Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2023 2 yıl Admin Boeing 787'mi yoksa Airbus A350'mi - En İyi Uçak Hangisi? Bu yüzyıla iki amiral gemisi dar gövde, Boeing 787 ve Airbus A350 hakim oldu. En verimli motorları taşıyan ve olağanüstü menzile sahip yeni bileşenlerle inşa edilen bu uçaklar, her iki uçak üreticisinin en iyi yeniliklerini temsil ediyor. Peki en iyi uçak hangisi? İki jeti karşılaştırdığımızda, doğrudan rakip olarak inşa edilmedikleri dikkat çekiyor. 787, uzun menzilli, orta kapasiteli bir uçak sunarak noktadan noktaya uzun mesafeli yolculuğu yeniden tanımlamaya çalışırken, A350 mevcut çift motorlu geniş gövdelere meydan okumak için daha yüksek bir kapasite olarak sunuldu. Ancak, çift bir süredir rakipler, o yüzden konuya girelim. Uçakları nasıl karşılaştıracağız? İki uçağı kapasite, menzil, yakıt tüketimi, maliyet vb. gibi birkaç farklı anahtar faktöre göre sıralayacağız. İş ve kârın anahtar olduğu bir havayolu zihniyetinden düşüneceğiz. Uçaklardan biri finansal olarak gelişme sağlamadığı sürece harika bir özelliğe sahip olabilirken, o zaman göz ardı edilecektir. Buna, yolcular için harika olan ancak işin sonucunu gerçekten etkilemeyen ortam aydınlatması gibi öğeler dahildir (hem 787 hem de A350'de harika ortam aydınlatması vardır). Ayrıca en son sürümleri, 787-10 ile A350-1000'i karşılaştıracağız. Daha küçük olan 787-8, A330neo ile rekabet halindedir ve A350'ye karşı tamamen isabetli olmayacaktır. Bazıları Boeing 777X ve Airbus A350-1000'i karşılaştırmanın daha doğru olduğunu önerebilir, ancak 777X henüz uçmadığı için bu adil bir test olmayacaktır. En son havacılık haberlerini doğrudan gelen kutunuza alın: Bültenlerimize bugün kaydolun. Airbus A350-1000 ve Boeing 787-10 Bunları ham sayılarla kafa kafaya karşılaştıralım: Her bir öğeyi parçalayalım: Oturma: İki sınıflı bir konfigürasyonda Airbus A350, Boeing'den daha fazla yolcu taşıyabilir. Bu, daha geniş ve daha uzun gövdesinden kaynaklanmaktadır. Bununla birlikte, düzen havayolunun takdirindedir, bu nedenle operatöre bağlı olarak bu boyut boşlukları gereksiz hale getirilebilir. Yakıt Kapasitesi: Airbus, daha geniş menziline göre Boeing'den daha büyük yakıt depolarına sahiptir. Kargo Kapasitesi: Airbus, Boeing'den daha büyük olmasına rağmen, her ikisi de kabaca aynı kargo kapasitesine sahiptir. Menzil: A350-1000, Boeing 787-10'dan daha uzun menzile sahiptir. Gerçekten de -10, kapasite için menzili feda eder, bu da uçak için büyük bir dezavantajdır. A350 burada açıkça zirveye çıkıyor ve henüz maksimum menzil potansiyeline bile ulaşmadı! Pist kalkış uzunluğu: Görünüşe göre, daha büyük uçak daha fazla kalkış itişi sağlayabilir ve böylece daha kısa bir pistten kalkabilir. Peki ya fiyat? Sadece yukarıyı okuduğunuzda, Airbus A350'nin yolcu sayısı, menzil ve yakıt kapasitesinde 787 vuruşa sahip olduğunu fark edeceksiniz ki bu daha büyük bir uçak olduğu için mantıklı. Ancak bu, karşılaştırmadığımız son bir alan, fiyat. 