Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Hidrojenli Arabaların Elektrikli Arabalardan Daha İyi Olması için 5 Neden (Ve Elektrikli Arabaların Daha İyi Olması için 5 Neden)


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Hidrojenli Arabaların Elektrikli Arabalardan Daha İyi Olması için 5 Neden (Ve Elektrikli Arabaların Daha İyi Olması için 5 Neden)

2050 yılına kadar yollardaki iki milyar araba nedeniyle karbon emisyonlarında yüzde 60'lık bir artış öngörüsüyle, artan araç sayısının önemli bir endişe kaynağı olduğu bir dünyada, daha sürdürülebilir ve çevre dostu ulaşım modlarına doğru önemli bir geçiş olmuştur. . Araçların karbon ayak izini azaltmaya yönelik acil ihtiyaç, iki önemli rakibin yükselişine yol açtı: hidrojen arabaları ve elektrikli arabalar. İlginç bir şekilde, hidrojen arabalarının tarihi, İsviçreli mühendis Francois Isaac de Rivaz'ın ilk hidrojen yakıt hücreli motorunu yarattığı 19. yüzyılın başlarına kadar izlenebilir. Uzun geçmişine rağmen, teknoloji ancak son zamanlarda hidrojen arabalarını insanlar için erişilebilir kılacak kadar ilerlemiştir (merhaba, geç gaf). Öte yandan, elektrikli arabaların da benzer bir başlangıç hikayesi var, ancak geleneksel benzinle çalışan araçlara uygulanabilir bir alternatif olarak hızla popülerlik kazandılar (Tesla'ya şapka çıkarmak).

AA175tJm.img?w=768&h=432&m=6

Aslında, özellikle otomobil endüstrisi en önemli hedeflerden biri olduğu için, dünya umutsuzca karbon emisyonlarını azaltmak istediğinde, EV teknolojisi parlak zırhlı bir şövalye haline geldi. Bununla birlikte, hem hidrojen arabalarının hem de elektrikli arabaların daha sürdürülebilir bir gelecek için umut verici çözümler sunduğu inkar edilemez ve muhtemelen her iki teknolojide de sürekli büyüme göreceğiz. Her biri benzersiz avantajlara, dezavantajlara ve tanımlayıcı özelliklere sahip olduğundan, yerleşik otomobil üreticilerinin hem elektrik hem de hidrojen teknolojilerini araştırdığını belirtmekte fayda var. Ama biz sadece insan olduğumuz için, bu çevresel olarak sürdürülebilir ulaşım seçeneklerinden hangisinin zirvede olduğunu bulmak için bitmeyen bir merak var. İşte hidrojen arabalarının daha iyi olmasının 5 nedeni ve ardından akülü elektrikli araçların daha iyi bir seçim olmasının 5 nedeni.

Hidrojenli Arabaların Baştan Çıkaracak Kadar Uzun Sürüş Menzili

Dünya, fosil yakıtla çalışan geleneksel araçlarla rekabet edebilmek için alternatif araçlar ararken, hidrojen arabaları etkileyici menzilleriyle güçlü bir iddia oluşturuyor. Tek bir hidrojen deposuyla 1345 mil yol kat ederek Guinness Dünya Rekoru kıran 2021 Toyota Mirai'nin en iyi örneğine sahibiz. Ek olarak, 2022 Hyundai Nexo SUV, tank başına 380 millik bir sürüş menzili sunarak, onu 405 millik EPA menzili ile en popüler EV'lerden biri olan Tesla Model S'ye güçlü bir rakip haline getiriyor. Çoğu EV'nin ortalama menzili 200 ila 300 mil olduğundan (500 milin üzerinde bir menzile sahip 2022 Lucid Aid modelinin haklı olarak abartılı bir istisnası dışında), zorlu EV hayranları da dahil olmak üzere ortalama araba sahiplerinin neden olacağı anlaşılabilir. hidrojenli araçların sürüş menzilinden etkilendi.

Bir Hidrojen Arabasına Yakıt Doldurmak Hızlı ve Kolay

Artık hidrojen arabalarının etkileyici menzil sınırına değindiğimize göre, çok önemli olan yakıt ikmali süresi faktörünü unutmayalım. Bir hafta sonu sabahı elektrikli aracınızın uykulu bir genç gibi canlanmasını beklemekten sıkıldıysanız, hidrojenli arabaların geleneksel benzinli veya dizel araçlara benzer şekilde hızlı bir yakıt ikmali hızı sunduğunu bilmek sizi memnun edecektir. Pilinizin yüzde 100'e ulaşmasını beklerken artık koyun saymanıza gerek yok çünkü hidrojen arabasını üç ila beş dakika içinde doldurabilirsiniz. Öte yandan, elektrikli bir aracı şarj etmek gerçek bir sabır testi olabilir. Yüksek güçlü bir DC hızlı şarj cihazına sahip olacak kadar şanslıysanız, yalnızca 30 dakika kadar beklemeniz gerekebilir. Ancak 7 kW'lık bir şarj noktasına takılıp kalırsanız, ortalama 60 kWH'lik elektrikli aracınızı tam olarak şarj etmek tam sekiz saat sürebilir.

