S.p.A, 10 Kasım 1955 doğumlu Arjantinli-İtalyan girişimci ve otomotiv mühendisi Horacio Pagani tarafından 1992 yılında kuruldu. ve beş kez F1 kazanan Arjantinli Juan Manuel Fangio'nun işletmeleri. Okurken, yaratılan her parçanın hem güzel hem de işlevsel olması gerektiğini öğrendi, bu felsefe tüm profesyonel hayatını etkileyecekti.

Henüz 20 yaşında olan Horacio, Arjantin'de mühendislik hatasına kapılmıştı ve burada ilk otomobili olan bir F3 yarışçısını tasarlayıp üretti. Kısa bir süre sonra, bir yarış arabasının gövdesini tasarlamak için Renault'da bir işe girdi ve yeteneklerini sergileme fırsatını değerlendirdi. Ancak Horacio, süper otomobil hayallerini gerçekleştirmek için İtalya'ya taşındı ve burada Lamborghini'de süpürücü olarak çalıştı. Yine de Lambo P140, Diablo ve Countach Evoluzione gibi çeşitli projeleri denetleyerek baş mühendis olmak için merdiveni tırmandı.

Hot Cars, Horacio'nun 1980'lerin sonlarında Lamborghini'de Pagani Kompozit Araştırma Merkezi'ni kurduktan sonra kendi arabasını - C8 projesi - tasarlamaya başladığını bildirdi ve buna Manuel Fangio'nun anısına "Fangi F1" adını verdi. Daha sonra F1 arabaları ve diğer otomobil üreticileri için karbon fiber kompozit üretmek üzere Modena Design bölümünün adını değiştirdi. Modena Design, 1992'de Pagani Automobili oldu ve Horacio, C8 projesinin adını Pagani Zonda olarak değiştirdi. 1992'de şirket Zonda C12'yi piyasaya sürdü ve bugün Top Gear'da görüldüğü gibi geniş bir ürün yelpazesine sahip.

İşte Pagani Ütopyası ve birim sayısı hakkında bildiklerimiz

AA18OoLy.img?w=768&h=354&m=6

Zonda nişi oluşturdu ve aktif aerodinamiği ve Karbo-Titanyum yapısıyla Huayra bunun üzerine inşa edildi. Öyleyse, C10 – Utopia – ne ekleyebilir? Horacio, sadık müşterilerine bir sonraki Pagani süper otomobilinde ne olmasını istedikleri konusunda danıştıktan sonra, üç kelime öne çıktı: basitlik, hafiflik ve sürüş keyfi.

Pagani Utopia model sayfası, Pagani'nin zamanın trendlerine meydan okumak, ağır pilleri ve hibrit gücü bir kenara bırakarak saf yedi vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş AMG'nin güzel altı litrelik çift turbo V12'sini almak zorunda kaldığını açıklıyor. Bu, birçok yeni yolla yeniden tanımlanmış "klasik" bir sürüş deneyimi sunmak için sürücüyle birlikte çalışarak araca daha iyi tepki verir.

Karbon monokok çerçeve, aracın hafifliğini, dayanıklılığını ve yapım kalitesini belirler; araç, yol koşullarından bağımsız olarak bastırma kuvvetini, yol tutuşunu ve dengeyi en üst düzeye çıkarmak için aktif aerodinamik, elektronik olarak çalışan amortisörler ve çift salıncaklı süspansiyona sahiptir. Arabayı süsleyen, Carbo-Titanium, Carbo Triax ve aynı yoğunlukta %38 ek sertlik sunan A sınıfı karbon fiber gibi Pagani'nin yeni icat ettiği kompozit malzemelerdir.

Tekerlek-lastik montajı da bir mucize eseridir. Dövme jantlar, otomobilin altındaki türbülansı en aza indirirken frenlerden gelen ısıyı dağıtan türbin şeklindeki karbon aspiratörlerle birlikte gelir. Pagani, olağanüstü bir yol hissi için gerekli çekişi sağlayan lastikler için Pirelli ile ortaklık kurdu.

Pagani Press, Utopia'nın dünya prömiyerinin Pagani'nin yaratılışını destekleyen sanat ve bilim ilkelerine göre yapılmış bir arabayı sergileyen bir sunumla Milano'da yapılacağını duyurdu. Utopia kupalarının ilk üretim serisi, şirket üstü açık ve pist odaklı versiyonları piyasaya sürmeyi düşünmeden önce yalnızca 99 adetle sınırlı olacak.

Pagani Utopia'nın maliyeti ne kadar olacak?

Karbon monokok çerçeve, aracın hafifliğini, dayanıklılığını ve yapım kalitesini belirler; araç, yol koşullarından bağımsız olarak bastırma kuvvetini, yol tutuşunu ve dengeyi en üst düzeye çıkarmak için aktif aerodinamik, elektronik olarak çalışan amortisörler ve çift salıncaklı süspansiyona sahiptir. Arabayı süsleyen, Carbo-Titanium, Carbo Triax ve aynı yoğunlukta %38 ek sertlik sunan A sınıfı karbon fiber gibi Pagani'nin yeni icat ettiği kompozit malzemelerdir.

Tekerlek-lastik montajı da bir mucize eseridir. Dövme jantlar, otomobilin altındaki türbülansı en aza indirirken frenlerden gelen ısıyı dağıtan türbin şeklindeki karbon aspiratörlerle birlikte gelir. Pagani, olağanüstü bir yol hissi için gerekli çekişi sağlayan lastikler için Pirelli ile ortaklık kurdu.

Pagani Press, Utopia'nın dünya prömiyerinin Pagani'nin yaratılışını destekleyen sanat ve bilim ilkelerine göre yapılmış bir arabayı sergileyen bir sunumla Milano'da yapılacağını duyurdu. Utopia kupalarının ilk üretim serisi, şirket üstü açık ve pist odaklı versiyonları piyasaya sürmeyi düşünmeden önce yalnızca 99 adetle sınırlı olacak.

Pagani Utopia'nın maliyeti ne kadar olacak?

Pagani, buna uygun fiyat etiketleri olan süper özel modeller üretme konusunda bir üne sahiptir. Örneğin, Zonda C12, 1999 yılında 2,3 milyon dolarlık bir MRSP ile piyasaya sürüldü. 2013 yılında Pagani, 800 beygirlik AMG V12 içeren ve 2,2 milyon dolarlık etiket fiyatıyla gelen Zonda Revolucion'u üretti. Bu nedenle, Utopia'nın fiyatı hakkında bilinçli bir tahminde bulunmak için uzaklara bakmaya gerek yok. Ayrıca, Lewis Hamilton Zonda 760LH'sini 11,5 milyon dolara takas ettiğinde sadece Ağustos 2021'di.

Üretici, Utopia'nın fiyatını henüz açıklamadı. Bununla birlikte, Adelaide Now, Avustralyalı bir market müşterisiyseniz, rakamın 5,5 milyon $ artı yol masrafları karşılığında satılan Pagani Huayra roadster'ın fiyatı civarında olabileceğini öngörüyor.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.