Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Elektrikli otomobiller, benzinle çalışan otomobiller kadar bakım gerektirmez. İşte aralarındaki temel farklar


Önerilen İletiler

  • Admin

Elektrikli otomobiller, benzinle çalışan otomobiller kadar bakım gerektirmez. İşte aralarındaki temel farklar

Gazla çalışan araçlar, yağ değişimi ve daha fazlası gibi bakım gerektirir.
EV'ler mekanik olarak daha basit ve daha elektroniktir ve daha az rutin çalışma gerektirir.
Yine de, EV bakımında sürücülerin bilmesi gereken önemli nüanslar var.
Benzinle çalışan bir araca karşı EV kullanıyorsanız, arabanızı mağazaya götürmek çok farklı görünecektir.

EV sürücüleri, yağ değişimlerine ve çeşitli diğer yaygın gaz aktarma organları bakım sorumluluklarına sonsuza kadar veda edebilir. Tesla, araçlarının reklamını bununla yaptı ve onları "servis ihtiyacını ortadan kaldırıyor" olarak lanse etti.

Ancak EV'ler çok teknoloji ağırlıklı oldukları için bazı bakım ve servis nüansları ile birlikte gelirler. Örneğin, kablosuz yazılım güncellemeleri bu araçları en iyi durumda tutabilir.

Ancak bir EV'nin onarıma ihtiyacı varsa, çok daha uzun sürebilir. EV'lerin ayrıca karmaşık pilleri vardır. Ve bu pillerin değiştirilmesi maliyetli olabilir.

İşte bir EV'yi yolda tutmanın gazla çalışan bir araçtan farklı olmasının tüm yollarının bir özeti:

Genel olarak, EV'ler (Elektrikli Otomobiller) daha az bakım gerektirir.

Bir EV'ye karşı içten yanmalı motorlu bir araca sahip olmanın toplam maliyetine ilişkin bir Kelley Blue Book değerlendirmesine göre, 5 yıllık sahiplik süresi boyunca 4,246 $'lık bakım maliyetlerine sahipler ve bu, gazla çalışan arabalar için tahmin edilen 4,583 $'dan daha düşük.

Birincisi: Her kaç bin km'de bir, otomobil üreticileri benzinle çalışan bir araçta motor yağının ve yağ filtresinin değiştirilmesini tavsiye ediyor.

Ancak elektrikli motorlarla çalıştırıldıkları için EV'lerin motor yağı yoktur, bu nedenle sahiplerinin onu değiştirmeyi düşünmesine gerek yoktur. EV'ler genellikle başlangıçta daha az hareketli parçaya sahiptir.

Geleneksel içten yanmalı motorlu arabalarda, göz önünde bulundurulması gereken motor yağının yanı sıra birçok başka sıvı da bulunur.

Elektrikli aktarma organları esasen sıvı içermese de, bazı nüanslar var. Örneğin, bir Tesla'nın daha basit iletimi, seyrek bir filtre değişimi gerektirir. Kapı menteşelerinin hala yağlanması gerekiyor. EV'lerin hala fren ve cam yıkama sıvılarına da ihtiyacı var.

Bazı sürücüler yakıt katkı maddeleri eklendiğine, yani motor parçalarını temizlemek için benzin tanklarına eklenen bileşikler olduğuna yemin ediyorlar.

EV'ler (Elektrikli Araçlar) yalnızca elektriğe ihtiyaç duyduğundan, bir araç sahibinin endişelenmesi gereken bir şey daha azalır.

Araçlar genel olarak daha elektronik hale geldikçe ve teknolojiyle dolu hale geldikçe EV'ler başı çekiyor.

Temelde tekerlekli bilgisayarlar gibi muamele görürler. EV'lerde, pek çok yazılım ince ayarı ve bilgi-eğlence güncellemesi, kablosuz yükseltmelerle gerçekleştirilir, ancak otomobil üreticileri hala bununla ilgileniyor.

Performans yükseltmeleri, genellikle bir ücret veya abonelik maliyeti karşılığında EV'lerde daha yaygın hale geldi.