Hidrojen Arabalarının Tutarlı Soğuk Hava Performansı

Şimdi, EV sahiplerini en çok acıttığı soğuk yerlerde vurabilecek (ve bazı insanları hidrojen arabalarına geçmeyi düşünmeye teşvik edebilecek) bir nokta var. Görüyorsunuz, elektrikli araçlar soğuk havalarda menzil azalmalarına yabancı değil. Bunun nedeni, lityum iyon pillerin sıcaklık düştüğünde yavaş performans göstermesidir. Soğuk havalarda menzil azalmasının kaçınılmaz olduğunu anlıyoruz, ancak araç sahiplerinin düşük sıcaklıkların araçlarının menzilini ne ölçüde etkileyebileceğinin farkına varması biraz zaman aldı. Bu kısmen, bazı EV üreticileri tarafından yapılan biraz abartılı iddialardan kaynaklanıyor. Aslında Tesla, araçlarının menzilini tek bir şarjla abarttığı için 2,2 milyon dolar para cezasına çarptırıldı. Soğuk iklim, EV mülkiyeti için büyük bir caydırıcı olabilir. Bir araştırmaya göre, soğuk hava elektrikli araba menzilini yüzde 40'ın üzerinde azaltabilir, ancak menzil azaltma üreticiler arasında farklılık gösterir. Buna karşılık, hidrojen arabaları her türlü hava koşulunda tutarlı bir şekilde çalışacak şekilde üretilmiştir, bu da onları güvenilir ve endişesiz bir seçenek haline getirir. Hidrojenli bir araçla, yaygın araba çalışmama probleminin hayal kırıklığını veya azaltılmış bir menzilin hayal kırıklığını yaşamak zorunda kalmayacaksınız.

Kirliliği Azaltmada Hidrojen Arabalarının Umut Veren Potansiyeli

Bir dakika ne? Sürdürülebilirlik açısından, hidrojen arabaları ve elektrikli arabalar çevre dostu seçenekler olarak lanse ediliyor. Ama o zaman, neden hidrojen arabalarının ileriye doğru doğru yol olabileceğini söylüyoruz? Tamam, bizi dinleyin. Hidrojen, tüm bol ve yenilenebilir görkemiyle yandığında su oluşturur ve çevresel ayak izi bırakmaz. Hidrojen yakıt hücresi teknolojisi ve pille çalışan EV'lerin her ikisi de kirliliği azaltmada harika olsa da, dikkate alınması gereken önemli nokta, hidrojenin çeşitli kaynaklardan ve yöntemlerden (birçok endüstriyel işlemin bir yan ürünü olarak) üretilebildiği için çok yönlülüğe sahip olmasıdır. elektroliz). Öte yandan, EV'ler yalnızca, genellikle kömür, petrol ve doğal gaz gibi yenilenemeyen kaynaklardan üretilen ve önemli emisyonlara yol açan şebekeden gelen elektriğe güvenir. Ayrıca, EV sayısındaki hızlı artış, mevcut elektrik şebekeleri üzerinde önemli bir yük oluşturarak potansiyel elektrik kesintilerine ve altyapının yükseltilmesi veya genişletilmesi ihtiyacına yol açabilir.

Elektrikli araç akülerinin üretiminde kritik bileşenler olan kobalt, lityum ve nikel gibi minerallerin çıkarılmasının çevreyi önemli ölçüde etkileyebileceğini unutmayalım. Bu minerallerin madenciliği genellikle, toprak ve su kaynaklarının kirlenmesine yol açabilen zehirli kimyasalların ve büyük miktarlarda suyun kullanılmasını içerir. Ve bu değil. Lityum-iyon pillerin EV'lerde kullanım ömrü sonunda atılması, uygun şekilde geri dönüştürülmezse zararlı toksinler ve ağır metaller açığa çıkarabilir.

