Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Nissan, Katı Hal Pilli (Solid State Battery) EV'nin 2028'de Piyasaya Sürüleceğini Açıkladı

AARfv2p.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Yeni nesil teknoloji, lityum iyon pillere kıyasla enerji yoğunluğunu iki katına ve şarj hızını üç katına çıkaracak.

2022'nin başlarında Nissan, 2028'de katı hal pillerin seri üretimine başlamayı planladığını duyurdu. Bundan önce, 2025'te bir pilot üretim tesisi kurulacak ve mühendislik çalışmaları 2026'da tamamlanacak. şirketin Avrupa'daki Ar-Ge'den sorumlu başkan yardımcısı Autocar dergisi, üç ana avantajdan bahsetti.

AARfmwH.img?w=768&h=432&m=6

David Moss, katı hal pillerin şarj hızlarını üçe katlayarak 400 kW'a ulaşacağını yineledi. Ayrıca Nissan, mevcut lityum iyon pillere kıyasla enerji yoğunluğunu ikiye katlamayı ve üretim maliyetlerini yarı yarıya düşürmeyi hedefliyor. Geliştirmenin bu aşamasında, Japonya'daki mühendisler Oxford Üniversitesi'ndeki bilim adamlarıyla işbirliği içinde 10 santimetrekarelik hücreler yarattılar. Nihai hücreler, bir dizüstü bilgisayarla hemen hemen aynı boyuta sahip olacak.

Nissan tamamen katı hal piller üzerinde çalışıyor, yani tüm sıvı elementler kaldırılacak. Moss, Autocar'a konu sıvı elektrolitin silinmesi olduğunda otomobil üreticisinin şu anda üstün olduğunu söyledi. Bunu tutmak, enerji transferi ve güç üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olacaktır. Yeni teknolojiyi kullanmanın büyük elektrikli kamyonetleri ve SUV'ları piyasaya sürmeyi daha uygun hale getireceğinden bahsetmeye devam etti.

Burada öne çıkan fütüristik Surf-Out, 2021'in sonunda tanıtıldı. Ancak 2028'e hâlâ çok var, bu nedenle konseptin, katı hal pillere sahip bir elektrikli otomatın ilk önizlemesi olması pek olası görünmüyor. Nissan'ın Amerika Birleşik Devletleri için küçük bir elektrikli kamyon planladığına dair yakın tarihli bir söylenti ile ilgili olabilir veya olmayabilir.

Moss, hangi EV'nin katı hal pillerini ilk kullanacağını belirtmeyi reddetti, ancak bunun mevcut modellerle ilgili olmayacağını şiddetle önerdi. Nissan'ın sıcaklık değişimlerine bağlı olmadan sabit hızlarda şarj edilebilen iki pil boyutu sunabileceğinden bahsederek, tamamen yeni bir mimarinin gerekli olduğunu açıkladı.

Katı hal pillerinin peşinden koşmak, Nissan'ın lityum iyon pilleri terk ettiği anlamına gelmiyor çünkü Moss, ikisinin bir süre bir arada var olacağına inanıyor. Yeni nesil lityum-iyon paketleri, on yılın ortalarında hazır olacak ve bunu 2028'de kobaltsız bir pil takip edecek. İkinci neslin, bugünün pillerine kıyasla maliyetleri yüzde 65'e kadar düşüreceği tahmin ediliyor.

Katı Hal Piller Geliyor... Sonunda:

Bu arada, içten yanmalı motorlar önemini koruyor ancak Moss, bunların çokça eleştirilen Euro 7 yönetmeliklerini karşılayacak şekilde güncellenmeyeceğini söyledi. Bu kararın arkasındaki mantık, katı emisyon yasalarının ICE ile çalışan araçları Avrupa Birliği'nde önemli ölçüde daha pahalı hale getirmesi ve EV'lerin daha uygun fiyatlı olacağı tahmin ediliyor. Sonuç olarak, ICE'ler ve EV'ler arasındaki fiyat paritesi, olup olmayacağından ziyade ne zaman olduğu meselesidir. Moss, "Maliyet olarak geçecekleri yerden o kadar da uzakta değiliz" dedi.

Toyota, 2025 yılına kadar pazardaki herkesi geride bırakma sözü verdiği için Nissan, katı hal pilleri olan bir üretim arabasına sahip olan ilk otomobil üreticisi olmayacak. Ancak, söz konusu araç bir EV değil, bir hibrit olacak. BMW, bu teknoloji üzerinde çalışan birkaç şirketten biridir ve 2025'ten önce bir tanıtım aracıyla bu yıl şirket içinde pilot üretime başlama sözü verdi.

Kaynak: Motor1.Com

electric-car-2862381.jpg

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.