Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Elon Musk'ın 25 Bin Dolarlık Ucuz Elektrikli Araba Hayali Volkswagen Tarafından Gerçekleştirildi


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Elon Musk'ın 25 Bin Dolarlık Ucuz Elektrikli Araba Hayali Volkswagen Tarafından Gerçekleştirildi

Tesla'nın bu ayki Yatırımcı Günü'nün en büyük hayal kırıklığı, yöneticilerin yeni bir giriş modeli elektrikli arabanın ortaya çıkacağına dair tüm umutlarını gömdükleri yaklaşık dört saatlik uzun sunumun yaklaşık 40 dakikasında geldi. Elon Musk, Eylül 2020'den beri 25.000 $'lık bir araba için planlar yapıyor, ancak gerçek hayattaki bir tasarım çalışması şöyle dursun, hiç kimse bilgisayar tarafından oluşturulan bir görüntü veya stilize edilmiş bir kalem eskiz kadar çok şey görmedi.

DB2023AU00177_web_1600.jpg?1678883122

Tesla'nın şapkasından tavşan çıkarmayı başaramamasından iki hafta sonra, rakibi Volkswagen, Musk'ın gök gürültüsünü çalmak için baskın yaptı. Çarşamba günü, VW markası ID2 hatchback'i tanıttı. Hâlâ bir çalışma olsa da, 25.000 €'dan (26.500 $) daha ucuza mal olması, tek şarjla 450 kilometre (280 mil) sürmesi ve kompakt bir araç kadar geniş olması gereken kitleler için üretim versiyonu elektrikli otomobile çok gerçek bir bakış sunuyor. piyasaya çıkıyor - şu anda 2025'in sonu için planlanıyor.

Satın alınabilirliği ve çekiciliği artırmak için VW, EV platformunu önden çekişli olarak değiştirdi, içine 226 beygir gücünde bir elektrik motoru yerleştirdi ve çok daha büyük olanlardan daha fazlasını yutabilen 490 litrelik (17 fit küpün üzerinde) bir bagajla donattı. Ön gövdesi dahil olduğunda bile Tesla Model 3.

Görevdeki otomobil üreticileri tarafından EV'lere yönelik yaygın bir eleştiri, düzenleyici CO2 hedeflerine uymak için gereken minimum sayıyı - zararına - satmalarıdır. Ancak Volkswagen, onu büyük miktarlarda satmak için ekonomik bir teşvike sahip olacağını iddia ediyor.

Schafer Çarşamba akşamı Hamburg'da gazetecilere verdiği demeçte, "%6'nın altında marjlara sahip olamayız" dedi ve ID2'nin "kesinlikle bu hedefi vurabileceğini" doğruladı.

Eylül 2021'deki kutuplaştırıcı ID Life konsept otomobilinden sonra bu, VW'nin küçük ve uygun fiyatlı sıfır emisyonlu bir hatchback tasarlamaya yönelik ikinci girişimini işaret ediyor.

Karşılaştırıldığında Musk, Tesla'nın hisselerinin 200 doların üzerinde işlem gördüğü son gün olan 1 Mart'taki Yatırımcı Günü'nde bir boşluk çizdi.

Markanın hayranlarının elinde bir bahane vardı: sözde Osborne etkisi. Teoriye göre, Musk'ın 25.000 $'lık arabasının nasıl görünebileceğini açıklamak istemediğini, çünkü potansiyel Tesla müşterilerinin bir Model 3 veya Model Y satın almayı erteleyeceğini savundular. araba.

Volkswagen'in arabayı ABD'de satması pek olası değil.

Yeni modeller kaçınılmaz olarak mevcut olanların bazı satışlarını tüketirken, bu argümanın iki kusuru var.

DB2023AU00180_web_1600.jpg?1678882961

Birincisi, etki, tamamen yeni bir segmente farklı bir fiyat noktasında giren modellerden ziyade yalnızca yedek modellerin kadrosunda gerçekten belirgindir. Bir Model 3 için minimum 42.990 $'ı karşılayabilen biri, muhtemelen neredeyse yarı fiyatına bir araç satın almayacaktır.

İkincisi, Musk'ın lansman tarihlerini kaçırdığına dair belgelenmiş bir geçmişi var. Kasım 2017'de Tesla Roadster'ın Founders Edition'ı için 250.000 $'lık bir depozito yatıran müşteriler, arabanın ne zaman ve hatta bir gün piyasaya çıkıp çıkmayacağı konusunda hâlâ hiçbir fikre sahip değiller. Bir Tesla'nın satın alınmasını yeni bir modeli beklemek için ertelemek, yalnızca bir konsepte ve potansiyel lansman tarihine dayanarak riskli bir tekliftir.

Sonuç olarak, Tesla topluluğu hızla Volkswagen'e karşı saldırıya geçti. Tesla'nın yerleşik Alman nüfuz sahibi Alex Voigt liderliğindeki grup, yazılım sorunları nedeniyle bir yıl geç çıkacak elektrikli Porsche Macan crossover seti gibi VW'nin kendi gecikme rekoruna saldırdı.

DB2023AU00182_web_1600.jpg?1678882966

Voigt, EV alıcılarının Volkswagen'i "söz verdiklerine değil, teslim ettiklerine" göre yargılamasını tavsiye etti ve bunun, görevdeki bir otomobil üreticisinin bir başka zarar eden EV'si olacağını savundu.

Perşembe günü, "Muhtemelen az sayıda üretilen bir uyum arabasıdır" diye yazdı.

Ancak Voigt gibi Musk hayranları içiniz rahat olsun.

ID2, VW'nin küçük Polo hatchback'inin günleri sayılı olduğundan, esas olarak Avrupa için bir sigorta poliçesidir. Zehirli karbon monoksitler gibi egzoz borusu kirleticilerini yöneten katı yeni Euro 7 emisyon kurallarının 2025'te yürürlüğe girmesi bekleniyor ve potansiyel olarak Polo'yu piyasadan çıkarabilir.

DB2023AU00184_web_1600.jpg?1678896963

VW'nin kendi "birleşik" hücrelerinden bir araya getirilen bir pil kullanılarak Barselona dışında inşa edilecek olan ID2, Polo için Tesla'dan daha büyük bir tehdit.

Fortune'a konuşan VW Group of America patronu Pablo Di Si, ID2'nin ABD kıyılarına çıkması durumunda, büyük metropollerde karda ve buzda daha iyi çekiş için pahalı dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatılması gerektiğini söyledi. New York City gibi alanlar.

Bizim için niş bir araç olur” dedi.

Kaynak: Fortune

volkswagen-id-2all.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.