Örneğin Tesla, kablosuz yazılım güncellemelerini kullanarak bir sahibinin aracından ek performansın kilidini açabilir. Mercedes-Benz ve Polestar da bu konsepti araştırdı.

Benzinle çalışan araçlar ile EV'ler arasındaki en büyük farklardan biri, potansiyel olarak EV pilini değiştirmenin maliyetidir.

Elektrikli araç geçişinde henüz ilk günler ve pil değiştirme işlemleri rutin olmasa da, pahalı olabilir - bazı tahminler 15.000 $'a kadar çıkabileceğini gösteriyor. Bu muhtemelen yeni bir EV sürücüsünün endişelenmesi gereken bir şey değil.

Genellikle, eski bir elektrikli araba kullanılmış pazara girdiğinde EV pil değiştirmelerine başvurulur.

Bu nedenle, pilin sağlığı ve şarj durumu, ikinci veya üçüncü sahibin pahalı bir değiştirme maliyeti bekleyip beklemeyeceğini belirlemek için önemli olacaktır.

EV'ler (Elektrikli Otomobiller) rejeneratif fren kullandığından, balatalar ve rotorlar daha az aşınmaya maruz kalır.

Gazla çalışan araçlarda fren balatalarının her 20.000 ila 50.000 milde bir değiştirilmesi gerekirken (ve fren rotorlarının da değiştirilmesi gerekir), EV sahipleri fren bakımının çok daha seyrek yapılmasını beklemelidir.

EV'ler (Elektrikli Otomobiller) için kazalar pahalı olabilir.

EV onarımları benzersiz araçlar ve ekipman gerektirebilir, sensörler gibi elektronikler maliyetli olabilir ve şu anda EV onarımında uzmanlaşmış çok daha az teknisyen var. Kelley Blue Book tahminlerine göre, EV'lerin 5 yıllık sahiplik süresi boyunca yaklaşık 1.712 $ onarım maliyeti var ve bu, gazla çalışan araçlar için 1.695 $ onarım maliyeti arayan sürücülerden daha yüksek.

EV (Elektrikli Araç) lastikleri gazla çalışan araçlardan farklıdır.

EV lastiklerinin ağır pil ağırlığını ve daha hızlı ilk ivmelenmeyi kaldırması ve gürültü azaltmada rol oynaması gerekir. Daha yüksek EV lastiği aşınması, daha sık değiştirilmeleri gerektiği anlamına gelebilir.

Benzinle çalışan arabalara çok benzer şekilde, EV'ler (Elektrikli Araçlar) geri çağrılıyor.

Bu, herhangi bir sürücünün akılda tutması gereken bir şeydir (ister gaz yakan bir muscle car'a ister bir Tesla'ya sahip olsunlar), ancak Subaru Solterra, Toyota BZ4X, BMW iX gibi birçok otomobil üreticisinin ilk EV ürünlerinin geri çağrılmış olması dikkate değerdir. ve daha fazlası.

Bir EV (Elektrikli Araç) çok elektronik olduğu için, sahibinin bakımını yapma şekli de farklı olabilir.

Otomobil üreticileri, bayi servis merkezlerine, bağımsız tamir atölyelerine ve satış sonrası pazara gazla çalışan arabaların nasıl tamir edileceğine dair bilgilere erişim sağlamalıdır. EV'lere çok sayıda telematik teknolojisi ile teşhis konulabilir, ancak yalnızca otomobil üreticileri ve bayilerinin bu bilgilere erişimi varsa, bu onarım seçeneklerinizi sınırlayabilir.

Elbette pek çok benzerlik var.

Eskiyen farların veya aşınmış süspansiyon parçalarının değiştirilmesi her iki araç tipi için de standarttır. Aslında, aracın aküsünün toplam ağırlığına eklenmesi göz önüne alındığında, EV süspansiyonları aslında daha erken yıpranabilir.

Kaynak: Business Insider

electric-car-2862381.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.