Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bu Hidrojen Yanmalı Motor, Beklediğimiz Elektrikli Araçlara Alternatif Olma Yolunda

Yeşil enerji, dünyanın gittiği yerdir. Hidrojen EV'ler kadar popüler olmasa da, enerji kaynağı potansiyel olarak patlama yaşıyor ve diğer sıfır emisyonlu alternatiflerden çok daha pratik görünüyor. Hidrojen, yakıt hücresi kılığında popüler olsa da, içten yanmalı bir versiyonu belki de o kadar tanıdık değildir. Daha önceki hidrojen motoru denemeleri manşetlere konu olsa da, burada mühendislik sınırlarını gerçekten zorlayan JCB'dir.

AA18ko9A.img?w=768&h=402&m=6

JCB'nin yeni geliştirdiği hidrojenle çalışan içten yanmalı motoru, elektrikli arabalara ve yakıt hücrelerine sıfır emisyonlu bir alternatiftir. Bir ağır iş makinesi üreticisi olarak JCB, bir ekskavatöre veya bekolu yükleyiciye elektrik vermeyle ilgili sorunların gayet iyi farkındadır. Dikkat edin, şirketin ürün gamında çok sayıda çalışan elektrikli ve yakıt hücreli makine var. Yani onları denememiş gibi değiller.

İngiliz ağır ekipman üreticisi, hidrojen motorlarının işleri basit, ucuz ve emisyonsuz tutarken mevcut yanma teknolojisini kullanma arasındaki boşluğu doldurabileceğini düşünüyor. Bu son Harry's Garage videosunda JCB, hidrojen teknolojilerinin nasıl neredeyse üretime hazır olduğunu ve tüm bu tür ağır makinelerin geleceğinin bu olduğunu açıklıyor. Kim bilir belki bir gün binek araçlara da düşer.

Hidrojen Yanmalı Motor Mümkün mü?

Dedikleri gibi, gereklilik buluşun anasıdır. JCB, güçten ve satın alma maliyetinden ödün vermeden sıfır emisyona geçme sorunuyla karşı karşıya kaldı. Önceki bir Harry's Garage bölümünde, JCB Başkanı Lord Bamford binek arabaların yılda ortalama 300 saat çalıştıklarından bahsetmişti. Buna karşılık, normal bir ağır hizmet beko, bu miktarın 10 katına yakın çalışma saatine sahip olacaktır. Hindistan gibi ülkelerde bu ölçekteki makinelerin yılda en az 5000 saat çalıştığını ekliyor.

Bu nedenle, endüstriyel bir ekipmanı en az sekiz saat elektrikle çalıştırmak için çok daha fazla pil gerekir. Sadece ilgili maliyetleri havaya uçurmakla kalmaz, aynı zamanda bir ton karmaşıklık katacak ve toplam ağırlığı artıracaktır. Bu nedenle mühendisler radikal düşünmek zorundaydı.

Bakın, JCB hidrojen motoru doğdu. Şu anda, JCB'ler dizel ile çalışmaktadır. Ancak mühendisler, motorlarını kapsamlı bir şekilde elden geçirerek onu hidrojen yakıtı kullanarak çalıştırmayı başardılar. JCB'ye göre, egzoz borusundan buhardan başka bir şey yayılmaz - kullanım noktasında sıfır CO2. Dahası JCB, bu yeni hidrojen motorla donatılmış prototip bekolu yükleyicinin, dizel motorlu eşdeğerinin yapabildiği her şeyi yapabileceğini iddia ediyor.

Mühendislik Direktörü Ryan Ballard'ın işaret ettiği gibi, büyük motor modifikasyonları, silindir kapaklarındaki değişiklikleri ve düşük ataletli bir turboşarjın dahil edilmesini içerir. Bunlar, daha hızlı hava beslemesi ve Sıkıştırmalı Ateşlemeden Kıvılcımlı Ateşlemeye geçişi sağlamak için uygulandı. Kurulum yalnızca tanıdık bileşenleri kullanmaya devam etmekle kalmıyor, aynı zamanda hidrojen yakıt ikmali süreleri herhangi bir geleneksel yakıtla aynı. Buna ek olarak, sahip olma ve bakım maliyetlerinde çok az veya hiç artış yoktur.

Neden Hidrojen Motorları Kullanmıyoruz?

Bir hidrojen motorunun dizel veya benzinli muadili kadar yaygın olmamasının birçok nedeni vardır. EV'ler bir trend haline geldiğinden ve daha fazla hükümet teşviki hidrojenden çok elektriği tercih ettiğinden, yaygın olarak benimsenmesi diğer sıfır emisyonlu alternatifler kadar kolay değil. Ayrıca, hidrojen ucuz değildir ve henüz temiz bir yakıt değildir. Bununla birlikte, dünya çapında birkaç endüstriyel ölçekli elektrolizör üretilmektedir. Amerika ve Hindistan gibi ülkeler bile büyük ölçüde yeşil hidrojen politikalarına yatırım yapıyor. Dolayısıyla, hidrojenin daha temiz ve daha uygun fiyatlı hale gelmesi an meselesi.

Bir hidrojen ICE'nin bilinen bir dezavantajı, Nitrojen oksitlerin veya NOX'in üretilmesidir. Nedeni yüksek çalışma sıcaklıklarıdır. Ancak JCB mühendisleri, motoru zayıf bir yakıt karışımıyla çalıştırarak bunu aşmanın akıllıca bir yolunu buldular. Belirli bir kütle için hidrojen, dizel eşdeğerinin üç katı enerji yoğunluğuna sahiptir. Bu, ekibin motoru çok zengin çalıştırmadan aynı tork rakamlarını elde etmesini sağladı. NOX'ten kurtulmanın bir başka yolu, modern dizel motorlarda yaygın bir uygulama olan seçici katalitik indirgemedir.

Hidrojen Motorları ve Gelecekleri

Açıkçası, hidrojen motorları mümkündür. Bu sadece bir altyapı geliştirme, dayanıklılık testi ve kitlesel pazar kabulü meselesidir. Avrupa'da, kamyon taşımacılığı endüstrisi, uygulanabilir bir EV alternatifi olarak hidrojene bakıyor. Ayrıca Fransa ve Almanya'da birçok akaryakıt istasyonu açılıyor. Elektrikli kamyonların çok büyük ağırlık cezaları ve şarj süreleri vardır. Ayrıca, ortalama bir kamyon şoförü için çok pahalıdırlar ve üzerinde çalışılması zor/neredeyse imkansızdır. JCB'nin hidrojen çözümünde durum böyle değil.

Silahı atlayıp EV'ye ulaşımın her şeyden önce ve her şeyin sonu demeyelim. Bir şey söylemek için çok erken. Herkesin ihtiyaçları farklıdır. Sürüş alışkanlıklarından coğrafyaya ve altyapıya kadar, yalnızca elektrikli araçlara yönelik bir yol haritasının benimsenmesini etkileyen çok sayıda değişken vardır.

Mümkün olduğu kadar çok seçenekle deneme yapmanın, herkesi "olası bir çözümü" benimsemeye zorlamaktan daha yüksek başarı şansına sahip olduğunun farkına varmalıyız. Karbon nötr bir konuma ulaşmak için çeşitli teknolojilere sahip olmamız gerektiğini anlayın. Tek beden herkese uyar diyemeyiz. Çeşitlendirme anahtardır. Ve bol miktarda bulunan hidrojen, görmezden gelmememiz gereken pratik bir EV alternatifi gibi görünüyor.

Kaynak: HotCars

hidrojen-motor.jpg

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.