787-10: 338,4 milyon dolar A350-1000: 355,7 milyon ABD doları Gördüğünüz gibi Boeing 787 daha ucuz. 787'nin maksimum mesafesi üzerinde, daha büyük bir uçak (Boeing 777 gibi) için kapasiteye sahip olmayan daha küçük varış noktaları arasında uçmayan bir havayolu iseniz, geriye kalan tek şey fiyattır. Bununla birlikte, amiral gemisi uzun mesafeli bir uçak olarak A350, mevcut yolcu uçağı mahsulünün yerini almak için en uygun olanıdır. Havayollarının uçaklar için yukarıda belirtilen liste fiyatlarını hiçbir zaman ödememesi dikkat çekicidir. Bunun yerine, siparişlerinin boyutuna bağlı olarak, uçak başına yüz milyonları da bulan devasa indirimler alıyorlar. Ek olarak, havayolları teslimat sürelerini de tartmak zorundadır. Hem A350 hem de 787 uzun vadeli siparişlerde, yani anlaşmalar teslimat tarihlerine bağlı olabilir. Hangisi daha popüler oldu? Satış rakamları, bir türün pazardaki başarısının en güçlü göstergesidir. Rakamlara bakıldığında 787-10, 182 adet satarak Dreamliner'ın en başarılı varyantı olmadı. Bu arada A350-1000, havayollarından sipariş edilen yalnızca 140 adetle sınırlı bir başarı elde etti. Bununla birlikte, Dreamliner ve A350 programları, varyantlar arasında çok daha başarılı oldu ve üçlü (787-8, -9 ve -10) ve 925 A350s (A350-900, -1000, ve yük gemileri birleştirildi). En yüksek kapasiteli çeşitlerin en başarılı olanlar değil, daha büyük bir ekosistemin parçası olduğu açıktır. Bir kez daha, A350 programı, duyurulmasından bu yana yirmi yıl önce gelen 787'ye kıyasla piyasada daha yeni. Bu nedenle, Airbus jetinin, eskiyen geniş gövdeli uçaklarını emekliye ayırıp yenilerini ararken müşteri kazanmak için daha uzun yılları var. Bununla birlikte, 787'nin kapasitesi ve çok yönlülüğünün onu küresel filoların dayanak noktası haline getirdiğine ve muhtemelen bir süre daha siparişler açısından en iyi köpek olmaya devam edeceğine şüphe yok. Çözüm Peki gerçek kazanan kim? Bu, neye ihtiyacınız olduğuna ve ne kadar harcamak istediğinize bağlıdır. Maksimum yolcu ile uzun menzilli bir uçak istiyorsanız, A350-1000 tam size göre. Ancak yedi saat içinde daha kısa bir rotanız varsa Boeing 787-10 size daha iyi ekonomi sağlayacaktır. En büyük operatörlere bakıldığında, Qatar Airways A350-1000'ini karı maksimize etmek için en yoğun talep gören uzun mesafeli rotalarda uçuruyor. Bu arada United Airlines, 787-10'larını günlük iç hat rotasyonları ve Avrupa'ya giden bazı uzun mesafeli sektörler dahil olmak üzere çeşitli şekillerde kullanıyor. Hangi uçağı tercih edersiniz? Yorumlarda bize bildirin! hava otobüsü Stok Kodu: HAVA Kuruluş Tarihi: 1970-12-18 CEO: Guillaume Faury Genel Merkez Konum: Toulouse, Fransa Ana Ürün Grupları: Airbus A220, Airbus A320, Airbus A330, Airbus A340, Airbus A350, Airbus A380 İş Türü: Uçakçı boeing Stok Kodu: BA Kuruluş Tarihi: 1916-07-15 CEO: Dave Calhoun Genel Merkez Konum: Chicago, ABD Ana Ürün Grupları: Boeing 737, Boeing 747, Boeing 757, Boeing 767, Boeing 777, Boeing 787 İş Türü: Uçakçı Kaynak: SimpleFlying
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.