Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Bu ülke, demiryolu raylarının içine güneş panelleri kurarak enerji maliyetini KWh başına 10 Cent düşürmeyi planlıyor.


Önerilen İletiler

  • Admin

Bu ülke, demiryolu raylarının içine güneş panelleri kurarak enerji maliyetini KWh başına 10 Cent düşürmeyi planlıyor.

ASwiss girişimi, İsviçre'nin 4.300 milden fazla demiryolu boyunca büyük miktarlarda enerji üretme potansiyeline sahip, demiryolu sistemlerine yerleştirilebilen fotovoltaik (PV) güneş panelleri geliştirdi.

AA176u9A.img?w=640&h=360&m=6

Sun-Ways şirketinin, İsviçreli demiryolu operatörü Transports Publics Neuchâtelois SA'ya ait bir rayın bir kısmından başlayarak ilk güneş demiryollarını Mayıs ayında devreye alması bekleniyor. Paneller raylar arasındaki boşluklara oturacak, yani trenler geçerken kelimenin tam anlamıyla üzerlerinden geçecek.

İlk sunum yaklaşık 360 fitlik bir alanı kaplayacak. Önceden monte edilmiş paneller, bir halının açılmasına benzer bir şekilde demiryoluna açılır ve bakım ve onarım zamanı geldiğinde kolayca hareket ettirilebilir.

Sun-Ways'e göre, 10 kilometrelik (yaklaşık altı mil) demiryolu hattı, 5.000 güneş modülünü barındırabilir ve her yıl iki gigawatt saat güneş enerjisi üretebilir - 20 milyon ampulü çalıştırmaya yeter. Bu, elektriğin maliyetini KWh başına yaklaşık on sente, yani ABD'deki konvansiyonel elektriğin yaklaşık yarısına getirecektir.

Bu teknoloji, kirlilik ve gezegeni ısıtan karbonun önde gelen kaynağı olan petrol ve gaz gibi kirli enerji kaynaklarına ihtiyaç duymadan şebeke üzerindeki baskıyı azaltarak yenilenebilir enerji üretmeye yardımcı olma potansiyeline sahiptir. Avrupa yaklaşık 162.000 millik demiryoluna ev sahipliği yapıyor ve dünya çapında 720.000 millik demiryolu hattı var, bu nedenle enerji üretme potansiyeli için çok büyük bir kaynak.

Güneş enerjisi panelleri şebekeyi besliyor, ancak sonunda trenlerin kendilerine de güç sağlayabilir.

Bir Sun-Ways sözcüsü PV Magazine'e "[T]o, elektriği demiryolu ağına beslemek için idealdir" dedi. "Bunu mümkün kılacak verimli bir transformatör inşa etmeye çalışan mühendislik geliştirme projeleri olduğunu biliyoruz. Bu çözümle, besleme doğrudan demiryolu hattına yapılacağı için kablo uzunluğuyla ilgili bir sorun olmayacaktı.”

Kaynak: The Cool Down

rails-3633518.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.