Gönderi tarihi: 30 Ocak , 2023 2 yıl Admin E-Yakıt (Sentetik Yakıt) Neden Elektrikli Arabaların Hızlı Yükselişini Durdurabilecek Bir Yakıttır? Klasik fosil yakıtların geleceği hemen hemen belirlenmiş gibi görünüyor. Her gün benzin yakan on milyonlarca sürücünün yol açtığı olumsuz etkiler ekosistem üzerinde ciddi etkiler yaratıyor. Bu nedenle hükümet, Dünya'nın iklimine daha fazla zarar verilmesini önlemek için otomotiv endüstrisini düzenlemeye çalışıyor. Elektrikli otomobillerin geleceğin geleceğine dair yaygın bir inanç var ve bu nedenle birçok otomobil üreticisi, geleceğin dalgası gibi görünen şeye ayak uydurmak için ürün serilerini elektriklendirmek istiyor, ancak e-yakıtlar mevcut resmi sarsabilir. . Alıntı E-Yakıt (İngilizce: E-Fuel), su ve karbondioksitten elektrik kullanılarak üretilen sentetik yakıta verilen genel bir isimdir. E-Yakıt Nedir? E-yakıtlar, karbon ve suyun karıştırılıp elektroliz işlemine tabi tutulmasıyla oluşan sentetik yakıtlardır. Bu süreç, atomların kimyasal yapısını değiştirerek suyu ve karbonu sentetik yakıtlara dönüştüren kimyasal reaksiyonlara neden olur. Bu işlem, karbon nötr olan bir yakıt kaynağı üretir. Bu karbon-nötr gaz, gazın neden olduğu çevresel etkilerin hiçbiri olmaksızın geleneksel benzinle aynı işleve sahiptir. Bu yakıtın bir başka heyecan verici özelliği de, onu üretmek için gereken karbonun, halihazırda atmosfere salınmış olan karbonun geri dönüştürülmesiyle elde edilebilmesidir. Bununla birlikte, sentetik benzin oluşturulduktan sonra, yine de rafine edilmesi gerekmektedir. E-Yakıtlar Meraklılarını Neden Heyecanlandırıyor? Sentetik yakıt fikrinin araba severlere bu kadar tepkili görünmesinin ana nedenlerinden biri, bugün pek çok kişinin çok sevdiği içten yanmalı motorları koruyabilecek olmalarıdır. Elektriğe alternatif olarak önerilen diğer yakıt kaynaklarının aksine, e-yakıtlar, geleneksel bir içten yanmalı motoru değiştirmeye gerek kalmadan çalıştırabilir. Bu, e-yakıtların seri üretiminin halihazırda yollarda olan milyonlarca arabanın kullanımda kalmasına yardımcı olabileceği anlamına gelir. Porsche, hem elektrikli otomobillere hem de içten yanmalı motorlara alternatif görünen bu sihirli alternatifin araştırılması ve geliştirilmesine büyük yatırımlar yapıyor. Araştırma, yeni elektrikli ve hibrit arabalarının piyasaya sürülmesiyle birlikte geliyor. Hummer gibi uzun süredir devam eden birçok modelin elektrifikasyonu ve Audi R8 gibi otomobil endüstrisinde dayanak noktası gibi görünen modellerin üretimden kaldırılmasıyla, bazı otomobil tutkunları endüstrinin elektrifikasyonundan korkuyor. Birçoğunun elektrikli araçlarla ilgili temel sorunlarından biri, onları kullanma deneyimidir. Tesla'lar gibi EV'lerin 0-60 katları etkileyici ve deneyimlemesi eğlenceli olabilse de, elektrikli arabalar maksimum hızlanmada bile neredeyse sessiz hareket etme eğilimindedir. Bu nedenle, bir Tesla kullanma deneyimi, birçok kişinin arabalarla ilgili takdir etmeye başladığı sihrin bir kısmını kaçırıyor. Bu, bazı otomobil tutkunlarını, özellikle elektrikli araçların gerçek değerleri konusunda hala şüpheci olan, karbon nötr ulaşımın diğer alternatifleri konusunda umutlu kılıyor. Neden e-Yakıt Elektrikli Arabalara Daha İyi Bir Alternatif Olabilir? Popüler inanışın aksine, elektrikli otomobiller yüzeyde göründükleri kadar çevre dostu değiller. Bunun nedeni, elektrikli arabaların benzinle çalıştırılmamasına rağmen, elektrik üretiminin büyük ölçüde enerji sağlamak için hala fosil yakıtlara dayanmasıdır. Bu, eğer nüfus tamamen elektrikli araçlara geçerse, yalnızca bir kirlilik kaynağından diğerine büyük ölçüde bağımlı hale geleceğimiz anlamına gelir. Hatta bazı uzmanlar, elektrikli otomobillerin dünyanın büyük bir bölümü için ana ulaşım modu haline gelmesi durumunda karbon emisyonlarının yalnızca yaklaşık yüzde 10 oranında azaltılacağını söylüyor. Bu, özellikle Kaliforniya 2040 yılına kadar içten yanmalı motorlu arabaların satışını yasaklamayı planladığından, pek çok araba sever için sürpriz olabilir. Elektrikli araba üretimi, otomobilin üretimi ve nakliyesi ile birlikte büyük bir kirlilik kaynağıdır. Ayrıca, elektrikli arabaların üretim ve imalat aşamalarında o kadar çok karbon ürettikleri ve geleneksel bir araca göre gerçekten daha az karbon ayak izine sahip olabilmesi için 100.000 mil sürülmesi gerektiği de bulundu. Bu, elektrifikasyonun içten yanmalı motorların neden olduğu kirliliğe gerçekten bir çözüm olup olmadığını merak etmemize neden oluyor. Sentetik Yakıtların Toplu Olarak Kabul Edilmesinin Önündeki Engel Sentetik yakıt kulağa gerçek olamayacak kadar iyi gelebilir ama bir püf noktası var. Karbon ve suyu kullanılabilir sentetik yakıta dönüştürme sürecinde birçok adım vardır ve yakıt yapıldıktan sonra kullanılabilir olması için hala arıtma sürecinden geçmesi gerekir. Uzun süreç, sentetik yakıtları geleneksel benzinden on kat daha pahalı hale getiriyor. Bu, e-yakıtla çalışan bir arabayı çalıştırmanın maliyetinin, bir elektrikli aracın uzun vadeli maliyetini büyük ölçüde aşabileceği anlamına gelir. Ancak yine de, e-yakıtın bileşenlerinin elde edilmesi daha kolay olduğundan ve geleneksel bir içten yanmalı motora güç vermek için kullanılabildikleri için, hidrojen arabaları ve elektrik gibi önerilen diğer yeşil teknolojilerden daha iyi bir alternatif olabilirler. Tüm bu yeni arabalara yakıt sağlamak ve güç sağlamak için gereken altyapı ile birlikte milyonlarca yeni araç. Kaynak: TopSpeed
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.