Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Biden'ın Amerika'yı elektrikli araç üretiminde lider yapma çabası, Toyota'nın ABD'de bir fabrika açacağını duyurmasıyla nihayete ulaşıyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Biden'ın Amerika'yı elektrikli araç üretiminde lider yapma çabası, Toyota'nın ABD'de bir fabrika açacağını duyurmasıyla nihayete ulaşıyor

Kendini "araba adamı" ilan eden Başkan Joe Biden, elektrikli araç altyapısının geliştirilmesini ekonomik planının mihenk taşı haline getirdi.

AA17N2X5.img?w=768&h=512&m=6

Şimdi, seçilmesinden iki yıl sonra, daha fazla otomobil üreticisi elektrikli araçlarını şirketlere federal ve eyalet düzeyinde uygun vergi indirimleri ve teşviklerin sunulduğu ABD'de üretmeyi tercih ettikçe, Biden'ın zorlaması meyvesini vermeye başlıyor.

Nikkei Asia'nın Salı günü bildirdiğine göre en sonuncusu, 2025'ten itibaren Kentucky fabrikasında EV üreteceğini söyleyen Japon Toyota Motor.

Biden yönetimi, ekonomik planının bir parçası olarak, kapsamlı bir ulusal EV şarj cihazı ağı oluşturmak için 7,5 milyar dolar ayırdı ve ayrıca belirli Amerikan yapımı EV'leri satın alanlara vergi kredisi sağlayarak ve yerel çip yapma kapasitesini artırarak EV üretimine yatırım yaptı. EV endüstrisine yardım edin.

Bu, ABD'de monte edilmiş bir EV satın almak için 7.500 $'a kadar vergi kredisi alabilen Amerikalı tüketicilerin ilgisinin artmasına neden oldu.

Toyota, Kuzey Carolina'da ürettiği pilleri Kentucky fabrikasında EV üretmek için kullanacak ve süreci ABD'de baştan sona sürdürecek. Nikkei'ye göre şirket, 2025'in sonuna kadar ayda yaklaşık 10.000 elektrikli SUV ve 2026'dan itibaren ABD'de yılda 200.000 EV üretmeyi umuyor.

Kentucky'deki fabrika, Toyota'nın geride kaldığı EV'lerdeki rolünü artırmayı amaçlayacak. Dünyanın en iyi otomobil üreticisi, ancak 2022'de dünya çapında yalnızca 24.000 EV üretti, teslim edilen 1,31 milyon Tesla ile karşılaştırıldığında.

sadece toyota değil
Toyota, ABD'deki EV ayak izini artırma hırsında yalnız değil. Ford, 2021'de Kentucky ve Tennessee'de EV ve pil üretimine milyarlarca dolarlık yatırım ilan eden ilk şirketler arasında yer aldı. Şirket, 7 milyar dolar vergi almayı bekliyor. EV operasyonlarından 2023 ile 2026 arasında ara veriyor.

Reuters'in Salı günü bildirdiğine göre, daha yakın bir zamanda EV öncüsü Tesla, "bazı üretim adımlarını" ABD'ye taşımak için Almanya'daki pil üretim operasyonlarını küçültüyor. Austin merkezli şirket başlangıçta tüm pilleri Almanya, Brandenburg'da üretmeyi planlamıştı, ancak o zamandan beri yeniden ABD'ye odaklanmaya karar verdi.

Reuters'e göre Brandenburg ekonomi bakanlığı yaptığı açıklamada, "Şirket, vergi teşvikleri oradaki iş koşullarını daha elverişli hale getirdiği için ABD'de daha fazla üretim adımına öncelik verdi."

Amerika bir EV üretim merkezi olarak konumunu güçlendirirken, başka yerlerdeki muadillerinden bazıları misyona ısınmıyor. Geçen yıl Güney Kore, ABD'nin yerel olarak üretilen EV'lere yönelik baskısını, ABD'de bu tür araçları yapmayan Kia ve Hyundai gibi markalarına zarar verebilecek bir "ihanet" olarak nitelendirdi.

Genişleme, EV'ler için büyük bir iştahın olduğu Çin'de de tüyleri kabarttı. Çinli otomobil üreticisi BYD, 2022'de 1,86 milyon otomobil teslim ederek EV'leri en çok satan otomobil markaları arasında yer aldı. Ford, Çinli pil üreticisi Contemporary Amperex Technology ile ortaklığını açıkladığında, Çinli yetkililer, araçlara güç sağlayan temel teknolojilerin kötüye kullanılmadığından emin olmak için hızla incelemeye aldı.

Toyota ve Tesla, Fortune'un normal çalışma saatleri dışında yapılan yorum talebine hemen geri dönmedi.

Kaynak: Fortune

electric-car-2862381.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.