Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

R36 Nissan GT-R EV'den Beklediğimiz 10 Şey


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

R36 Nissan GT-R EV'den Beklediğimiz 10 Şey

Mevcut nesil Nissan GT-R (R35) 2007'den beri piyasada ve Nissan makyajlı 2024 GT-R'yi piyasaya sürdü. Bu, mevcut nesil GT-R'nin 17 yıldır piyasada olduğu ve artık yeni bir şey yapma zamanı geldiği anlamına geliyor. Nissan'ın yeni nesil bir GT-R'nin yolda olduğunu ve bunun Nismo markası altında hem hibrit hem de elektrikli bir süper otomobil olarak satılacağını doğruladığını zaten biliyoruz.

Bunun ne zaman olacağı bir muamma ama söylentiler hibrit GT-R'nin birkaç yıl içinde geleceğini, elektrikli GT-R'nin ise on yılın sonundan önce görücüye çıkacağını öne sürüyor. Nissan'ın 2028'den sonra tüm modellerinde kullanılacak yeni katı hal pilleri de dahil olmak üzere o zamana kadar geliştirmesi gereken çok fazla teknoloji var. Elektrikli R36 Nissan GT-R, markaya ve pazara pek çok yeni şey getirmeli. ve ebedi rakibi Porsche 911'i alt etmeye yetecek kadar güç sağlamalıdır.

AA15zAZv.img?w=768&h=402&m=6

R36 Nissan GT-R EV'de Tonlarca Güç

Porsche'nin söz verdiği gibi, katı hal pil teknolojisi tamamen geliştirildiğinde elektrikli bir 911 de olacak. Söylentilere göre 2028'de gelecek ve yaklaşık 1.000 beygir güç sunacak. Aslında, gelecekteki elektrikli GT-R'nin "1.340 beygir gücüne dönüşen 1.000 kW'lık bir pil paketi kullanacağını" öne süren sesler var. GT-R, 911'in en güçlü rakibi olduğundan, rekabetçi kalabilmesi için en azından aynı miktarda güç sağlaması gerekiyor.

Elektrikli R36 GT-R EV, büyük olasılıkla dört elektrikli motorla çalıştırılacak ve güncellenmiş bir ATTESA E-TS dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak. Bu, R36 EV'yi bugüne kadarki en güçlü GT-R yapacak - "yalnızca" 600 beygir gücü sağlayan mevcut GT-R Nismo'dan çok daha güçlü. Aynı zamanda, 700 ile 750 beygir gücü arasında bir güç sunması beklenen gelecekteki hibrit GT-R'den çok daha güçlü olacak.

60 MPH'ye Bir Roketten Daha Hızlı

Mevcut Nissan GT-R Nismo, 0'dan 100 km/s hıza sadece 2,9 saniyede çıkıyor. Artık piyasadaki en hızlı spor araba olmayabilir, ancak temel formda 2,7 saniyeye ve Turbo S versiyonunda 2,6 saniyeye ihtiyaç duyan mevcut nesil 911 Turbo ile neredeyse aynı seviyede. Öte yandan, geleceğin elektrikli GT-R'sinin bundan çok daha hızlı olması gerekecek, özellikle de Rimac Nevera, Pininfarina Battista ve Tesla Model S Plaid gibi arabaların şimdiden 0'dan 100 km/s hıza ulaştığını düşündüğünüzde. 2 saniyenin altında. On yılın sonunda piyasaya sürülecek bir araba seti için, 2.0 saniyenin altında bir sprint süresine ulaşmak çok kolay olmalıdır.