Hidrojen Arabaları Akaryakıt İstasyonlarının Mevcut Altyapısına Uyum Sağlayabilir

Elektrikli araç pazarı, Tesla ve diğer elektrikli araç ağı şirketlerinin hızlı şarj istasyonlarına büyük yatırımlar yapmasıyla patlama yaşıyor. Elektrikli araç şarj istasyonu pazar büyüklüğünün 2028 yılına kadar 111,90 milyar ABD dolarına ulaşacağı öngörüsüyle, elektrik devrimi yavaşlama emaresi göstermiyor. Ancak uzmanlar, artan talebi karşılamak için 2040 yılına kadar 10 kat daha fazla şarj cihazına ihtiyacımız olacağını tahmin ediyor, bu da elektrik altyapısını zorlayabilir ve emisyonların artmasına neden olabilir. Hidrojen arabalarının büyük bir etki yaratabileceği yer burasıdır. Hidrojen arabaları, bir rakip olarak görülmek yerine, giderek güvenilmez hale gelen elektrik altyapısı üzerindeki büyük yükleri hafifletebilecek yol arkadaşları olarak görülebilir. Neyse ki, mevcut fosil yakıt endüstrisi, mevcut ağa hidrojen istasyonları eklemeyi daha kolay ve daha hızlı hale getirebilecek 145.000'den fazla benzin istasyonu kurarak şimdiden temelleri attı. Tabii ki, yeni hidrojen yakıt istasyonları inşa etmeye ihtiyaç olacak, ancak yeni EV şarj istasyonları kadar olmayacak. Hidrojen yakıt istasyonları kurmanın maliyeti daha düşük olduğundan ve mevcut benzin istasyonlarını değiştirmek onları kolayca erişilebilir kıldığından, hidrojen arabalarının EV'lere göre bir avantajı olduğunu düşünüyoruz. Bu engelin aşılması, hidrojenli araba alıcılarında üstel bir artışa yol açabilir. Heyecanlı zamanlar kapıda!

Bir Dizi "Heyecanlandıran" EV Seçenekleri

Toyota, Honda, Hyundai ve BMW gibi bir avuç büyük otomobil üreticisi, otomotiv endüstrisindeki değişime öncülük etmek amacıyla yoğun bir şekilde hidrojen arabalarına odaklanırken, Tesla, Porsche, Lamborghini, Ford, GM, Stellantis gibi premium markalar var. ve diğerleri tamamen şarj edilmiş ve elektrikli araç sahnesini sallamaya hazır. Bunun anlamı, EV pazarının çok çeşitli seçenekler sunarak, bir dizi tercihe ve ihtiyaca cevap vererek hidrojen arabalarına göre önemli bir liderlik yapmasıdır. Tesla Roadster ve Porsche Taycan gibi şık spor otomobiller, Nissan Leaf ve BMW i3 gibi verimli şehir otomobilleri ve Tesla Model X ve Hyundai Ioniq 5 gibi aile dostu geniş SUV'lar var. hidrojenli bir araç için seçenekleriniz küçük bir model havuzuyla sınırlıdır.

Elektrikli Araçların Büyüleyici Performansı

Hidrojenli arabaların fütürist bir havası olsa da, elektrikli araçlar büyüleyici yüksek performanslarıyla oyunu gerçekten değiştiriyor. Anlık torklarıyla EV'ler, yalnızca geleneksel yakıtla çalışan araçlara rakip olmakla kalmayıp aynı zamanda hidrojen arabalarını da geride bırakan güçlü bir performans sunuyor. Örneğin Tesla Model S Plaid'i ele alalım. Bu hız iblisi, 0'dan 60 mile yalnızca 1,9 saniyede çıkabiliyor ve bu da onu şimdiye kadarki en hızlı seri üretim otomobil yapıyor. Ve diğer birçok yüksek performanslı elektrikli araç piyasaya çıktığı için bu sadece bir defaya mahsus bir örnek değil. Ayrıca, sürekli artan pil teknolojisindeki gelişmeler, EV'lerin daha uzun sürüş mesafelerine, daha yüksek enerji verimliliğine ve gelişmiş performansa sahip olmasını sağladı. Ve elbette, ayak uydurabilecek bazı hidrojenle çalışan konseptler veya sınırlı sayıda üretilen arabalar olabilir, ancak tüketici pazarında gerçekten güçlü bir hidrojen aracı henüz görülmedi.