Etkileyici Menzil ve Hızlı Şarj

2030'a gelindiğinde, her 200 milde bir durmayı ve yeniden şarj olmak için bir saat beklemeyi gerektiren yolculuklar çoktan geride kalmış olacak. Şu anda yalnızca 12 dakikada yüzde 10'dan yüzde 80'e ve 18 dakikada yüzde 100'e şarj olan Lotus Evija gibi mevcut modellerle, 2030 elektrikli GT-R R36 aynı şeyi 10 dakikadan daha kısa sürede yapmakta sorun yaşamamalıdır. Lotus'un şu anda Williams Advanced Engineering ile pillerin yalnızca dokuz dakikada tamamen şarj olmasını sağlayacak yeni bir teknoloji üzerinde çalıştığını hatırlatmak isteriz. Ayrıca, gelecekteki elektrikli GT-R'nin katı hal pillerle sunulmasını bekliyoruz, bu da 400 - 500 mil menzili sorunsuz bir şekilde sunmasını sağlayacak. AutoCar ile daha önce yapılan bir röportajda Nissan, şu anda katı hal piller üzerinde çalıştığını ve teknolojinin 2026 yılına kadar hazır olması gerektiğini ve bunlardan yararlanacak ilk elektrikli araçların 2028 yılına kadar yollara çıkmasının beklendiğini doğruladı.

Elektrikli R36 Nissan GT-R Nasıl Görünebilir?

Mevcut Nissan GT-R 2007'de duyurulmuştu ve 2017'de aldığı küçük bir güncelleme dışında neredeyse hiç değişmemişti. 2024 model yılı için daha büyük bir güncelleme duyuruldu, ancak bu da radikal bir şey değil. Bu nedenle, R36 GT-R'nin tamamen revize edilmiş bir görünümle gelmesi gerekiyor. Elbette, gerçekte nasıl görüneceğini söylemek için henüz çok erken, ancak söylentiler, Nissan 2020 Vision Gran Turismo konseptinden bazı tasarım öğelerini devralacağını öne sürüyor.

Tasarım yol kullanımına uyarlanacak, bu nedenle üçlü bir DRL kurulumuna sahip bumerang tarzı farlarla ve daha yeni elektrikli araçların çoğunda gördüğümüz gibi birbirine bağlı olarak temiz bir görünüm beklemelisiniz. Arka uç, geleneksel egzoz sistemini kaçıracak ve bunun yerine soğutmaya yardımcı olacak bir çift büyük havalandırma deliğine sahip olacak. Tüm tasarım, elektrikli GT-R'nin düşük bir sürtünme katsayısına ve en iyi aerodinamik özelliklere sahip olacağı şekilde uyarlanacak.

Teknolojiyle Dolu

Nissan Avrupa Başkanı Guillaume Cartier, TopGear ile yaptığı bir röportajda, gelecekteki R36 GT-R'nin "bizim için oyunun kurallarını değiştireceğini" söyledi. Bu, yalnızca harika performans rakamları sunacağı değil, aynı zamanda piyasadaki en iyi teknolojilerden bazılarından yararlanacağı anlamına gelir. Sadece en yeni bilgi-eğlence sistemlerinden veya sürücü yardım teknolojisinden bahsetmiyoruz, aynı zamanda bir sonraki R36 GT-R'nin en son otonom sürüş teknolojilerinden faydalanmasını bekliyoruz. Arabaların çoğu şu anda 2. seviye otonom sürüş sunuyor, ancak Mercedes, 3. Seviye sürücü destek sistemi sertifikasını yeni aldı. On yılın sonundan önce işler çok değişecek ve elektrikli GT-R tamamen otonom bir araba olmasa da buna çok yakın olmalı.

Fiyatlandırma Rekabetçi Kalmalı

Mevcut Nissan GT-R, kesinlikle ucuz bir araba değil, ancak yine de bir bütçeyle süper otomobil benzeri bir performans sunuyor. 2023 GT-R Premium'un fiyatı 113.540 Dolar, 2023 GT-R Nismo'nun başlangıç fiyatı ise 210.740 Dolar. Bununla birlikte, fiyatına rağmen GT-R, temel Turbo için 182.900 $ ve Turbo S için 216.100 $ başlangıç fiyatı olan Porsche 911 Turbo ile aynı seviyede. Hatta söylentiler, gelecekteki elektrikli GT-R'nin de sunulacağını öne sürüyor. dört kapılı bir sedan olarak, bu durumda Porsche Taycan ve Lucid Air gibi modellerin peşinden gidecek. En iyi performans gösteren Taycan Turbo S'in fiyatı 187.400 Dolar iken, elektrikli GT-R'nin aynı 200.000 Dolarlık bölgede kalması gerekiyor. 2024'te bir prototipin tanıtılacağı söylendiğinde gelecekteki elektrikli GT-R hakkında daha fazla şey öğrenmeliyiz.

Pratik Bir Dört Kapılı GT-R Olabilir

Mevcut nesil Nissan GT-R, daha katı olan gürültü düzenlemelerini karşılamadığı için artık Avrupa'da sunulmuyor. Ancak geleceğin elektrikli GT-R'ı çok sessiz bir otomobil olacağı için eski kıtada da satışa sunulacak. Nissan'ın dört kapılı bir versiyon da sunması halinde, daha pratik bir model olacağı için iki kapılı versiyondan çok daha başarılı olmasını bekliyoruz. Örneğin Porsche Taycan'ın elde ettiği başarıyı düşünün - benzer bir şey GT-R'nin başına da gelecek.

Tamamen Elektrikli R36 GT-R, Formula E'den İlham Alacak

Nissan, Formula E'deki tamamen elektrikli yarış girişini 2019'da yaptı ve şu anda seriye daha da fazla dahil olmak için çalışıyor. Şirket, serideki en başarılı yarış rekorlarından birine sahip bir Fransız Formula E yarış takımı olan e.dams'ı satın aldı ve şu anda teknolojiyi gelecek sezonun yeni 200 mil/saat Gen3 arabaları için hazırlıyor. TopGear ile aynı röportajda Nissan, bu yarış sezonunda edindiği bilgilerin "gelecekteki spor arabalarımızın nasıl görüneceğini belirleyeceğini" doğruladı. Yani, diğer birçok araba gibi, elektrikli GT-R'nin de bazı yarış kökleri olacak.

GT-R Bir Kez Daha Rekor Kıracak

Mevcut Nissan GT-R, Nürburgring'i yedi dakika 19 saniyede turlarken, GT-R Nismo bunu yedi dakika 8 saniyede yaptı - iki kapılı bir spor otomobil için harika rakamlar. Ancak EV dünyasında işler biraz farklı. Şu anda, ünlü ringin etrafındaki en hızlı üretim EV'si, yedi dakika 33 saniyelik tur süresiyle Porsche Taycan Turbo S'dir. Tahmin edebileceğiniz gibi, R36 elektrikli GT-R tek bir amaç için üretilecek: bu rekoru kırmak, bu yüzden bu rakamları kırmayı başarırsa şaşırmayın. Nio EP9'un altı dakika 45 saniyesine benzer bir sayı bekleyebilir miyiz? Herşey mümkün!

Her Yerde Karbon Fiber ve Olabilecek En Hafif Ayak İzi

3.700 ila 3.900 pound arasında değişen bir ağırlığa sahip olan mevcut Nissan GT-R, tam olarak hafif bir araba değil. Ve elektrikli araçlar genellikle çok daha ağır olduğundan, Nissan çok büyük bir sorunla karşı karşıya. Bu nedenle, şirketin alüminyum alt çerçeveler ve süspansiyonlarla mevcut geleneksel çelik monokok modelini bırakmasını ve karbon fiber olanla devam etmesini bekliyoruz. Lotus Evija veya Pininfarina Battista gibi modellerde gördüğümüze benzer bir yaklaşım görsek şaşırmayız. İkincisi, ağırlığı minimumda tutan tek parça motor sporlarından ilham alan karbon fiber monokok şasiden yararlanır.

Kaynak: TopSpeed

2023-nissan-gtr-solid-red copy.jpg

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.