EV Şarj İstasyonlarının Sürekli Genişleyen Ağı

EV'lerin ilk günlerinde, bir şarj istasyonu bulmak samanlıkta iğne aramak gibiydi. Ancak şimdi, EV pazarının hızlı büyümesi ve ABD'de 1,7 milyondan fazla EV ile, şarj istasyonları alışveriş merkezlerinde, ofislerde ve hatta yol kenarlarında bulunabilir. Aslında, 30'dan fazla EV şarj ağı şirketi ABD'de 50.000'den fazla EV istasyonu işletiyor. Yalnızca Tesla'nın 7.000'den fazla şarj cihazıyla 1.400'ün üzerinde Supercharger istasyonu var. Karşılaştırıldığında, hidrojen yakıt ikmal istasyonları hala azdır ve çoğunlukla Kaliforniya'da bulunur. Hidrojen yakıt ikmal istasyonları, daha hızlı yakıt ikmal süreleri avantajı sunarken, EV şarj istasyonlarından çok daha az yaygındır. Ayrıca, hidrojen yakıtı üretme ve dağıtma altyapısı henüz emekleme aşamasındadır ve bu da hidrojen araçlarının yaygın bir şekilde benimsenmesini zorlaştırmaktadır. Şu an için elektrikli araçlar, hidrojenli araçlar üzerindeki hakimiyetini sürdürecek gibi görünüyor.

Denenmiş ve Test Edilmiş Gelişmiş EV Teknolojisi

Sürdürülebilir bir ulaşım yöntemi seçmeye gelince, çoğu insan kanıtlanmış bir başarıyı seçecektir. Elektrikli araçlar bir asrı aşkın süredir piyasadalar ve o dönemde yapılan gelişmeler onları daha güvenilir ve çevre dostu bir seçenek haline getirdi. Şık tasarımı ve uzun menzilli yetenekleriyle tanınan Tesla'nın Model S'sinden, daha uygun fiyat noktası ve hızlı şarj süreleriyle övünen Chevrolet'nin Bolt'una kadar, modern EV'ler tüketiciler için çok sayıda seçenek sunuyor. Geliştirilmiş pil teknolojisi, daha kısa şarj süreleri, daha iyi menzil ve büyüyen şarj istasyonları ağı ile EV'ler günlük kullanım için daha pratik ve çekici bir seçenek haline geliyor. Öte yandan, hidrojen arabalarının arkasındaki teknoloji henüz başlangıç aşamasında ve yaygın kabulü hâlâ söz konusu. Bu aynı zamanda güvenilirliği hakkında endişelere yol açan birkaç olaydan da kaynaklanmaktadır. Örneğin, Santa Clara'da hidrojen üreten bir kimyasal tesis 2019'da patlayarak California'daki birçok hidrojenli araba kullanıcısını yakıtsız bıraktı. Norveç'in Sandvika kentinde bir hidrojen yakıt ikmal istasyonunun alev almasıyla ilgili başka bir olay bu endişeleri daha da artırdı. Hidrojen araçları altyapı, depolama ve kamu farkındalığı gibi engelleri aşana kadar, bu sürdürülebilir araçların daha yaygın hale gelmesi biraz zaman alacak.

Elektrikli Arabalar Hidrojenli Arabalardan Daha Uygun Fiyatlı

Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Mazda MX-30 ve Hyundai Kona Electric gibi uygun fiyatlı elektrikli otomobil seçenekleriyle EV'ler kitleler için giderek daha erişilebilir hale geliyor. Aksine, Toyota Mirai ve Hyundai Nexo gibi hidrojenle çalışan otomobiller, karmaşık teknolojileri nedeniyle ağır bir fiyat etiketi (50.000 doların üzerinde) ile geliyor. Yakıt ikmali maliyeti, dikkate alınması gereken başka bir faktördür. EV'ler, hem evde hem de halka açık yerlerde bulunan şarj istasyonlarıyla kullanışlı ve uygun maliyetli bir çözüm sunar ve yalnızca minimum bir tutara mal olur (bir EV'yi ticari bir ücretle şarj etmenin ortalama maliyeti 10 ila 30 ABD Doları arasında olabilir). Öte yandan, bir hidrojen arabasına yakıt ikmali yapmak çok daha pahalı olabilir ve maliyetler genellikle elektrikli bir aracı şarj etmekten dört kat daha fazladır. Ek olarak, hidrojen yakıt ikmal istasyonlarının sınırlı mevcudiyeti, hidrojen arabalarını maliyet bilincine sahip tüketiciler için daha az çekici bir seçenek haline getiriyor. Bununla birlikte, hidrojen yakıt hücreli araçların maliyetinin düştüğünü (yavaş ama emin adımlarla) ve teknoloji daha yaygınlaştıkça fiyatların düşmeye devam etmesinin beklendiğini belirtmek zorunludur.

Kaynak: TopSpeed

electric-car-2862381.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.